AnonymBruker Skrevet 23. juni 2012 #1 Skrevet 23. juni 2012 Jeg jobber skift, og har fått et problem, som jeg ønsker synspunkter på. Jeg blir så vanvittig sliten og utkjørt etter dagvakter, at hele kvelden min er ødelagt. Jeg kommer hjem 15.30, og havner på sofaen hele kvelden. I dag måtte jeg ta en lur (sjeldent jeg kan pga barn). Dette er utrolig plagsomt, og har fått meg til å begynne å mislike dagvakter. Når jeg har kveldsvakt er det ikke noe problem. Da står jeg opp tidlig med barna, styrer og steller hjemme, og er på jobb til kl 22. Er fin og opplagt fra morgen til kveld. Føler jeg får kvalitetstid med ungene de dagene jeg har kveldsvakt, for da har vi en hyggelig, lang morgen sammen. Ettermiddagen etter dagvakt er ikke hyggelig, for jeg bare lengter etter at det skal bli sengetid, og klarer ikke å være en slik mamma som jeg ønsker. Arbeidsoppgavene mine på dag og kveld er like. Og jobben min er ikke veldig slitsom. Jeg har ganske mye frihet i jobben, og stortrives! Hva kan dette skyldes? Det ble verre etter at jeg fikk barn. Men tror jeg alltid har hatt tendenser til det. Anonym poster: 3c5311ed79e0d9a0ffcb8cfe993a133f
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2012 #2 Skrevet 23. juni 2012 Noen har vel mer energi visse tider på døgnet. Jeg er sånn selv, fungerer ikke så godt om morgenen men på kvelden kan jeg gjøre mye. Før hadde jeg en jobb der jeg jobbet mest kveldsvakter men også noen tidligvakter, og etter tidligvaktene var jeg helt utslitt og orket ikke gjøre noe (selv om tidligvaktene varte kortere enn senvaktene). Er det ikke mulig å ordne det slik at du får flere kveldsvakter? Mitt inntrykk er at folk flest helst vil jobbe dag, så det er kanskje ikke så vanskelig å få bytte? Anonym poster: 6b2453c4b2c1d9f32089a9452a99fabb
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #3 Skrevet 24. juni 2012 Godt å lese at noen andre også er sånn! Jeg kan absolutt jobbe mer kveld, og kommer til å be om at turnusen min endres. Eneste ulempen med det er at jeg og mannen ikke kommer til å se hverandre... Han drar kjempetidlig på jobb (for å rekke å hente i barnehagen), og jeg kommer hjem etter at han har lagt seg. Anonym poster: 3c5311ed79e0d9a0ffcb8cfe993a133f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå