AnonymBruker Skrevet 23. juni 2012 #1 Skrevet 23. juni 2012 Hvor lav BMI må man ha før man blir tvangsinnlagt? Jeg er 17, og barnevernet ønsker å sende meg til Capio anoreksi senter i Fr.stad. Mamma, barnevernet og BUP hadde visst satt meg på ventelisten for å komme inn uten at jeg visste om dette. Kan jeg nekte, eller forhandle meg frem til en annen løsning? Anonym poster: b123d71a55e509c3de2de3cd716f3713
Gjest pippi Skrevet 23. juni 2012 #2 Skrevet 23. juni 2012 Hvor lav bmi har du da? (: Jeg er 160 og veier 46, står jeg er undervektig, men det er jeg ikke!
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #3 Skrevet 24. juni 2012 Jeg har en BMI på 15. Vet du noe om dette? Jeg føler meg generelt ganske grei i formen, så da kan jeg vel ikke bli tvangsinnlagt? Og det er vel mamma som bestemmer dette, og ikke barnevernet? Anonym poster: b123d71a55e509c3de2de3cd716f3713
Gjest Eurodice Skrevet 24. juni 2012 #4 Skrevet 24. juni 2012 Jeg har en BMI på 15. Vet du noe om dette? Jeg føler meg generelt ganske grei i formen, så da kan jeg vel ikke bli tvangsinnlagt? Og det er vel mamma som bestemmer dette, og ikke barnevernet? Anonym poster: b123d71a55e509c3de2de3cd716f3713 Du har en helt fordreid oppfatning av deg selv, men det forstår du vel ikke. Du er farlig mager. Jeg regnet ut hva jeg ville ha veid hvis jeg hadde hatt en BMI på 15. Jeg er 169 cm høy og ville ha veid 38 kilo! Det er ca. 25 kilo undervekt det. Det er vel gjerne noe lignende for deg også. Jeg synes du skal ta imot hjelp frivillig før du risikerer å dø.
Gjest O___o Skrevet 24. juni 2012 #5 Skrevet 24. juni 2012 Hvor lav BMI må man ha før man blir tvangsinnlagt? Jeg er 17, og barnevernet ønsker å sende meg til Capio anoreksi senter i Fr.stad. Mamma, barnevernet og BUP hadde visst satt meg på ventelisten for å komme inn uten at jeg visste om dette. Kan jeg nekte, eller forhandle meg frem til en annen løsning? Anonym poster: b123d71a55e509c3de2de3cd716f3713 Hei du! Så fint å høre at du har så mange som bryr seg om deg! Det er nok ikke først og fremst bare BMIen de bekymrer seg for - men en hel del andre ting. I Fredrikstad har de veldi dyktige og profesjonelle fagfolk. Det vil nok bli tøft den første tiden, men jeg tror du vil se nytteverdien av det etter hvert
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #6 Skrevet 24. juni 2012 Mamma har sagt at jeg ikke trenger å bli lagt inn hvis jeg er flink nå. Og jeg har spist uten å kaste opp - men kan mamma være med å avgjøre dette her ved å si at jeg ikke trenger å bli lagt inn, til legen, barnevernet osv? Legen sa i hvert fall at jeg ikke kan legges inn dersom jeg ikke ønsker det så... håper dere kan svare på dette. Anonym poster: b123d71a55e509c3de2de3cd716f3713
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #7 Skrevet 24. juni 2012 Mamma har sagt at jeg ikke trenger å bli lagt inn hvis jeg er flink nå. Og jeg har spist uten å kaste opp - men kan mamma være med å avgjøre dette her ved å si at jeg ikke trenger å bli lagt inn, til legen, barnevernet osv? Legen sa i hvert fall at jeg ikke kan legges inn dersom jeg ikke ønsker det så... håper dere kan svare på dette. Anonym poster: b123d71a55e509c3de2de3cd716f3713 Det er vanskelig for oss å vurdere om du er dårlig nok eller ikke til at du kan bli tvangsinnlagt. Grunnen til at du eventuelt tvangsinnlegges er da at det er så stor fare for ditt liv, at du vil kunne dø om du ikke tvangsinnlegges. Den største frykten for en med spiseforstyrrelser er jo innleggelse - fordi da mister de kontroll over spising, spying og trening. Men husk at ingen gjør dette for å være kjip med deg - de vil at du skal bli frisk. Og det er man ikke om man vurderer innleggelse, med eller uten tvang. Din mor håndterer ikke dette helt riktig, fordi spiseforstyrrelser sitter så sterkt forankret at man ikke blir frisk bare av å "være flink" en periode. Selv om du lar være å kaste opp maten i noen uker, så vil du likevel falle inn i farlige vaner straks det er anledning igjen. Jeg vet du ignorerer alt jeg skriver her, men du må huske på at det er snakk om liv og død her. Du kan dø av hjertekomplikasjoner blant annet, som følge av for lav BMI over tid. Og du kan ødelegge hele livet ditt, bare fordi du tror normalvekt er "å være feit" - og dette er din største frykt. Anonym poster: 165a854ab7991be7d5b0d61aa49d5da9
Gjest Blubberella Skrevet 24. juni 2012 #8 Skrevet 24. juni 2012 At du er flink nå er vel og bra, men vil du klare å slutte å spy og slutte å tenke på en sterkt undervektig kropp som "grei"? Klarer du å bli kvitt tankene rundt mat og kropp helt alene? Jeg synes du burde slutte å tenke på dette som tvang fra slemme barnevernet og heller innse at du faktisk nå har muligheten til å få hjelp fra dyktige folk. Noen av disse folkene har selv vært der du er nå og vet en god del om vanskelige tanker og følelser. Ta imot hjelpen og start på ditt nye liv som frisk og fri fra spiseforstyrrelsen og vrangforestillinger rundt kropp og mat! Dette klarer du! Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå