Gå til innhold

Utsette mensen?


Gjest Anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym

Jeg skal på leir om rundt en måned, og i følge kalenderen min,får jeg mensen samme dag som jeg reiser. Jeg er 15 år, har hatt mensen i 2 år, og den er helt regelmessig. Det kan bli veldig vanskelig på leir med tanke på skiftig av tamponger, osv, fordi det ikke er tilgang til skikkelig toalett gjennom deler av leiren.

Jeg kan selfølgelig begynne på p-piller for å utsette menstruasjonen. Men når må jeg eventuelt begynne å bruke disse? Dersom jeg begynner på p-piller 5 dager før forventet menstruasjon, vil jeg da utsette blødningen?

Et alternativ er å få tak i resept på Primolut-N. Men jeg tror det kan bli litt vanskelig, i og med at legen min er ganske streng og litt gammeldags... Han vil nok neppe se problemet med å ha mensen på leir!

Kan jeg eventuelt gå til en annen lege enn fastlegen min? :/

Tusen takk for svar! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest _La Femme

Gå til en annen lege. Ring til legekontoret der fastlegen din jobber og si at du ønsker en kvinnelig lege f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bytt lege. Dette er en helt grei pille, som enkelt utsetter mensen, og det er jo sånne anledninger den er laget for. Anledninger der det er slitsomt og styrete å ha mensen. Men viktig at du husker å ta den regelmessig, to ganger om dagen i hele perioden du ønsker å utsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...