Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fjernet ene visdomstannen min i dag, men hvor lenge er det egentlig vanlig å blø? Jeg var ferdig hos tannlegen kl 16 og blør enda, er det normalt? Ikke store mengder, men slik at det er nokså rødt når jeg spytter. Blir så kvalm av det..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det er helt normalt. For meg tok varte det hele kvelden etter visdomstannfjerning. Borte neste dag.

Skrevet

Blødde lenge hos meg også, hele natta.

Prøv å ligg høyt med hodet om natta. Og ikke skyll med kaldt vann selv om du blir kvalm av smaken, da blør det mer. ;)

Skrevet

Takk for svar dere, det ga seg iløpet av natta!

Vet dere hvor lenge det er normalt å være hoven?

Skrevet

Jeg var hoven i et par dager om jeg ikke husker feil.

Gjest Visdomstann
Skrevet

Jeg blødde nesten en hel dag. Forferdelig plagsomt. Jeg var øm og hoven et par dager, og det var grodd helt igjen etter 3-4 uker :)

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Jeg blødde ikke, men var hoven 2-3 dager, og kunne ikke spise ordenltig på litt over en uke fordi det ikke hadde grodd. Men så ble det bra igjen.. selv om jeg føler meg litt sånn tannlaus :D

Skrevet

Det kommer litt an på hvor lenge du er hoven. Noen er hovne i flere dager etter en enkel trekking, andre er hovne i to døgn etter en vanskelig trekking. Alt mellom noen timer og fire dager er normalt ifølge min tannlege.

Blødning er også vanlig mellom noen timer og to dager, ømhet og behov for smertestillende varierer mellom to dager og to uker alt ettersom hvor mye "juling" kjeven din har fått.

Skrevet

Opererte ut og trakk to visdomstenner i forrige uke. Blødde en stund etterpå, men fikk med slike "puter" som man kan bite på og obserberer blodet. Veldig ekkelt å måtte svelge blod og konstant blodsmak i munne. Det har blødd litt innimellom etter det, men mest rett etter som sagt.

Skrevet (endret)

Takk for svar dere, det ga seg iløpet av natta!

Vet dere hvor lenge det er normalt å være hoven?

Dag nummer 2 er da man er mest hovent, etter det forsvinner det nok helt i løpet av en uke ca, men dette varier også fra person til person.

Endret av Sofie_22
Skrevet

Jeg fjernet ene visdomstannen min i dag, men hvor lenge er det egentlig vanlig å blø? Jeg var ferdig hos tannlegen kl 16 og blør enda, er det normalt? Ikke store mengder, men slik at det er nokså rødt når jeg spytter. Blir så kvalm av det..

alt etter hvor flink du er til å passe på munnhygienen. Røyker eller snuser du kan fort ta et par uker. For oss andre bør det være slutt iløpet av fem dager.

Skrevet

Det skal vel helst ikke blø lenge.. Hos meg har det slutta å blødd ganske fort. Var ikke hoven når jeg trakk, men når jeg opererte ut var jeg og hoven og hadde veldig vondt i en hel uke.

• 11 måneder senere...
Gjest sonja
Skrevet

trakk ut visdomtanna nede på mandag .... hovnet ikke i det hele tatt .... litt rar i munnen ..... føles litt ubehagelig ...... ellers i fin form .... har tatt ibux og paracet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...