Gå til innhold

Vil du hjelpe meg? Jeg ser unormal ut...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg stikker meg sånn ut. Ikke bare litt, men VELDIG.

Jeg ser annerledes ut. Jeg kan ikke forklare det godt nok, annet enn at ALT er feil på meg.

Jeg ramser opp det som er feil med meg, og kanskje dere vil hjelpe meg å bli mer...normal?

1- Jeg ser gravid ut. Jeg har ALDRI sett lignende. Midtkroppen generelt er ikke mye å skryte av. Stor rompe, store lår og kulemage. DEILIG

2-Håret mitt. Jeg må bruke extension og det er vanskelig å få håret mitt likt som extension fargen, derfor må jeg farge det ganske mørk for at det ikke blir noen forskjell. Men, jeg kler ikke mørk hår...

3-leppene mine. De er smale, og tynne. De vender også ned over, så jeg ser jo drit sut ut hele tiden.

4-øyenbrynene mine. De er helt ødelagte. Jeg har ikke nappet eller barbert dem vekk på noen uker nå så de begynner å bli bra, men inntil videre må jeg fylle på med en blyant. Jeg er ikke akkurat den fødte kunstner.

Ja. Det var i grunn det. De få dagene jeg føler meg pen, er jeg såå glad. Det føles så godt. Vil ha det sånn hele tiden. Noen ideer til hvordan jeg kan forbedre meg ?

Anonym poster: 1fc1f68e33ecb34ff7b2dfc51a1d5e1b

Anonym poster: 5eea203bb03a5db317a02d5528cea95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du kulemage generelt da, eller spiser du noe du blir oppblåst av? Hvilken hårfarge har du naturlig? Kan du ikke bare kjøpe lysere extension og farge det og håret ditt i samme farge? Leppene dine kan du sminke de slik av de virker større. Finnes dessuten enkelte lipglosser "lip plumb" eller noe som skal gjøre leppene tykkere. Når det gjelder at de vender nedover så er det mange som har en slik form på leppene, inkludert meg. Øyenbryne må du nesten bare vente på at skal vokse ut igjen. Utrolig kjipt å måtte vente så lenge, men er totalt verdt det. Prøv å stikk innom en frisørsalong og få de til å nappe brynene dine .Deretter kan du bare napp etter fasongen de har nappet etter dersom du liker den.

Anonym poster: a9a33d0b436542003f4e11e71fb04b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elihol

Tja. I forhold til kroppen, er det bare å begynne å trene og spise sunnere, så blir du nok kvitt kulemage og store lår etterhvert.

I mellomtiden burde du lese deg opp på hva slags klær som passer til din kroppsfasong. Hvordan klær man bruker gjør stor forskjell for figuren.

Jeg hadde droppet extensions, i hvertfall om det ikke er mulig å få det til å se naturlig ut. Hvorfor må du ha det egentlig?

Kort hår kan være fint. Eller om du har veldig tynt hår, slik som meg, hjelper det masse med en god hårklipp og produkter som fører til mer volum i håret.

Skjønner at det med øyenbrynene er kjipt. Men det er bare å la de vokse ut, og så få de fikset på av en profosjonell, så kan man heller vedlikeholde formen selv senere. Men bruk i hvertfall en forholdsvis lys øyenbrynsblyant, og tegn veldig forsiktig lag på lag til det ser passe ut. Eller bruk øyenskygge uten skimmer og fyll forsiktig inn. Det er ingenting som ser verre ut enn harde blyantstreker med mørk farge.

Leppene er det ikke så lett å gjøre noe med, bare hold deg unna mørke farger og skimmer, som trekker oppmerksomheten mot leppene. En enkel leppepomade uten farge eller med litt farge som er ganske lik din egen leppefarge, er det beste. Dra heller fokuset mot øynene, halsen, eller et eller annet du er fornøyd med og burde utheve.

Men det viktigste er alikevel å akseptere hvordan man ser ut, da blir alt så mye lettere. Du ser nok ikke så ille ut som du tror. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må du bruke extensions?

Om det er fordi håret ditt er tynt kan du ikke da gå til en dyktig frisør som kan klippe håret ditt i en kledelig kort frisyre?

Anonym poster: 612695e68e2e2fdc32bd6a729a26d19b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til en frisør ja, og rådfør deg om hvilken farge og frisyre du passer, også kan de freshe deg opp litt:)

spis sunt og tren hvis du vil bli kvitt ekstra mage. I mellomtiden, ikke gå med for tettsittende klær. Bruk lange topper som kanskje er litt baggy, og som er ensfargede. Med tights eller jeans under. Så kan du sprite opp med et smykke og noen fine sko.

Hva har du gjort med øyenbrynene dine da? De driver å vokser ut eller? Eller er de bare fæle syns du? Frisører kan også style øyenbryn:)

Endret av hermoine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes du høres pen ut, jeg ts! :klemmer:

Anonym poster: a82294871b8bb2f42a8cb142809caf9c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er litt lettere å gi gode råd dersom du tør legge ut noen bilder(uten ansikt selvsagt) - så kan vi bedre se hva du kan fremheve.

Jeg tror nok ikke du er i nærheten av så fæl som du selv tror :)

Når det gjelder å trene bort lår og mage så kan man ikke punktslanke - og mitt inntrykk er at veldig mange overdriver hvor "store" eller "små" kroppdeler de har.

OM du tør legge ut bilder så skal jeg gjerne gi råd som er litt mer spesifikke, gjerne helfigursbilde der vi kan se proporsjonene.

Jeg har en slank epleform, og kan endel om hvordan jeg skal kle meg etter min figur.

OM du tør legge dem ut med et brukernavn kan du selv bestemme når du vil slette dem, så de slipper å ligge ute lenge.

Anonym poster: 72a5fc0b9b3eca840e689838bb07bcf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn å tren og spis sunnere, prøv litt frem hva slags mat du føler deg komfortabel med. Noen kan føle seg oppblåst av div. matvarer. Med trening blir man også mer glad og får en finere 'glød'. Det kan være trening på studio, gå turer, svømme, sykle osv. Finn også ut hvilke klær som kler din kropp. Selv om klærne er veldig fine, så betyr ikke det at alle kler å bruke dem.

Hvis du absolutt MÅ bruke extensions, gå til frisøren for å farge håret mest mulig likt. Bruker du det for å få lengre hår så vil jo forskjellen synes bedre enn om du har det like langt som ditt naturlige hår også.

Det er mange som har tynne lepper, og det er ikke noe stygt med det i det hele tatt. De fleste ser sure ut når de er helt avslappet i ansiktet, men det hjelper nok om du smiler litt mer.

Søk opp hvordan man skal forme øyenbrynene sine og tegn etter det. Prøv deg frem :) Ellers kan frisøren feks. også hjelpe deg til å nappe brynene dine til å bli fine til ditt ansikt.

Men alt dette er nok bare i ditt eget hode. Du er nok fin som du er. Men jeg forstår godt hvordan du kan føle det, men det handler ikke om å bli sånn og sånn, men å godta hvordan man selv faktisk er født og ta det der i fra :)

Anonym poster: 40528dad0fa1f129a9e9a887c9619849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til en frisør ja, og rådfør deg om hvilken farge og frisyre du passer, også kan de freshe deg opp litt:)

spis sunt og tren hvis du vil bli kvitt ekstra mage. I mellomtiden, ikke gå med for tettsittende klær. Bruk lange topper som kanskje er litt baggy, og som er ensfargede. Med tights eller jeans under. Så kan du sprite opp med et smykke og noen fine sko.

Hva har du gjort med øyenbrynene dine da? De driver å vokser ut eller? Eller er de bare fæle syns du? Frisører kan også style øyenbryn:)

Jeg blir så oppgitt over slike svar.

Jeg har trent 4 ganger i uken i flere år(styrke og kondis), spiser sunt og ingen raske karbohydrater.

Jeg har en myk mage fordiom, og det har med mine gener å gjøre.

"Ikke gå med for trange klær i mellomtiden"....hallo. Skal alle med litt mage gjemme seg bort? Eller de med større rumpe/armer/lår o.l?

Det må da være mye bedre at alle viser hvordan en realistisk kropp ser ut - så blir vi kanksje vant til å se ulike kroppstyper, fremfor utelukkende de som tør vise seg frem etter masse slanking og perfeksjonering.

Anonym poster: 72a5fc0b9b3eca840e689838bb07bcf0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er ærlig svar TS. eller var det kanskje ikke det du ønsket alikevel?

Anonym poster: 28a33451966025997f3eea82721e4454

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så oppgitt over slike svar.

Jeg har trent 4 ganger i uken i flere år(styrke og kondis), spiser sunt og ingen raske karbohydrater.

Jeg har en myk mage fordiom, og det har med mine gener å gjøre.

"Ikke gå med for trange klær i mellomtiden"....hallo. Skal alle med litt mage gjemme seg bort? Eller de med større rumpe/armer/lår o.l?

Det må da være mye bedre at alle viser hvordan en realistisk kropp ser ut - så blir vi kanksje vant til å se ulike kroppstyper, fremfor utelukkende de som tør vise seg frem etter masse slanking og perfeksjonering.

Anonym poster: 72a5fc0b9b3eca840e689838bb07bcf0

TS klager over at hun syns hun ser så stygg ut. Da funker det å gå med klær som passer ens fasong, bruke farger som passer en, og fks gjøre noe med det ekstra fettet man har som man er misfornøyd med. I hvertfall prøve.

For all del, folk får gå med absolutt hva de vil, og ha den størrelsen de vil. Men når de klager over utseendet og vil gjøre noe med det så får man vel klare å ta imot råd som faktisk kan fungere, og som er ærlige.

Du får det til å virke som helt galt at folk skal slanke seg eller bruke klær og farger som passer hver enkelt. Det er ikke noe galt i å gjøre noe med kroppen sin, om det er slanking, silikon eller å legge på seg. Sålenge man er fornøyd selv så skal nå folk få gjøre som dem vil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Jeg kan IKKE gå med løse topper. Kan gå med kjoler, men føler jeg er for stygg til å gå i pene klær. Ser bare feil ut. JEG ser feil ut...

Har kjøpt farge til øyenbryna, farget dem i kveld og ble bedre :)

Jeg har svarte vipper fra før, blir bare stygt med mascara.

Foundation gjør meg enda styggere, har uansett ikke noen kviser eller urenheter, det er vel det eneste jeg er fornøyd med :P

Jeg er som sagt ikke veldig feit, eller...jeg vet ikke hvor den grensen går, men vekten min er ganske normal ( innen for BMI ) men, jeg tror alle ville vært enig i at jeg ville sett bedre ut om jeg tok av meg litt, da hovedsakelig magen...

Er det som er så idiotisk...jeg har slank overkropp sånn sett, men så ser jeg gravid ut, så er jeg smalere også er det ræva som er stor igjen -__-

Gjør alt så vanskelig, for jeg kan IKKE gå med lange topper, de klistrer seg fast ved brysta, går ut der i fra og legger seg over rumpa. Ser bare enda verre ut da. Ligger å gå med ting som legger litt vekt på brysta, for de er passe ok, men ja...derfor er kjoler greit, men jeg kan ikke gå med jeans. Når det er sol er det jo greit nok, men nå som det regner blir det verre.

Ellers, så ser jeg skeiv ut ??? Jeg vet ikke hva det er, men som sagt...jeg ser FEIL ut. Stikker meg ut, tar jeg bildet av meg selv, blir det helt ille, jeg ser ut som et monster. Men, sett bort i fra alt det stygge jeg har, er det ingen ting som VIRKELIG skiller seg ut, om jeg ser på kun ansiktet, eller kun håret. Men alt i sammen, det er så feil.

Anonym poster: 5eea203bb03a5db317a02d5528cea95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Kjenner meg vel litt igjen ts.

- jeg bruker øyenbrynsblyant hver dag, men det tar lang tid og det e selvfølgelig irriterende.

- jeg føler meg overvektig pga. Magen min, selv om jeg veier 60 kilo. Får den ikke bort med trening heller.

- jeg har strekkmerke på lårene mine som jeg fikk etter jeg startet på p-piller, fordi jeg har fått bort kanskje en halv cm av hvert lår. Ser helt jævlig ut.

-jeg har små pupper, så når jeg har litt mage som nevnt ovenfor, ser det bare rart ut.

- jeg ser egentlig helt fæl ut i fjeset og.

- sist men ikke minst er jeg kun 162 cm høy.

Det er sånn jeg ser på meg selv, men jeg er vel den eneste som ser det jeg ser, for jeg får ofte høre jeg er nydelig, pen og søt. Så nå ser jeg meg selv i speilet og sier "jeg ser vel kanskje ikke så værst ut likevel!" Og det hjelper utrolig mye på selvtilliten. Det jeg prøver å si er at du må prøve å finne positive sider med deg selv! Og huske at du er enestående og fantastisk akkurat som du er! :)

Endret av avocadoen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS klager over at hun syns hun ser så stygg ut. Da funker det å gå med klær som passer ens fasong, bruke farger som passer en, og fks gjøre noe med det ekstra fettet man har som man er misfornøyd med. I hvertfall prøve.

For all del, folk får gå med absolutt hva de vil, og ha den størrelsen de vil. Men når de klager over utseendet og vil gjøre noe med det så får man vel klare å ta imot råd som faktisk kan fungere, og som er ærlige.

Du får det til å virke som helt galt at folk skal slanke seg eller bruke klær og farger som passer hver enkelt. Det er ikke noe galt i å gjøre noe med kroppen sin, om det er slanking, silikon eller å legge på seg. Sålenge man er fornøyd selv så skal nå folk få gjøre som dem vil.

Herregud.

Virkelig? Har du så liten innsikt i hva som bedrer og forverrer et dårlig selvbilde?

Har du INGEN innsikt i kroppspress unge lever med i dag? Du fremstår jo som meget ung(og ikke særlig reflektert enda) selv, så du burde vel kjenne litt på det?

TS sier INGENTING om at hun faktisk er overvektig(hun oppgir senere at hun er normalvektig) - men at hun FØLER seg feit og stygg.

En anorektiker føler seg jo også ekstremt feit. Det er umulig for oss å vurdere hva TS kan gjøre, for det er jo innlysende i innlegget hennes at hun har et forvridd kroppsbilde og selvbilde.

Men at alle mennesker vil føle seg bedre med normal fysisk aktivitet - sunt kosthold, en time til frisøren i ny og ne og klær som passer en - det er jo selvsagt.

Det innlegget jeg siterte mente at man i den perioden før man ble "tynn nok" ikke skulle gå i noe som er figurnært. TS sier hun har fyldig rumpe(hun kaller den feit/svær) - og fyldige rumper er jo akkurat hva man skal vise frem!'

Det er en enorm forskjell på å sminke seg litt hver dag, og på å ta silikon og sette igang en slankekur når man er normalvektig.

At du ikke fatter farene ved slanking og silikon er helt utrolig - ung alder er ingen unnskyldning.

TS hater åpenbart hele seg selv og sin kropp. Hun må begynne med selvtilliten, sannsynligheten for at hun faktisk er ei flott jente er stor.

ALT hun beskriver er hat-ord mot seg selv. Slanking, silikon og annet dritt forverrer bare slikt.

Anonym poster: 72a5fc0b9b3eca840e689838bb07bcf0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og btw; hvordan kan du si at du gir ærlige råd når du ALDRI HAR SETT TS i likhet med oss andre?

Anonym poster: 72a5fc0b9b3eca840e689838bb07bcf0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Blomsten_

- sist men ikke minst er jeg kun 162 cm høy.

Er det liksom negativt? Jeg et 7 cm lavere enn deg og høyden min plager ikke meg. Det får meg til å tenke at du tar helt feil på resten av det du nevner også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

70 % av Hollywood-stjernene og verdens største artister er jo 1,60 høye. Rachel Bilson, Salma Hayek, Jessica Simpson, Eva Longoria, Natalie Portman, Shakira, Christina Aguilera osv osv. Jeg er ingen short girl-forsvarsadvokat (jeg er 1,80), men høyde er noe man selv henger seg opp i, det er ingen grunn til å la det komme i veien for noe som helst. Det bidrar i hvert fall ikke til å gjøre deg styggere.

Brynene er vel lettest å fikse her. La dem gro ut og få dem profesjonelt formet. De fleste har for tynn heller enn for tykke bryn.

Og: du er normalvektig, men har for stor mage OG for stor rumpe? Det nekter jeg å tro. Så fremt du trener litt i trapper/bakker/fjellturer/styrke så tipper jeg rumpen din er eller kan bli fantastisk.

Anonym poster: 6bd4d364845deb7cff7e387a61dfdc2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og btw; hvordan kan du si at du gir ærlige råd når du ALDRI HAR SETT TS i likhet med oss andre?

Anonym poster: 72a5fc0b9b3eca840e689838bb07bcf0

har aldri sagt at hun skal slanke seg eller få silikon.

Les hva jeg skriver da. Nå legger du ord i munnen på meg. Orker ikke diskutere med folk som tydeligvis lærte dårlig norsk på barneskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som funket på meg for noen år tilbake var at jeg hver dag etter jeg hadde sminka meg og fiksa håret så titta jeg i speilet og sa til meg selv "så pen jeg er!" føltes ganske dumt i starten, men etter hvert blir det bedre! man manipulerer seg selv rett og slett! hvis man sier det nok ganger begynner man å tro på det :) og når du gradevis får et bedre selvbilde vil andre legge merke til utstrålingen din og se at du er helt fantastisk! :D ingen ting er så sexy som en kvinne som er komfortabel i sin egen kropp! og det er uansett størrelse og fasong! :D

tipper du ser helt fantastisk ut jeg :) selvom du kanskje ikke ser det selv enda :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd er å jobbe med selvbildet. Virker som det trengs. Selv er jeg tjukk og har skjeve tenner. Men aldri i livet om jeg hadde beskrevet meg selv som stygg og funnet ørten ting som er feil på meg selv.

Har samboer igjennom mange år, jobb og leilighet. Så det står vel ikke så galt til allikevel.

Anonym poster: ad2c8ade669580912bb186bb0120662f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...