Gå til innhold

Rolig tannlege i Oslo?

Fremhevede innlegg

Gjest gjest
Skrevet

Jeg trenger tips! Er det noen som kjenner til en rolig og stødig tannlege i Oslo?

Jeg har litt tannlegeskrekk, men det jeg er mest redd for er ikke selve tannbehandlingen - men tannlegen. Jeg hadde dårlig tannhelse i ungdomsårene (spiseforstyrrelser), og det har satt sine spor som fremdeles følger meg i dag. Tingen er at jeg skammer meg så veldig over det! Og det er det som gjør meg mest redd for å gå til en ny tannlege. Jeg er redd for kommentarer som "huff og huff, her stod det dårlig til!". Det gjør det jo heller ikke enklere at jeg helst ikke vil fortelle om spiseforstyrrelsene til en ny tannlege, for det er så mye skam rundt det også.

Jeg ønsker meg en tannlege som ikke dømmer, men som behandler rolig og profesjonelt. Som ikke er brå på noen måte, verken i bevegelser eller uttalelser.

Tusen takk om noen har tips å gi meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt Denne klinikken på Rommen. Jeg brukte dem noen år, men nå har de fått nye eiere, og blitt enda mer moderne. De er veldig opptatt av trygghet og at det skal være smertefritt. Han jeg har fått er en veldig hyggelig svenske. Jeg har tannlegeskrekk som går på redsel for smerte, og her er de veldig opptatt av at man skal ha det bra, snakke med meg, fortelle alt som skjer etc. I tillegg har de en bedøvelsesgreie som heter The Wand, som kun bedøver lokalt, så du slipper å få bedøvelsessprøyte.

De er utrolig hyggelige. Han svensken er kjempekoselig, fikk meg til å slappe av. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Takk!

Noen flere som har tips / alternativer?

Skrevet

Grefsen tannlegepraksis, Ida Haukåen er fantastisk til å få deg til å slappe av. Jeg sovnet i stolen hos henne to ganger under reparering av fylligner, og jeg er seriøst lite fan av tannleger.

Hun er rolig og forsiktig, sier alltid i fra når hun begynner å gjøre noe og hva du kan forvente.

Holder til i etasjen over en Rema 1000, omtrent tre minutters gange oppover fra Grefsen stasjon, buss- og trikkestoppet.

Adressen er Kjelsåsveien 7 om du kjører.

Gjest Gjest
Skrevet

Sovnet? Imponerende at det i det hele tatt er mulig! Tusen takk for tips :)

Gjest Gjest
Skrevet

Takk til TS som startet denne tråden, jeg følger med!

Har forøvrig hørt gode ting om Fornebuklinikken når det kommer til tannlegeskrekk, noen som har erfaring med noen derfra? Jeg er såpass redd at jeg må innrømme at jeg ikke har erfaring med dem..

Hvordan fungerer btw "The wand", Rainbow? Det høres jo fantastisk ut.

Skrevet

jeg anbefaler gjerne Fia H.Fasting ved Byporten tannlegesenter

webside her: http://www.tannlegesenter.no/Byporten_Tannlegesenter.aspx

ble boret på tannlegeskrekk i en alder av 30 år, og slet i mange år med sterk angst og uro før tannlegetimer. Utsatte gjerne og gjorde det jeg kunne for å unngå.

Jeg har mye emaljeskader, og har ofte hørt det av andre tannleger, men Fia har tatt det med stor ro. Hun er jo ærlig på at det er mye skader, og hun mente nok det var pga noe det ikke var, men det har ikke blitt noe stor greie.

Hun er rolig og bruker den tiden DU trenger når hun holder på, trenger du pauser, tar hun pauser, ber du henne bare kjøre på, kjører hun på. Hun er veldig forsiktig og fikk min tannlegeskrekk til å forsvinne helt i løpet av kort tid hos henne. Nå gruer jeg meg aldri til å gå til henne, selv ikke når jeg VET jeg skal bore eller slikt.

Skrevet

Min nåværende tannlege i Drammen var en racer på å bedøve. Han bruker mye lenger tid på å sette bedøvelsen enn alle andre jeg har vært hos, men til gjengjeld kjente jeg absolutt null og nix. Så hør med tannlegen om de kan sette sprøyta saaakte om de bruker sånn "gammeldags" bedøvelse.

Gjest Gjest
Skrevet

Tusen takk for råd! Setter pris på hvert eneste svar her! Hun på Byporten høres lovende ut. Så hun er ikke "dømmende" eller sint i det hele tatt, om man kommer med endel dårlige tenner/hull?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg fant en link som sier noe om "The wand":

http://www.tannlege-mikkelsen.no/Tannhelseinfo/Ny_teknologi/Bedovelse/

Jeg er ganske sikker på at jeg har fått prøve det en gang, jeg har opplevd at min gamle tannlege kun bedøvde en enkelt tann. Mye mer behagelig enn gammeldags bedøvelse.

Tusen takk! Mitt mål er å komme meg til tannlegen i løpet av høsten 2012. Det hjelper å lese mye om hvor langt man har kommet i forhold til f.eks. smertelindring.

Håper du finner en god tannlege, TS!

Gjest Gjest
Skrevet

^ Tusen takk :)

Jeg har hatt dårlige tenner helt siden ungdomstida, med jevnlige hull hele veien. Og det har virkelig skjedd mye på bedøvelsesfronten. Jeg husker mye mer ubehag fra "gamle dager", men de siste 5 årene eller så har det gjort mindre vondt å sette selve bedøvelsen, og man kan spise nesten rett etterpå om man vil. Verden går heldgivis framover!

Skrevet

Tusen takk for råd! Setter pris på hvert eneste svar her! Hun på Byporten høres lovende ut. Så hun er ikke "dømmende" eller sint i det hele tatt, om man kommer med endel dårlige tenner/hull?

Hun har aldri vært dømmende eller sint på meg noen gang ihvertfall, ikke i nærheten engang. Hun gikk litt inn i beskytterrolle når hun skjønte at jeg hadde så sterk angst som jeg hadde, og jeg måtte etterhvert si ifra at det gikk helt fint nå.

Hun setter bedøvelsen veldig bra, det gjør ikke vondt verken før, under eller etter, og hun er veldig henssynsfull.

Skrevet

Byporten Tannlegesenter, de har oppe til 21.00 på kvelden, og de er rolige, forklarer mye, og atmosfæren er påfallende avslappende.

Jeg tenker meg noe mer avslappende, men da blir det på spa :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...