venus_ Skrevet 22. juni 2012 #1 Skrevet 22. juni 2012 Jeg fjernet ene visdomstannen min i dag, men hvor lenge er det egentlig vanlig å blø? Jeg var ferdig hos tannlegen kl 16 og blør enda, er det normalt? Ikke store mengder, men slik at det er nokså rødt når jeg spytter. Blir så kvalm av det..
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2012 #2 Skrevet 22. juni 2012 Det er helt normalt. For meg tok varte det hele kvelden etter visdomstannfjerning. Borte neste dag.
Paien Skrevet 22. juni 2012 #3 Skrevet 22. juni 2012 Blødde lenge hos meg også, hele natta. Prøv å ligg høyt med hodet om natta. Og ikke skyll med kaldt vann selv om du blir kvalm av smaken, da blør det mer.
venus_ Skrevet 24. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 24. juni 2012 Takk for svar dere, det ga seg iløpet av natta! Vet dere hvor lenge det er normalt å være hoven?
Paien Skrevet 24. juni 2012 #5 Skrevet 24. juni 2012 Jeg var hoven i et par dager om jeg ikke husker feil.
Gjest Visdomstann Skrevet 24. juni 2012 #6 Skrevet 24. juni 2012 Jeg blødde nesten en hel dag. Forferdelig plagsomt. Jeg var øm og hoven et par dager, og det var grodd helt igjen etter 3-4 uker
Gjest Uanonymbruker Skrevet 24. juni 2012 #7 Skrevet 24. juni 2012 Jeg blødde ikke, men var hoven 2-3 dager, og kunne ikke spise ordenltig på litt over en uke fordi det ikke hadde grodd. Men så ble det bra igjen.. selv om jeg føler meg litt sånn tannlaus :D
Minya Skrevet 24. juni 2012 #8 Skrevet 24. juni 2012 Det kommer litt an på hvor lenge du er hoven. Noen er hovne i flere dager etter en enkel trekking, andre er hovne i to døgn etter en vanskelig trekking. Alt mellom noen timer og fire dager er normalt ifølge min tannlege. Blødning er også vanlig mellom noen timer og to dager, ømhet og behov for smertestillende varierer mellom to dager og to uker alt ettersom hvor mye "juling" kjeven din har fått.
Sofie_22 Skrevet 24. juni 2012 #9 Skrevet 24. juni 2012 Opererte ut og trakk to visdomstenner i forrige uke. Blødde en stund etterpå, men fikk med slike "puter" som man kan bite på og obserberer blodet. Veldig ekkelt å måtte svelge blod og konstant blodsmak i munne. Det har blødd litt innimellom etter det, men mest rett etter som sagt.
Sofie_22 Skrevet 24. juni 2012 #10 Skrevet 24. juni 2012 (endret) Takk for svar dere, det ga seg iløpet av natta! Vet dere hvor lenge det er normalt å være hoven? Dag nummer 2 er da man er mest hovent, etter det forsvinner det nok helt i løpet av en uke ca, men dette varier også fra person til person. Endret 24. juni 2012 av Sofie_22
Gjest BM2 Skrevet 24. juni 2012 #11 Skrevet 24. juni 2012 Jeg fjernet ene visdomstannen min i dag, men hvor lenge er det egentlig vanlig å blø? Jeg var ferdig hos tannlegen kl 16 og blør enda, er det normalt? Ikke store mengder, men slik at det er nokså rødt når jeg spytter. Blir så kvalm av det.. alt etter hvor flink du er til å passe på munnhygienen. Røyker eller snuser du kan fort ta et par uker. For oss andre bør det være slutt iløpet av fem dager.
Aeternitas Skrevet 24. juni 2012 #12 Skrevet 24. juni 2012 Det skal vel helst ikke blø lenge.. Hos meg har det slutta å blødd ganske fort. Var ikke hoven når jeg trakk, men når jeg opererte ut var jeg og hoven og hadde veldig vondt i en hel uke.
Gjest sonja Skrevet 19. juni 2013 #13 Skrevet 19. juni 2013 trakk ut visdomtanna nede på mandag .... hovnet ikke i det hele tatt .... litt rar i munnen ..... føles litt ubehagelig ...... ellers i fin form .... har tatt ibux og paracet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå