Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår opplevde jeg noe veldig ubehagelig.

Jeg satt og så på tv , programmet jeg så på hadde undertekst. Plutselig ble det vanskelig å tyde hva det sto og jeg ble litt redd. Ble veldig svimmel og skjønte at det hadde noe med gravideteten å gjøre. Jeg begynte å Google symptomer og fant ut at det kunne skje at synet ble svekket under graviditeten. Så jeg slo meg til ro med det. Men da jeg kom til byen litt senere skjedde det samme igjen, bare denne gangen var det like før jeg gikk i bakken. Regnet fort med at dette var lavt blodsukker. Fikk i meg en iste og kom fort til meg selv igjen. Da dette skjedde fikk jeg skikkelig angst, det var så skummelt der og da at kroppen/hjernen min gjorde det den alltid gjør når den blir redd. Dissosierte, gud så ekkelt det er. Jeg har opplevd det mange ganger pga sosial angst, men venner meg jo aldri til det..

Noen andre som har opplevd dette? :)

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært deg ville jeg gått å sjekket opp dekke meg legen. Jeg sier ikke dette for å skremme deg eller noe, det trenger ikke å være noe alvorlig, men med tanke på at de kanskje er noe, siden det er så ubehagelig hadde jeg ikke tørt å bare la de passere. Jeg ville sjekket dette med legen. Som du sier kan det være lavt blodsukker. Du skrev ikke om du har svangerskapsdiabetes eller diabetes (?). Dette kan kanskje være noe? Eller i verstefall starten på svangerskaps forgiftning? Har hørt at man kan få svekket syn av det. Gå til legen å få dette sjekket, spesielt viss det forverrer seg! Lykke til :klemmer:

Anonym poster: 28fe00f95ee05393e32d8630bdfddf48

• Liker 1
Gjest Frk.Franzen
Skrevet

Hadde jeg vært deg ville jeg gått å sjekket opp dekke meg legen. Jeg sier ikke dette for å skremme deg eller noe, det trenger ikke å være noe alvorlig, men med tanke på at de kanskje er noe, siden det er så ubehagelig hadde jeg ikke tørt å bare la de passere. Jeg ville sjekket dette med legen. Som du sier kan det være lavt blodsukker. Du skrev ikke om du har svangerskapsdiabetes eller diabetes (?). Dette kan kanskje være noe? Eller i verstefall starten på svangerskaps forgiftning? Har hørt at man kan få svekket syn av det. Gå til legen å få dette sjekket, spesielt viss det forverrer seg! Lykke til :klemmer:

Anonym poster: 28fe00f95ee05393e32d8630bdfddf48

Tviler på at det er svangerskapsforgiftning så tidlig i svangerskapet. Pleier selv å få dårlig/slørete syn enkelte ganger. Fikk det senest idag. Tenker at det sikkert har noe med lavt blodtrykk å gjøre.

Skrevet

Takk for svar dere :)

Neida, har ikke diabetes og alt står bra til ellers utenom kvalme og trøtthet. Skal nok ringe legen på mandag bare for sikkerhets skyld :)

Blir det tatt blodprøver på første kontroll?

Skrevet

Jeg også fikk problemer med synet når jeg var gravid. Fastlege sendte meg til øyelege for sikkerhetsskyld, men han kunne ikke finne noe galt. Jeg så tåkete og hadde tenden til å se dobbelt. Det kom og gikk, og var værst når jeg var sliten. Gikk over etter fødsel

• Liker 1
Skrevet

Jeg også fikk problemer med synet når jeg var gravid. Fastlege sendte meg til øyelege for sikkerhetsskyld, men han kunne ikke finne noe galt. Jeg så tåkete og hadde tenden til å se dobbelt. Det kom og gikk, og var værst når jeg var sliten. Gikk over etter fødsel

Gjest Frk.Franzen
Skrevet

Det blir tatt blodprøver på første kontroll ja :)

Skrevet

Det kan være blodtrykksfall. Det har jeg hatt noen ganger. Ekkelt, men ikke farlig.

Skrevet

Det å være gravid blir bare skumlere og skumlere.. Ei venninne av meg ble lam i halve ansiktet når hun gikk gravid.

Dette ble litt off-topic, men følte for å fortelle :P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg nevnte for optikeren min at jeg ønsket meg nye briller da jeg var 4-5 måneder på vei, men hun anbefalte meg å vente til etter graviditeten, da det visstnok ikke er uvanlig at man kan få "vann på øyet" slik man jo også kan få i resten av kroppen...

Anonym poster: b4a801d9b6f9e07324fcb614b141b52a

• Liker 2
Skrevet

Det å være gravid blir bare skumlere og skumlere.. Ei venninne av meg ble lam i halve ansiktet når hun gikk gravid.

Dette ble litt off-topic, men følte for å fortelle :P

Hjelpes! Hvordan er det mulig?

Skrevet

Hjelpes! Hvordan er det mulig?

Aner ikke, men i følge legen hennes var det ganske normalt, og gikk over like etter fødselen.

Skrevet

Det er ikke uvanlig at synet endres litt i graviditeten. Jeg har tidvis hatt litt ufokusert/slørete syn dersom jeg ikke har konsentrert meg veldig om å fokusere, og ifølge legen min så er ikke det helt unormalt.

Ifølge en pensjonert øyenlege i familien så er det ikke uvanlig at gravide blir litt nærsynte i graviditeten, så at synsendringer oppstår under svangerskapet er tydeligvis ikke direkte uvanlig.

Men, ta det opp med legen din. Du gjør ihvertfall ikke noe galt da. :)

Skrevet

Høres ut som blodtrykksfall. Veldig vanlig som gravid. Pass på å drikke nok, gjerne mineralvann (ikke brus altså).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...