Gå til innhold

Bordplassering - hvor skal jeg sitte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen

Jeg vet dette er veldig individuelt fra bryllup til bryllup, så jeg er ikke ute etter noe "fasitsvar", men jeg vil veldig gjerne høre deres mening.

Broren til kjæresten min skal gifte seg. Brudeparet skal ha alt veldig tradisjonelt. Jeg har søkt opp hva som er vanlig i denne situasjonen, men jeg fant faktisk ikke noe info om det.

De skal ha "langbord" med brudens familie ved siden av bruden, og brudgommens familie ved siden av brudgommens. Jeg er altså kjæresten til brudgommens bror. Vi har vært samboere i nesten 4 år, men vi er ikke gift enda.

Er det vanlig at jeg da får sitte ved siden av kjæresten min på "langbordet", eller plasseres jeg da ute blant venner, bekjente o.l.? Jeg må jo si at jeg ikke hadde likt å bli plassert utenfor svigerfamilien min. Hadde nok følt meg "utestengt" fra familien, og mindre prioritert/viktig.

Har jeg grunn til å føle det slik, eller er det rett og slett vanlig om jeg må sitte utenfor?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tro det er mest vanlig at du sitter med han dersom det er plass. Da sambo var forlover for noen år siden satt jeg med han, da hadde bare vært sammen i 1,5 men jeg fikk sitte på "hovedbordet" med han.

Anonym poster: 3233b47593d720f52207b0d4334eed69

Skrevet

Jeg hadde iallefall plassert deg med kjæresten din. Synes ikke noe om å splitte folk som kommer sammen i slike tilstelninger.

Skrevet

Jeg hadde satt dere sammen.

Skrevet

Synes du burde bli plassert sammen med samboeren din. Skjønner at du hadde følt deg ekskludert om du ikke får atte sammen med resten av familien

Skrevet

I vårt bryllup ble min søster og samboer plasert på et annet bord på grunn av lite plass(besteforelder). På mannens side satt søstrene på hovedbordet. Tror ingen bl fornermet.

Skrevet

Jeg satt sammen med kjæresten min i broren min sitt bryllup. Vi hadde bare vært sammen i 1 år da.

Du kan jo spørre broren til kjæresten din, og si at du håper du kan sitte sammen med ham :)

Gjest Mahareth
Skrevet

Jeg regner søskens samboere som svogre/svigerinner, og det ville være veldig unaturlig å ikke sette svogeren eller svigerinnen min sammen med resten av familien.

AnonymBruker
Skrevet

når jeg har blitt invitert sammen med noen,(fått en og samme invitasjon).så har vi sittet sammen.

Anonym poster: 1068a7bb54746b7ddc3d6db46eea24aa

Skrevet

jeg har lest at man "skal" splitte gifte par mens kjærester og forlovede par får sitte ilag! Nå bryr ikke vi oss noe om "reglene" så i vårt bryllup får alle par sitte sammen og single sitter sammen med venner eller andre de kjenner!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...