AnonymBruker Skrevet 22. juni 2012 #1 Skrevet 22. juni 2012 Er det noen som har prøvd dette før? Det er visst gjort noen lovende, men begrensede undersøkelser på det, som tyder på at det kan være et sikkert prevensjonsmiddel. Ifølge denne siden, skal 3 uker med en daglig 45 minutters varming av ballene være nok til å gjøre deg midlertidig steril fra 2-8 mnd etterpå. Så jeg lurer på, har noen prøvd dette? Jeg er veldig gira på å prøve det selv, siden jeg vil gjerne ha kontrollen selv, og ikke plutselig en dag finne ut at dama skippa p-pillene en periode uten å si ifra. Ja, jeg har litt issues med å stole på jenter på det området, men det hadde vært så sykt krise om jeg hadde blitt pappa nå. Jeg har tenkt å kjøpe 2-3 varmeputer og ha de på ballene i 45-50 min hver dag i 3 uker. Da skal jeg iflg den ovennevnte siden bli midlertidig steril etter 7 uker, og være det i minst 2 mnd. Er det noen som har noen forslag til hvor jeg kan få tak i varmeputer av passende størrelse i Osloområdet? Jeg har sett denne og, ironisk nok disse ammeputene :gjeiper: Disse varer riktignok bare i en halvtime, derfor må jeg nok kjøpe 2-3 stk, og ha de på 15-20 min hver. Er veldig interessert i å høre om noen andre her har prøvd noe lignende, evt vet om noen bedre varmeputer jeg kan bruke. Og sist men ikke minst: Er det noen som vet om et sted der jeg kan teste sædkvaliteten for å se om det funker? Anonym poster: 96e5c4cde6b24a052e90432e4a341b29
guttevalp Skrevet 22. juni 2012 #2 Skrevet 22. juni 2012 Dette hørtes jævla sketchy ut ... Ser problemet ditt riktignok :-P Hvor flaut er det å bruke dong? 1
Mann 42 Skrevet 22. juni 2012 #3 Skrevet 22. juni 2012 Jeg tror at du bør forberede deg på noen ganske plagsomme tre uker. 46*C HØRES ikke så veldig varmt ut, men hvis jeg ikke husker helt feil, så er det i nærheten av den temperaturen som er smertegrense for de aller fleste av kroppens vev. Dessuten så er det ikke noen sikker metode. Den er uprøvd, og det er heller ingen som vet noe om evt bivirkninger. Kanskje du burde vurdere kondom. Det er et trygt prevensjonsmiddel, i det minste. 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2012 #5 Skrevet 22. juni 2012 quote name='guttevalp' timestamp='1340389350' post='11168886'] Hvor flaut er det å bruke dong?
Mann 42 Skrevet 22. juni 2012 #6 Skrevet 22. juni 2012 (endret) Som du kan lese i linken jeg oppga, er det ikke en uprøvd metode. Det står mer om resultatene hvis du bruker 2 min på å kikke på siden. Jeg bruker vanligvis dong, men jeg er keen på noe bedre alternativ. Dessuten er det greit med ekstra sikring dersom dongen sprekker når jeg har ons el no sånt. Vennligst la vær å komme med advarsler og dill. Jeg kommer til å prøve dette, og er kun interessert i inputs fra folk som har førstehåndserfaringer med dette, evt noen som har prøvd det sammen med typen e.l. Eller har noen svar på spørsmålene mine. Takk. Anonym poster: 96e5c4cde6b24a052e90432e4a341b29 Den er testet på et lite antall personer, og det er ikke gjort noen kliniske studier som kan si noe om evt bivirkninger eller langtids-virkninger. Så det er uprøvd etter mine begreper. Hvis du rutinemessig utsetter testiklene dine for behandling som får dem til å slutte å fungere normalt, vil du ikke da forvente at det er ANDRE effekter enn akkurat det at du ikke produserer levedyktige sædceller? Det er mange ANDRE ting som skjer i testiklene. Hva om produksjonen av testosteron plutselig skulle reduseres? Det ville ikke JEG tatt risken på. Det er forøvrig greit nok at du har bestemt deg for å koke ballene dine heller enn å bruke kondom, og at du driter i om det er risikabelt eller ikke. Men det kan kanskje være greit for andre som også leser dette, å bli gjort oppmerksomme på at det muligens er en intenst dårlig idè. Endret 22. juni 2012 av Mann 42 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2012 #7 Skrevet 22. juni 2012 Hva er greia med at folk bare mååå være spydige og frekke på internett med en gang de blir det minste fornærmet??? Hva var det som trigga deg egentlig? Var det det at jeg sa at hadde du brukt 2 min på å lese på siden hadde du funnet ut at det var prøvd? Eller at jeg ikke ønsket advarsler og dill? At jeg protesterte på at det var uprøvd? Isåfall beklager jeg det..... For det første, hvordan kan jeg vite hvordan du definerer uprøvd? At en lege har anbefalt det til 100 vis av pasienter som alle har sagt at det var vellykket, pluss en mer grundig undersøkelse av 9 stk, vil ikke si at den er uprøvd. At det er et lite antall og ikke en fullverdig studie er jeg fullt klar over. I tillegg er det visstnok blitt brukt i flere sivilisasjoner før som prevensjonsmiddel. Hvis du ønsker å advare andre mot å gjøre det, kan du formulere deg på en bedre måte enn at det høres ut som det er meg du hendvender deg til. På den måten blir det mindre forvirring. Og det var mitt siste ord i diskusjonen med deg. Du har sikkert et behov for å svare igjen, men etter det håper jeg vi kan komme tilbake til det som opprinnelig var poenget med innlegget mitt. Anonym poster: 96e5c4cde6b24a052e90432e4a341b29
Poko Skrevet 22. juni 2012 #8 Skrevet 22. juni 2012 Hvorfor ikke bare sterilisere deg/finne en som du stoler på eller evt. ønsker deg barn med ? Nei, jeg er ikke ironisk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå