AnonymBruker Skrevet 22. juni 2012 #1 Skrevet 22. juni 2012 Hei Jeg bare lurer, for dette er noe jeg ikke forstår meg på. Jeg har lyst til å ta fettsuging. Det veldig viktig for meg å gjøre det ( av ulike grunner ) Uansett, jeg har snakket om det hjemme, fortalt hvor, hvordan det gjøres, hvorfor jeg ønsker dette og hva det betyr for meg. Det jeg møter er motstand... Hvorfor har folk fordommer mot sånt? Familien min er veldig grei, ikke fordomsfulle mennesker. Langt i fra. Derfor har jeg heller ikke hatt noen problemer med å si det. Men jeg tok feil. Jeg får ikke noe svar på hvorfor jeg ikke må gjøre det, hvorfor det er galt, og hvorfor det egentlig plager dem at jeg gjør det. Om utseende ikke betyr noe, så burde ikke dette heller bety noe? Eller? Jeg er ikke en veldig sterk person. Skal ting bli gjort trenger jeg ofte et dytt bak eller bare lufte noen ideer, jeg angret på at jegfortalte om dette, for jeg blir sliten av å krangle om dette. Ingen forstår HVOR viktig det er for MEG, og det er MEG jeg gjør dette for. Ikke slekten min, ikke dere der ute, men MEG og min trygghet på meg selv. Det sårer meg at folk skal fortelle meg hvor feil jeg tar, hvor lite jeg fokuserer på det som er viktig her i livet, at jeg må godta meg selv og at " det bare er å gå noen ekstra turer" Hva om DETTE er viktig for meg ? Helt ærlig, så ser jeg ikke på fettsuging som noe "stort" jeg har ikke syndet, jeg har ikke drept noen og ikke sviktet noen. Hvorfor skal folk fortelle meg at det er galt å gjøre det ? Hvis det er DET som skal til for å bli trygg på meg selv? og finnes det egentlig noe bedre enn at folk er trygge på seg selv ? Jeg vet folk her nå kommer til å tenke, og kanskje til og med skrive at jeg tar feil, bla bla bla og at dette ikke kommer til å endre noen ting, for problemet er synet på meg selv. Men jeg vet, jeg kan på tro og ære love at hadde jeg fått gjort dette, ville livet mitt blitt perfekt. Ikke pga det, men pga at jeg da kunne begynt å leve slik jeg egentlig ønsker. Dere kan gjerne fortelle meg hvor feil jeg tar og hvor dum jeg virker, men jeg er sikker på meg selv som person. Og jeg vet at jeg flink til å ta riktige avgjørelser, og dette er en av dem. Hva er DITT syn på fettsuging, og eventuelt, hvorfor har du noe i mot det ? Anonym poster: 10ba4d863c04bc1346e532c8377a24a7
yes2yes Skrevet 23. juni 2012 #2 Skrevet 23. juni 2012 Jeg ikke noe spesielt syn på fettsuging, men jeg er fra før av en motstander av (varige)kosmetiske inngrep for å endre noe som i utgangspuntet er biologisk naturlig. Så sant man ikke må(eller bør) av medisinske grunner, synes jeg det blir unødvendig å sette ting inn i kroppen og suge ting ut i andre deler, samt at de bidrar til at trenden om å nå 'idealet' blir større og enklere å praktisere. Det være fettsuging, forminsking av nese eller silikonbryst, bryr meg ikke. Allikevel, så skal folk få lov til å bestemme over egen kropp, og det er ikke noe poeng at jeg skal hindre folk dersom de er absolutt sikker på at kroppen de har nå må de på død og liv endre. Hvis dette gjør deg meget glad, så er du velkommen til å gjrere det, men prøv nå i alle fall å ikke nevne det for mye til familien, da de tydeligvis misliker dette konseptet. 4
Gjest Bobler Skrevet 23. juni 2012 #3 Skrevet 23. juni 2012 Jeg ser litt sånn på det at man heller bør legge om kosthold og trene, i stedet for å ta en "quick-fix".
momo Skrevet 23. juni 2012 #4 Skrevet 23. juni 2012 Jeg er nok og der at jeg tenker at det må da være mye bedre å spise sunnt og trene. Men kan nok se at noen kan ha kropper med spesielle problemområder som samler fett, og som blir vansklige og slanke, og dermed ønsker fettsuging der. Og folk må jo få gjøre hva de ønsker.
Gjest Odd Molly Skrevet 23. juni 2012 #5 Skrevet 23. juni 2012 Ingen tilhenger av dette- fordi det på lang sikt ikke løser "problemet" ditt. Det er vel best og legge om kostholdet og trene. Du vil antagelig fortsette med kostholdet og livsførselen som sannsynligvis er årsaken til din overvekt ..etter inngrepet. Og du vil da etter en tid havne i nøyaktig samme situasjon. Og være akkurat like ulykkelig. (Og skaffe deg enda mer meningsløs gjeld kanskje....)
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2012 #6 Skrevet 23. juni 2012 Jeg regner med at du er ganske ung, siden du er opptatt av hva familien din mener om dette? Anonym poster: 681b335ab242178c750018a436e44ea2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2012 #7 Skrevet 23. juni 2012 Ser at andre her ikke helt vet hva fettsuging egentlig er ment å avhjelpe. Fettsuging er ikke ment som en slankemetode. Det er ment for de som på tross av at de ligger på normalvekt og kanskje også sin idealvekt har områder med fettansamlinger som ikke blir borte med kosthold og trening og som man finner sjenerende. Det er ikke en quick fix som noen synes å mene og TS har heller ikke sagt at hun tror det er det. TS: mitt syn på fettsuging er at det kan være nyttig for de som gjør det av de grunner jeg har nevnt ovenfor. Men problemet her virker å være at familien din ikke forstår at det ikke bare er å "gå noen ekstra turer" og uttaler seg på bakgrunn av sine manglende kunnskaper, men ikke minst at du faktisk bryr deg så mye som du gjør. Hvorfor betyr deres mening så mye for deg? Har du tenkt til å la være å gjøre noe som betyr mye for deg fordi familien din ikke er enig? Jeg synes du bør tenke gjennom hvorfor du er avhengig av at de støtter deg i dette og hvorfor du trenger et "spark bak" for å få ting gjort. Det er bare ditt liv og bare du som har ansvar for å gjøre det riktige for deg. Anonym poster: 31919db65e84fba41447f24766cf3f10 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2012 #8 Skrevet 23. juni 2012 Nja, vet ikke hva som regnes som ungt sånn sett, men jo er 19 år. Så klart bryr jeg meg om hva familien min mener om det jeg gjør. Jeg liker ikke å " gå bak ryggen " på folk eller gjøre ting jeg vet de jeg bryr meg om er i mot. Selv om det ikke har noe med dem å gjøre, kun meg. Jeg vet bare ikke hvordan jeg kan forandre hva de mener om det ? Hehe, sikkert ikke så lett det. For ingen kunne forandret min mening. Nei, jeg ville ikke lagt på meg igjen etterpå. Jeg har slanket meg en del før, og har hatt litt problemer med mat ( i form av å spise for lite og for mye ) har i dag et mye bedre kosthold, spiser det jeg vil ( men ikke hvr mye jeg vil ) og prøver å spise grønnsaker hver dag. Lager det meste av maten selv og går turer i skogen nå og da. Vekten min er ganske stabil, så jeg kan ikke forstå at jeg plutselig skulle begynt å legge på meg igjen etter å ha tatt fettsuging, tvert i mot ville jeg gått ned i vekt. Grunnen til at dette er så viktig for meg, er at magen er en del større enn resten av kroppen. Det er et problem for meg. Jeg er misfornøyd med meg selv, og jeg VET at jeg kunne gjort en god jobb på den jobben jeg får en dag og jeg vet at folk kan like meg, men ikke om jeg utstråler usikkerhet. Sånn er det bare. Og ja, jeg kan på tro og ære love at det er MAGEN som gjør meg usikker. Jeg har stor tro på personligheten min og hvem jeg er, det er det ytre jeg ikke liker på meg selv. Dette vil nok høres en smule rart ut, men jeg føler at jeg er fanget i feil kropp. Bare ikke i en alvorlig grad så klart. Men kanskje dere skjønner hva jeg mener? Åh...ble rotete og teit. Dere som leser det jeg skriver synes kanskje jeg virker en smule dum og sær, men tro meg, det gir faktisk mening det jeg prøver å skrive. Anonym poster: 10ba4d863c04bc1346e532c8377a24a7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå