Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg og min mor skal til København i sommer der vi skal bo på Bella Sky Comwell Hotel som ligger rett ved Bella Center stoppet på metroen. Har noen vært der? Jeg lurer på:

1. Er det enkelt å komme seg rundt med metroen? Bør vi kjøpe et citykort eller bare engangsbilletter?

2. Hva anbefales å gjøre i København?

3. Ellers noen tips og anbefalinger?

Takker for svar :)

Endret av Lulubo
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg og min mor skal til København i sommer der vi skal bo på Bella Sky Comwell Hotel som ligger rett ved Bella Center stoppet på metroen. Har noen vært der? Jeg lurer på:

1. Er det enkelt å komme seg rundt med metroen? Bør vi kjøpe et citykort eller bare engangsbilletter?

2. Hva anbefales å gjøre i København?

3. Ellers noen tips og anbefalinger?

Takker for svar :)

Det er i prinsippet bare to metrolinjer, som også går samlet en god del av veien. Store deler av København er altså ikke dekket av metro, da må man ta buss, S-tog eller gå. Å leie sykkel er en mulighet, men å sykle i København er noe helt annet enn å sykle i Norge, og det krever at man setter seg inn i de forskjellige signalene og plasseringsreglene, i tillegg til at det er langt strengere regler for hvor man kan sykle og ikke enn i Norge. For turister er det jevnt over ikke å anbefale, sannsynligvis ender det i mye styr og kjeft fra andre syklister, og det er jo ikke noe hyggelig. Men dere kan ta metroen enkelt og greit inn til sentrum, ihvertfall, det tar cirka ti minutter fra hotellet. Kjøp et tosoners klippekort, det kan dere dele på og også bruke til og fra flyplassen, hvis dere skal ta metro dit.

Det er masse å gjøre i København, du får nok mer konstruktive tips om du spesifiserer litt mer hva dere liker å gjøre. Kultur, shopping, mat og drikke, vitenskap? Den typiske nordmann-ruten er shopping på Strøget, lunsj i Nyhavn og en tur i Tivoli, men hvis man heller vil unngå turistfellene er det også veldig enkelt.

Anonym poster: 9c7947523a5beb3f8bedd70b9f025aed

Skrevet (endret)

De "obligatoriske"tingene man gjør i København er å vandre opp og ned Strøget og sidegatene, ta en lunsj helt nederst ved havna, besøke tivoli, ta tur på elvebåt, dra til fristaden Christiania,shopping på Illum(stort kjøpesenter midt i Strøget), og det finnes ting som museer, kirker og andre bygninger man kan besøke.

Ha det kos!

Endret av Fortuna Xania
Skrevet

Takk for svar! Har selvfølgelig lyst til å shoppe litt, men ikke på shoppingsenter egentlig. Ønsker å spise god mat og gjerne noen gode kaker. Kanskje ta en sightseeing-buss? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...