Harlekin Skrevet 23. juni 2012 #21 Skrevet 23. juni 2012 Synging ja ... det glemte jeg. Min datter elsker å synge! Hun kan mange flere sanger enn meg, og hun er bare 3 år. Synger dagen lang, det er jammen koselig. Hun liker veldig godt når vi finner frem sangbøker, så sitter hun på fanget mitt, og så bare synger vi. Det er veldig kjekt
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #22 Skrevet 28. juni 2012 Har det blitt bedre TS? Anonym poster: 652166563c7b7b0c5b01e8cdf247cf5c
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #23 Skrevet 28. juni 2012 TS Nja, jeg prøver å leke litt mer med henne, men blir som regel bare sittende på gulvet å se på henne, for hun røsker alle leker jeg tar i ut av hendene mine Har fått hjelp av pappa til en aktivitet i helgen, men mannen nekter å bli med da... Så hva vi skal finne på i ferien er jeg fortsatt usikker på... Skulle virkelig ønske vi hadde en hage, det hadde gjort ting litt lettere. Men heldigvis ser jeg jo at en del av tipsene til inneaktiviteter jeg har fått her gjør jeg allerede:) Anonym poster: e189df5c4dc2f834437d7dfe07dcb137
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2012 #24 Skrevet 28. juni 2012 Blir trist når jeg leser dette, ser at det er mange foreldre som har det slik, de lever på nettet/på data og sitter med mobilen, er fjerne og uinteresserte i egne barn, orker ikke leke, bevege seg, være glad. Det er nok ganske vanlig å ha det slik du har det, TS! Heldigvis har du mulighet til å endre på livssituasjonen din og få et bedre liv, for egen del og for ungens del. Ta det gradvis. Mange små skritt er det som skal til. Hva med å : 1. Skru av eller legg bort mobilen, noen timer hver dag, så kan du heller åpne den igjen mens barnet sover på dagen? Samme med Pc 2: Lage en aktivitetsplan, f.eks - skogstur/parktur (med vogn) - dra i fjæra, ta med bøtte og spade - dra i bassenget - dra på barnevennlig kafe - finger/kroppsmaling (f.eks ute, på platting, eller på badet...) - bake boller - trille tur i nabolaget og snakke med andre, plukke markblomster, se om dere treffer en hund eller katt (datteren min elsker dette) - prøve å bli kjent med andre med barn i samme alder så dere kan møtes og finne på noe sammen - hoppe på en restplass til syden...? -kjøp en trampoline? - reis med buss eller tog og besøke slekt eller gamle venner
Harlekin Skrevet 29. juni 2012 #25 Skrevet 29. juni 2012 Da legger jeg til nummer 3, som tidligere nevnt: 3) Få mannen til å innse at han må være med på laget han også. Det blir kanskje det vanskeligste, men det er viktig. Lykke til, TS! Synes du virker ved bedre mot allerede, håper i alle fall det. 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2012 #26 Skrevet 29. juni 2012 Da legger jeg til nummer 3, som tidligere nevnt: 3) Få mannen til å innse at han må være med på laget han også. Det blir kanskje det vanskeligste, men det er viktig. Lykke til, TS! Synes du virker ved bedre mot allerede, håper i alle fall det. Tuusen takk Ja det å få med mannen hadde jo hjulpet en hel masse! Men det virker i øyeblikket som ett umulig prosjekt. Tar nå med meg ungen på helge-tur alene i morgen, og jeg gleder meg faktisk:) Anonym poster: e189df5c4dc2f834437d7dfe07dcb137
Gjest Veranda Skrevet 29. juni 2012 #27 Skrevet 29. juni 2012 Hei TS! Hvordan går det nå? Jeg håper dere har barnehageplass? Barnehagen er gull verdt og da får barna fine rutiner og gode rammer med mye aktivitet gitt av profesjonelle voksne med overskudd og du får tid til å finne overskudd i hverdagen som sikkert kan bedre forholdet mellom deg og mannen din også! Husk at dere trenger bare å ha barna ute av barnehage 3 uker, og noen steder kan dere være så heldige at de ikke har den regelen også Jeg foreslår rett og slett at dere bruker, eller får dere, barnehageplass og utnytter den muligheten det gir til fritid og trivsel for deg og til aktivitet til barnet Du er gravid og trenger overskudd! Snart skal du ha en liten en og, og da må barnet uansett i barnehage så det ikke går og krever oppmerksomhet når den nye krever mye og du ønsker å bruke tid og oppmerksomhet på det nye nurket
Gjest HunterLady Skrevet 29. juni 2012 #28 Skrevet 29. juni 2012 Enig med Harlekin. Du trenger å skifte innstilling. Her er det heller ikke alltid jeg er spesielt gira på å gå ut, og vi kjenner ikke så mange andre med barn. Men vi går ut hver dag når han er hjemme fra barnehagen eller i helgene, uansett vær. Og han elsker det! Vi er ofte de eneste ute, men det ser ikke ut til å plage han. Han ler og løper rundt og har det generelt kjempekjekt! Prøvd å gi dattera di en sparkesykkel (3 hjul)? Min er også 2 år, og han elsker å sparke rundt på den.
tingeling Skrevet 29. juni 2012 #29 Skrevet 29. juni 2012 Vann: ta med boller, øse, sil etc på badet og fyll bildene med vann. Sett dem på gulvet og la barnet kose seg. Ellers er det sikkert noen leker som trenger en vask: bruk en gammel tannbørste Glemsel inne: kjempegøy ! Ute: kjøre buss er ofte veldig morsomt. Eller gå på "skattejakt" og finn fine ting ute. Ellers ville jeg faktisk vurdert å sette en annonse i lokalavisen og hørt om det var noen andre i området med barn i samme alder. Kjenner dere ingen fra barnehagen? Her er vi ihvertfall blitt kjent med masse mennesker etter at barna kom.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2012 #30 Skrevet 29. juni 2012 Tuusen takk Ja det å få med mannen hadde jo hjulpet en hel masse! Men det virker i øyeblikket som ett umulig prosjekt. Tar nå med meg ungen på helge-tur alene i morgen, og jeg gleder meg faktisk:) Anonym poster: e189df5c4dc2f834437d7dfe07dcb137 Uff, jeg skjønner ikke at du får et barn til med denne mannen jeg Håper det blir koselig for dere to i helga hvertfall da! Anonym poster: 652166563c7b7b0c5b01e8cdf247cf5c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå