Bernardette Skrevet 23. juni 2012 #21 Skrevet 23. juni 2012 De som er litt for krasse er ofte de som ikke sier ting face to face,trygge med pcèn mellom oss vet du Om det er noen trøst for sarte sjeler er jeg verre i virkeligheten. Det har med entusiasme å gjøre. 1
katt1 Skrevet 23. juni 2012 #22 Skrevet 23. juni 2012 Om det er noen trøst for sarte sjeler er jeg verre i virkeligheten. Det har med entusiasme å gjøre. Det er noe vi aldri får vite
Lucid Skrevet 23. juni 2012 #23 Skrevet 23. juni 2012 (Har ikke lest tråden, så beklager om jeg fungerer som ekko for noen nå) Det jeg finner mest frustrerende er det at de fleste frekke kommentarer kommer fra anonyme brukere eller gjester. På den måten vet du jo rent teoretisk sett ikke hvem du snakker med, eller om dette er noen du har skrevet til tidligere. 1
Gjest Aria. Skrevet 23. juni 2012 #24 Skrevet 23. juni 2012 Jeg syntes også det er mange, anonyme og ellers, som er unødvendig frekke. Eller kanskje heller at det de sier er helt unødvendig. Eks: TS: "hva gjør en stats sekretær" AB eller tilfeldig bruker: "dette kan du google selv!! Hvofor spør du om dette?" Eller hun som spurte om hva folk hadde i vitrineskapet sitt, hun hadde nemlig kjøpt et nytt og visste ikke hva hun ville ha der. svar: "hvorfor kjøper du ting du ikke vet du hva skal med???????" Får så lyst til å be personen HOLDE KJEFT. Disse personene bidrar også sjeldent med noe i tråden, svarer ikke på det ts spør om eller kommer med noe annet relevant eller positivt. Det er bare kritikk til ts. Det er unødvendig og ja FREKT å komme med sånne kommentarer. Det virker nesten som at tråden virkelig plager personen som svarer slikt. Så til deg: Du EIER ikke dette forumet, alle her kommer over rare tråder og merkelige spørsmål, og her er den fantastiske løsningen: hopp videre til neste tråd. Spørsmål om enkle ting, for eksempel som bank og forsikring etc. ser jeg ofte får svar som "du burde kanskje sette deg litt mer inn i dagens økonomi før du søker lån på 2 millioner " Igjen: HOLD KJEFT! Jeg syntes det er fint at man kan spørre om litt rare ting her, og ja, kanskje noen burde satt seg inn i ditt og datt, hvorfor bryr det deg? Er også lei av: "Dette kan du finne ut selv ved å bruke google" Det er ikke alt man får svar på ved å google i hytt og vær, som personlige erfaringer, ulike tips og råd og ting forklart på en enklere måte enn kanskje wikipedia. Er generelt også litt lei denne: 7
Strikkemamma Skrevet 23. juni 2012 #25 Skrevet 23. juni 2012 Det er ikke bare på KG det finnes frekke folk. Opplever stadig frekke folk i jobben min, både av kollegaer og andre. Folk som kommer med spydige kommentarer. Heldigvis er det av og til noen herlige sjeler som veier litt opp for andres usmakelige oppførsel.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #26 Skrevet 24. juni 2012 Opprettet akkurat en tråd inne på utdanning-forumet. Om hva kjæresten min kunne utdannet seg innen. To useriøse svar allerede. Spørs om jeg får noen seriøse svar i det hele tatt da :/ Enten skal folk gå off-topic og gjøre om hele greia til noe negativt, uten at de vet historien bak i det hele tatt, eller så skal de bare være 14 år i huet. Kan de ikke svare på topic, så bør de ikke svare, syns jeg. Anonym poster: 7d2ab6336ed47165d2e7f5b680d4b3d8
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #27 Skrevet 24. juni 2012 Har også opplevd, ikke så mye her, men mest på andre forumet. At en person skriver et innlegg "Hei venninna mi tok en piercing i leppa mi med en synål og nå er det kommet verk, hva skal jeg gjøre?" Så kommer det 500 svar om hvor dumme de er, og alle slags måter de kan dø på. Og 2 svar om hva de faktisk kan gjøre med problemet. Anonym poster: 7d2ab6336ed47165d2e7f5b680d4b3d8
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #28 Skrevet 24. juni 2012 Det er et internettforum - hvorfor tar dere det så innmari høytidlig? Anonym poster: a7e0aafe4a5f0f0b809f2e4db6a52669 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #29 Skrevet 24. juni 2012 Problemstillingen er grunnen til at jeg som oftest skriver som anonym. Enten får man useriøse svar, eller om man har noe seriøst å komme med, blir man totalt ignorert i tråden. Har "meldt meg ut" av flere tråder av den grunn. Er også et problem på andre forum. Ting som blir skrevet blir jo også gjerne assosiert med brukeren, og da er ryktet satt. Anonym poster: debf1fd412b838b11b49590d38fe9c5e
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #31 Skrevet 25. juni 2012 Jeg syntes også det er mange, anonyme og ellers, som er unødvendig frekke. Eller kanskje heller at det de sier er helt unødvendig. Eks: TS: "hva gjør en stats sekretær" AB eller tilfeldig bruker: "dette kan du google selv!! Hvofor spør du om dette?" Jeg tror heller de ville ha kommentert ord del ing en Anonym poster: 219a583ce4dcb9eec0318373000a6e00 1
Gjest Uanonymbruker Skrevet 25. juni 2012 #32 Skrevet 25. juni 2012 Jeg er sjeldent frekk, jeg kan være ganske krass, men det kan det jo være mange grunner til. Noen ganger støter man på idioter som virkelig fortjener det, noen ganger blir man overengasjert, og noen ganger har jeg en dårlig dag som selvfølgelig skal gå utover alle andre.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2012 #33 Skrevet 19. oktober 2012 Enig. Eller, det er jo selvsagt mange som som kommer med oppegående svar, men synes generelt at det er en ganske frekk tone mange steder på KG, som får meg til å grue meg for hvilke svar man kan få på en tråd. Personangrep, drittslenging, og sure svar a la "Herregud, kan du ikke det en gang?" når man har skrevet om en problemstilling f.eks(altså ikke noe det er veldig lett å google svaret på). "Som om du kan noe bedre!" når man har kommet med et forslag uten å være sur eller for formanende. Og mange ganger innlegg som får brukeren til å føle seg som et fjols og et nek fordi man har spurt om råd. Jeg har ganske dårlig selvtillit og har derfor nesten sluttet å svare på tråder, enten det gjelder å komme med spørsmål eller synspunkter. Dette kommer både fra anonyme og registrerte brukere. Og beklager at jeg bumper en halvgammel tråd(føler på meg at noen kommer til å kommentere dette). Anonym poster: 7877cc7377090b2c8037e42f85a9b95c 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2012 #34 Skrevet 19. oktober 2012 Det er et internettforum - hvorfor tar dere det så innmari høytidlig? Anonym poster: a7e0aafe4a5f0f0b809f2e4db6a52669 Fordi når jeg lager et innlegg så vil jeg ha svar på det jeg lurer på, eller en diskusjon om temaet jeg tar opp. Spør jeg etter en oppskrift på pizza så vil jeg ha en oppskrift og ikke svar som hvor usunt pizza er. Da kan man nesten like godt la vær og lage et innlegg og tenk om alle tenkte sånn? Hadde ikke blitt mange mange innlegg her da. Man trenger selvsagt ikke å dille og dulle. Gjør noen noe galt så kan man si i fra, men man kan gjøre det på en hyggelig måte. Anonym poster: 9e0cef4f6ada9f4bfe300675782f212b 5
Gjest zerox_ztoleranz Skrevet 20. oktober 2012 #35 Skrevet 20. oktober 2012 Jeg syntes også det er mange, anonyme og ellers, som er unødvendig frekke. Eller kanskje heller at det de sier er helt unødvendig. Eks: TS: "hva gjør en stats sekretær" AB eller tilfeldig bruker: "dette kan du google selv!! Hvofor spør du om dette?" Eller hun som spurte om hva folk hadde i vitrineskapet sitt, hun hadde nemlig kjøpt et nytt og visste ikke hva hun ville ha der. svar: "hvorfor kjøper du ting du ikke vet du hva skal med???????" Får så lyst til å be personen HOLDE KJEFT. Disse personene bidrar også sjeldent med noe i tråden, svarer ikke på det ts spør om eller kommer med noe annet relevant eller positivt. Det er bare kritikk til ts. Det er unødvendig og ja FREKT å komme med sånne kommentarer. Det virker nesten som at tråden virkelig plager personen som svarer slikt. Så til deg: Du EIER ikke dette forumet, alle her kommer over rare tråder og merkelige spørsmål, og her er den fantastiske løsningen: hopp videre til neste tråd. Spørsmål om enkle ting, for eksempel som bank og forsikring etc. ser jeg ofte får svar som "du burde kanskje sette deg litt mer inn i dagens økonomi før du søker lån på 2 millioner " Igjen: HOLD KJEFT! Jeg syntes det er fint at man kan spørre om litt rare ting her, og ja, kanskje noen burde satt seg inn i ditt og datt, hvorfor bryr det deg? Er også lei av: "Dette kan du finne ut selv ved å bruke google" Det er ikke alt man får svar på ved å google i hytt og vær, som personlige erfaringer, ulike tips og råd og ting forklart på en enklere måte enn kanskje wikipedia. Er generelt også litt lei denne: Du bare klager, du.. Folk som kjøper ting de ikke vet hva de skal med fortjener å få høre det. Hver gang. Det eneste som er verre, er folk som ikke googler. Jeez.
Gjest norah Skrevet 20. oktober 2012 #36 Skrevet 20. oktober 2012 Du bare klager, du.. Folk som kjøper ting de ikke vet hva de skal med fortjener å få høre det. Hver gang. Det eneste som er verre, er folk som ikke googler. Jeez. Er det du som gjemmer deg under AB og kommenterer alle disse tingene? :gjeiper: Jeg er nok enig i at det er blitt et KGfenomen dette med å konsekvent la være å svare i henhold til problemstillingen. Ta den derre "hva kan jeg gjøre med mannens ting under forspill" - hvorpå faktisk ikke ett eneste svar er i henhold til det vedkommende spør om. Istedetfor "er du femten år" eller "haha, jeg pleier bare snakke til den" kommer jeg jo på ganske mange andre innlysende alternativer til svar Det DUMMESTE er de som svarer med en enkelt setning på et relativt komplekst spørsmål. "Hvilke grep må til for å få en tilfredstillende næringsutvikling i distriktene?" : Svar: "Liv Signiskjerringa må trekke seg som partileder, sammen med den korrupte regjeringa!" 18 plusser på det innlegget. 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2012 #37 Skrevet 20. oktober 2012 Du bare klager, du.. Folk som kjøper ting de ikke vet hva de skal med fortjener å få høre det. Hver gang. Det eneste som er verre, er folk som ikke googler. Jeez. Dette er et forum, om du lar deg irritere over slike ting, kanskje du da skal holde deg unna nettforumer da? Folk har da lov til å stille spørsmål uten å bli latterliggjort. Det er ikke alltid google gir de korrekte svarene. Anonym poster: d484dd229434f515177af6264c820a08 2
Gjest zerox_ztoleranz Skrevet 20. oktober 2012 #38 Skrevet 20. oktober 2012 Dette er et forum, om du lar deg irritere over slike ting, kanskje du da skal holde deg unna nettforumer da? Folk har da lov til å stille spørsmål uten å bli latterliggjort. Det er ikke alltid google gir de korrekte svarene. Anonym poster: d484dd229434f515177af6264c820a08 Døh.. Slapp av og la tvilen komme fleipen til gode.. Ha en fin lørdag.
Yme Skrevet 20. oktober 2012 #39 Skrevet 20. oktober 2012 Men det er jo akkurat det de ikke gjør. De har innrømmet at de ikke sjekker hvem den anonyme brukeren er, så personen får fortsette med personangrep. Mange har slettet seg på grunn av det og flere kommer til å gjøre det. Anonym poster: f501181c101380a259cd4176cc0745cc Jeg veit at noen av moderatorene sjekker hvem de anonyme brukerne er, mens andre av dem har nevnt de syns det blir for mye pes... De som syns det er for mye pes, burde ikke være moderatorer, spør du meg, for det er faktisk relativt lett (for datakyndige mennesker) å se hvem de anonyme brukerne er, til og med når man ikke er moderator, så om en som har tilgang på alle funksjonene her inne, syns det er vanskelig å se hvem de anonyme er, har de ingen grunn til å være moderator. 1
Gjest Erm Skrevet 20. oktober 2012 #40 Skrevet 20. oktober 2012 De som syns det er for mye pes, burde ikke være moderatorer, spør du meg, for det er faktisk relativt lett (for datakyndige mennesker) å se hvem de anonyme brukerne er, til og med når man ikke er moderator, så om en som har tilgang på alle funksjonene her inne, syns det er vanskelig å se hvem de anonyme er, har de ingen grunn til å være moderator. Kan du se hvem anonyme brukere er?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå