Gå til innhold

pengegave i 30 års dag


Emanuelle

Anbefalte innlegg

hei, vi er invitert i 30-års dag på lørdag, og jubilanten ønsker seg penger...hva mener dere er "normalt " å gi???

bursdagsbarnet er min manns kusine, og vi har jevnlig kontakt

takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke jeg, har aldri opplevd at noen ønsker seg penger i 30-årsgave.

( Kanskje mange som egenklig kunne tenkt seg å fått det, men ikke vært borti noen som har "innrømmet" det )

Jeg mener ikke å være negativ, men jeg har alltid syns det er litt frekt å ønske seg penger i gave av andre ( bortsett fra foreldre )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller aldri vært borti at noen har ønsket seg penger (av andre enn foreldre/besteforeldre) til bursdag, og må si jeg synes det virker litt rart... Hvis det er bidrag til noe spesielt hun sparer til blir det noe annet, men bare penger ville jeg aldri ha gitt i en 30-årsdag.

Hun ønsker seg vel noe annet enn penger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500 hvis dere gir sammen - eller tusen dersom dere har lyst å gi mye. Alt etter hva dere ønsker å gi egentlig. Men jeg syns 500 på to stykker er mer enn nok. Under har lett for å virke litt smålig. Men - jeg vet ikke om jeg hadde brydd meg om det hvis jeg ikke ønsket å gi mer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke man skal gi penger til voksne mennesker som ikke er ens barn, men vi er jo forskjellige da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svigerinna mi ble 30 i forrige uke, og hun fikk penger av oss. Det ble hun kjempeglad for. Da kunne hun samle pengene hun fikk, og kjøpe flere deler til det dyre keramikkserviset hun samler på. Hun samler på et servise med fisk på, laget av en dansk kunster. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke man skal gi penger til voksne mennesker som ikke er ens barn' date= men vi er jo forskjellige da.

Veldig enig. Det blir så sammenlignbart i forhold til hva andre gjester gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke giddet å gi penger til en 30-års dag. Så lite oppfinnsomt, og så.. grådig? "Jeg orker ikke at dere skal gi meg dritt, gi meg heller penga". Hvis hun samler på servise, så vet vel vennene hennes det. Så kan de kjøpe deler av det selv, og eventuelt spleise hvis de ønsker det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun ønsker seg penger fordi hun ønsker seg noen bilder til kjøkkenet som visstnok er dyre + en kjøkkenmaskin!

Kommer til å gi penger siden hun ikke ønsket seg noe annet ,men synes det er vanskelig, Atmi mente 500 hvis vi gir sammen, vi er gift så alt er på fellesen....

500 er ihvertfall maks, men kanskje smålig å gi mindre??? vanskelig dette synes jeg.....

er det vanlig med gaver på 500 kr og oppover i slike selskap????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er til en venn, synes jeg 500,- er mer enn nok!

Hadde jeg fått 500,- fra et vennepar til min bursdag hadde jeg nesten blitt flau over den høye summen!!!

Synes også det er rart at voksne mennesker ønsker seg penger til bursdager av venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du synes 500,- er mye, så gir du mindre.

Jeg hadde aldri hatt råd til å gi så mye. Vi har ikke råd til det til min søsters bryllupsgave engang.

Folk må slutte å bry seg så mye om hva ting koster og hva andre folk tenker synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville uansett ha kjøpt noe. Gi henne litt penger, men kjøp med noe ekstra stasj. Det ville jeg gjort. Trenger ikke koste noe ekstra heller. Hvis du tenkte å bruke 300NOK på bursdagen hennes, så gi henne 200NOK og kjøp en fin ting for hundrelappen. Eller motsatt. Your choice. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hun ønsker seg penger fordi hun ønsker seg noen bilder til kjøkkenet som visstnok er dyre + en kjøkkenmaskin!

Kommer til å gi penger siden hun ikke ønsket seg noe annet ,men synes det er vanskelig, Atmi mente 500 hvis vi gir sammen, vi er gift så alt er på fellesen....

500 er ihvertfall maks, men kanskje smålig å gi mindre??? vanskelig

Når jeg sier 500 er det fordi at jeg selv pleier gi minst kr 250,- til folk som fyller rundt tall - og ettersom dere gir sammen blir 500 da et naturlig tall for meg. Noe jeg reagerer på er faktisk at man gir samme som to som man gir som en. Jeg er i mot dette og dobler automatisk dersom jeg gir sammen :) Er du med. Men ikke bry deg om mine grenser da, jeg bare sa et beløp fordi det var det du spurte om, og jeg ble godt provosert over at alle bare svart at de ville ikke gitt penger. det var jo ikke helt spørsmålet. Dersom noen ønsker seg penger kan dette ha flere grunner som bør respekteres.

Men gi 200 hvis du får 100 (eller tilsvarende) fra dine venner når du har rundt tall vel? :) Det betyr ikke så mye.

Atmi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

400 kr hadde jeg gitt! Men det er meg da,om jeg virker smålig da....vel det er ikke mitt problem. Nå hadde jeg helst gitt gavekort jeg da,slik at jeg liksom "ga en gave" noe h*n måtte kjøpe noe for.....Slik at ikke pengene gikk i det store sluket som ofte kommer.....Men 400/500 kr synes jeg er mere enn nok.

Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært meg som hadde ønsket meg bilder og kjøkkenmaskin hadde jeg heller fortalt hva jeg ønsket meg og satset på at noen av gjestene pratet sammen og kunne hatt anledning til å gått sammen og spleiset på gave.

Får det bare ikke til å stemme og ønske seg penger :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er litt uenig her. Var ikke bursdagsbarnet kusina til mannen hennes? Hadde det ikke vært for mannen, hadde hun da aldri gitt gave til henne. Derfor er det gave fra mannen + "skriver på hennes navn" i mange tilfeller. Hvis kusina har blitt venninne / de skal i selskap begge to, er jeg enig i Atmi's leggesammen-modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen...takk for mange svar...

Det er vel ikke akkurat et vennepar av oss...snakkes toppen en gang i året, men har det trivelig når vi treffes.....Synes 500 kroner er mye jeg ...lurt tips om å gi litt penger å legge ved en liten gave...tror jeg gjør det!!!!

Tror maks vi gir 300 tilsammen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...