Gå til innhold

Skal jeg våge å bryte opp?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Innflytteren

Jeg bor nord i landet med mann og to barn i barnehagealder. Jeg har liten familie, og nesten ingen kontakt med dem. Min mor er død og min far er ikke videre interessert i kontakt med barnebarna.

Min mann har familie på vestlandet. De er en stor familie som vi har god kontakt med og som barna forguder. Vi har flere felles venner der. Selv om jeg aldri har bodd der kan jeg se for meg at jeg kan trives.

Problemet er jobber. Til begge to, og helst med en gang, samt barnehageplasser til to små barn. Vi har greie jobber der vi bor nå, og barnehage der barna trives. Vi vet at det er vanskeligere med både jobb og barnehage dit vi tenker å flytte. Det er dyrt å kjøpe hus, så vi må kanskje ned i standard.

Jeg vet at det er et valg jeg må ta selv, sammen med familien, men barna er små og forstår jo ikke så mye. Mannen vil jo tilbake til familien, men innrømmer at han er usikker når det gjelder jobb.

Noen som har vært i samme situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og mannen min flyttet fra Sverige der vi hadde bodd i 13 år, til Norge, med tre barn, og uten at noen av oss hadde jobb. Vi bestemte oss helt enkelt for at ønsket om å flytte var større enn vår frykt for ikke å klare oss. Etter 3 måneder fikk mannen min jobb og jeg ett vikariat. Vi har vært norske i 8 måneder nå, og det går veldig fint. Barna trives kjempegodt, og har funnet seg godt tilrette i barnehage og skole. Selv om det har vært en stor omstilling har det vært verdt det. Jeg kan ikke anbefale det ene eller det andre til deg, som du selv sa er dette en besluttning du må ta. Men det kan iblandt være så enkelt som å veie fordeler mot ulemper og se hva som veier tyngst. Finn ut hva som er det viktigste i livet ditt og la det bestemme hva du skal gjøre. Det er når vi tar litt sjanser og utsetter oss for litt usikkerhet som vi kan utvikles, tror jeg.

Lykke til!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt :P Har dere litt penger oppspart? Hvis en av dere klarer å finne seg jobb før dere flytter, så blir det nok mindre skremmende også. Så kan den andre finne seg jobb etterhvert / passe barna til de får barnehageplass. Hva så om dere må bo i leilighet i noen måneder istedet for hus? Det er da ingen krise. Følg lysten deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...