elvital Skrevet 23. juni 2012 #1 Skrevet 23. juni 2012 Skal ikke en stavmikser klare å kutte/mose frosne bær og ukokte grønsaker? Jeg kjøpte en som visstnok skal være veldig bra, men den klarer ikke disse formålene, og da er mye av vitsen borte for min del (som lager mye smoothie med frosne bær. Irriterende å måtte ha dem i mikron i flere minutter først hver gang). Erfaringer?
Thorn Skrevet 23. juni 2012 #2 Skrevet 23. juni 2012 Det er vel i bunn og grunn to problemer med å bruke stavmikser på de matvarene: de færreste stavmiksere er kraftige nok, dessuten må bitene være ganske så små for å komme i kontakt med knivene dersom de ikke er myke nok til at de kan skvises litt. Hvis du har en kraftig mikser som det fulgte med sånn hakkebolle til, kan du forsøke å bruke den. Ellers er det bare å kapitulere og enten tine/koke det du skal mose, eller levere inn igjen mikseren, om du har mulighet til det.
elvital Skrevet 24. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 24. juni 2012 Okai, takk for svar. Har en bamix mono, så den skulle vel være ganske sterk.. Men da må jeg ha misforstått litt hva bruksområdet er.. Men det står jo den skal kunne ta isbiter osv.. lage smoothie..
Supraspinatus Skrevet 24. juni 2012 #4 Skrevet 24. juni 2012 Har du nok væske i da? Mengden væske i det du skal mose har veldig mye å si for om stavmikseren klarer det eller ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #5 Skrevet 24. juni 2012 Jeg hadde ingen problemer med å lage smoothie med min avdøde, billige Braun-stavmikser, så det bør jo egentlig gå. Ukokte grønnsaker tror jeg den hadde hatt problemer med. Anonym poster: 624e68fd3c7d133eab6f9324d71e1c32
Zzyzx Skrevet 24. juni 2012 #6 Skrevet 24. juni 2012 Jeg har også en Bamix, og dette er helt uproblematisk. Hvilken dings bruker du på stavmikseren og hva har du det i, det du skal mose?
elvital Skrevet 24. juni 2012 Forfatter #7 Skrevet 24. juni 2012 Når jeg skal lage smoothie pleier jeg å ha i den kolben som fulgte med halvfull med frosne bær ca, og mose det først før andre ting blir hellt oppi(kesam/melk etc). I går hadde jeg oppi halv/nesten helt full av ukokt brokkolibiter, og etterpå prøvde jeg med halvkokte poteterr (ca samme mengde) Jeg har brukt dette bladet/kniven http://www.kitchenwaredirect.com.au/Brands/Bamix-Blades-Accessories/Bamix-C-Blade-for-Chopping-Mixing-Crushing Men man bør ha noe væske oppi altså?
Supraspinatus Skrevet 24. juni 2012 #8 Skrevet 24. juni 2012 Når jeg skal lage smoothie pleier jeg å ha i den kolben som fulgte med halvfull med frosne bær ca, og mose det først før andre ting blir hellt oppi(kesam/melk etc). I går hadde jeg oppi halv/nesten helt full av ukokt brokkolibiter, og etterpå prøvde jeg med halvkokte poteterr (ca samme mengde) Jeg har brukt dette bladet/kniven http://www.kitchenwaredirect.com.au/Brands/Bamix-Blades-Accessories/Bamix-C-Blade-for-Chopping-Mixing-Crushing Men man bør ha noe væske oppi altså? Er ikke rart det ikke går. Du må jo ha væske oppi før du mikser ellers får den ikke noe å gå på.
elvital Skrevet 24. juni 2012 Forfatter #9 Skrevet 24. juni 2012 Er ikke rart det ikke går. Du må jo ha væske oppi før du mikser ellers får den ikke noe å gå på. Oookai, da lærte jeg noe nytt i dag også. Får prøve ut det å se om det går bedre. Thx!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå