Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Swipper
Skrevet

Sliter helt sykt med å sove om nettene. Er nå 28 uker på vei og tenker at om dette skal fortsette så er jeg på vei rett ned. Har som regel masse energi om dagen og er ofte veldig trøtt og sliten når jeg legger meg, men når jeg først legger meg så er jeg lys våken. Ligger ikke behagelig, det er varmt, så kaldt, så må jeg på toalettet. Samme regla om og om igjen. Om jeg har mulighet så sover jeg en halvtime/time på dagen om nødvendig. Men når dette foregår over lenger tid så er det klart det sliter på kroppen. Har hørt at det kun blir verre. Er det noen av dere som slet/sliter med det samme og som har noen tips? Er virkelig ikke noe gøy å sitte oppe hele natta uten å gjøre noe som helst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde samme problemene for ca en mnd siden. Klarte ikke la være å ligge å tenke på ting så fikk ikke sove. Begynte med å ha det mørkere i stua og på badet når jeg skal legge meg. Sånn at jeg ikke våkna til av lyset.

Pluss å lese på senga.. Jeg blir alltid trøtt av å lese en bok :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

For å ligge bedre har jeg med meg to puter i sengen, en litt stor/høy og en mer flat. Disse arrangerer jeg slik at jeg ligger mer komfortabelt, den største mellom knærne og som støtte for det ene benet som jeg trekker litt opp mot meg. Den andre legger jeg under magen(som nå er gigantisk og dermed "henger" fremfor å bare strutte, føles det som).

I tillegg har jeg en sånn svær hotellhodepute klar bak min vanlige hodepute, avogtil må jeg bare opp og sove nesten sittende.

Utover det bruker jeg pust/meditasjon, tar for meg hver eneste kroppsdel fra lilletå til toppen av hodet og ser for meg at den sovner. Viktig å ikke bevege seg i det hele tatt her.

Hvis jeg virkelig ikke får sove, står jeg opp og gjør noe helt annet, leser bok i sofaen eller spiller spill på iphonen. Evt løser kryssord-det tømmer i alle fall mitt hode for eksistensielle tanker :)

Anonym poster: 7c077ea6e14524459c125ee46e651051

Gjest Swipper
Skrevet

Utover det bruker jeg pust/meditasjon, tar for meg hver eneste kroppsdel fra lilletå til toppen av hodet og ser for meg at den sovner. Viktig å ikke bevege seg i det hele tatt her.

Anonym poster: 7c077ea6e14524459c125ee46e651051

Det var ikke så dumt. Kanskje det får kroppen til å slappe litt mer av :)

Skrevet (endret)

Jeg har en gratis app på telefonen som heter Relax lite som får meg til å slokne hver gang. Det er en skotte(?) som prater, guidet meditasjon på et vis. Jeg våkner litt når han begynner å telle på slutten, men da slår jeg av i ørska og sover videre. Tror det finnes flere versjoner av denne appen, de andre koster noen kroner, men denne funker for meg så har ikke prøvd flere.

Hvis du klarer å bruke pust/meditasjon på egenhånd som du får tips om over, er det enda bedre ;)

Sov godt...

Endret av agenda
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lå på flere puter så kroppen kom litt opp. Var konsekvent på at jeg alltid la meg til riktig tid (ca 22:30) og om jeg ikke fikk sove så surfet jeg litt på mobilen (gjerne på kvinneguiden og leste på forum). Ellers lå jeg gjerne til 10 - 11 dagen etter. Sov nok veldig oppstykket - men det var så lang natten ble for meg. Fant ut at hvile er vel så bra som søvn, men at det kom på "riktig" tid av døgnet.

- Unngikk å drikke så mye mot kvelden.

Anonym poster: 1b3d2ca8826ebb7dbd72fb4895e6f8b4

Skrevet

I en eksamensperiode hvor jeg slet med søvn (pga stress og nervøsitet, men uansett) spiste jeg mye b-vitaminer. Anti B-stress mener jeg de het. Det beroliger og gir bedre og roligere søvn. Men jeg aner ikke om det er problematisk å bruke under en graviditet!! Så det må man nesten sjekke først.. For meg var det redningen da i alle fall :)

Skrevet

Jeg har en gratis app på telefonen som heter Lightning Bug. Der kan du stille inn hvilken ''hvit lyd'' du vil ha. Favoritten min er regn, bølgeskvulp og litt torden. Jeg sovner aldri så fort som jeg gjør når den er på. Da konsentrer jeg meg om lyden i stedet for å tenke på alt annet/irritere meg over tv som står høyt på/irritere meg over mannen som snorker osvosv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en gratis app på telefonen som heter Relax lite som får meg til å slokne hver gang. De er en skotte(?) som prater, guidet meditasjon på et vis. Jeg våkner litt når han begynner å telle på slutten, men da slår jeg av i ørska og sover videre. Tror det finnes flere versjoner av denne appen, de andre koster noen kroner, men denne funker for meg så har ikke prøvd flere.

Hvis du klarer å bruke pust/meditasjon på egenhånd som du får tips om over, er det enda bedre ;)

Sov godt...

åååh jeg slet med å sove i går(sliter mye med det) å etter jeg leste dette så gikk jeg på youtube å fant en mann som snakket meg til søvne. sovna etter 30 min .og selv om jeg ikke sov mange timene var det en skikkelig god søvn og er helt uthvilt:)

takk :sovne:

Anonym poster: b4f3193c590e62577c464536866e157e

Gjest Swipper
Skrevet

Tusen takk for masse tips. Skal få lastet ned de appene også og prøve de ut. Noe av dette må jo hjelpe!

Gjest Swipper
Skrevet

Jeg har en gratis app på telefonen som heter Lightning Bug. Der kan du stille inn hvilken ''hvit lyd'' du vil ha. Favoritten min er regn, bølgeskvulp og litt torden. Jeg sovner aldri så fort som jeg gjør når den er på. Da konsentrer jeg meg om lyden i stedet for å tenke på alt annet/irritere meg over tv som står høyt på/irritere meg over mannen som snorker osvosv.

Er det app til Iphone eller android? Jeg finner den nemlig ikke :(

Skrevet

Andrew Johnson heter han som har den Relax-appen jeg snakket om.

Godt å høre at det var noen som fikk sove i natt ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ligg og tenk på at "Jeg mååå sove snart! Jeg måå sove!"

Anonym poster: 58e7e3ed8e2c2c6afbe75c71bcdd6657

Skrevet

Lightning bug er til android. Men søk på sleep sounds for eksempel, da kommer det opp mye. :jepp:

Gjest Swipper
Skrevet

Lastet ned litt div apper til tlf som hjalp masse! Var så deilig når jeg våknet at jeg bare hørte fuglekvitter og regndråper, så jeg sovnet igjen med en gang! Tusen takk for tipsene! :)

Gjest Sobril
Skrevet

Ja, hva er dette med ikke å få sove? Er i uke 27, og det er opp å tisse i tide og utide. Blir liksom liggende å vente på neste tisse-økt uansett hvor trøtt jeg er. Samt at det verker i kroppen. Blir rundt 4 timers søvn hver natt, noe som er uutholdelig i lengden.

Gjest Swipper
Skrevet

Ja, hva er dette med ikke å få sove? Er i uke 27, og det er opp å tisse i tide og utide. Blir liksom liggende å vente på neste tisse-økt uansett hvor trøtt jeg er. Samt at det verker i kroppen. Blir rundt 4 timers søvn hver natt, noe som er uutholdelig i lengden.

Ja ganske håpløst i grunn. Men noen sånne apper på tlf hjalp virkelig meg i natt. Må også tisse i tide og utide, men når jeg først sovner så våkner jeg ikke for å tisse lenger. I tillegg er det så håpløst å finne en behagelig måte å ligge på den store magen!

Skrevet

Jeg søkte på Lightning Bug i app store(iphone), og da kom det opp en gratis versjon der også!

AnonymBruker
Skrevet

En fantastisk app til iPhone heter Sleep Bug, den er gratis og har massevis av deilige, avslappende lyder! Pleier å høre på den om dagen også, hvis jeg trenger å koble av. Tar på meg støyreduserende hodetelefoner og forsvinner inn i min egen verden.

Anonym poster: fb0a7b0719cdbba1ca0ccfe8a6c7d5bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...