Ninnin86 Skrevet 1. august 2012 #161 Del Skrevet 1. august 2012 Huff, stakkars! Håper du kommer deg igjen snart!! Ikke noe moro å være syk, og det blir en ekstra påkjenning når kroppen trenger så mye energi til babyen! God bedring, kjære Mala :klemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 1. august 2012 #162 Del Skrevet 1. august 2012 God bedring! Jeg var også forkjølet rundt de ukene som du er nå. Forkjølelsen virket 10 ganger værre når jeg var gravid enn jeg har vært tidligre i livet. Tulle-syk På førstegangskontrollen lager dere et helseskjema, tar blodprøver, urinprøver og snakker om svangerskapet Det er ofte legene setter av en dobbeltime isteden for en vanlig kort time for dette. Du får trolig med boken "Gravid for første gang", samt noe informasjons-skriv som er standard Boken er super og det står veldig mye i denne. Legen sender også inn et eget skjema for UL på sykehuset i uke 18 for deg Dette går automatisk. Du skal også få informasjon om helsestasjon du hører til og jordmor. Råder deg til å kontakte jordmor så snart du kan, slik at du kommer i listene deres De pleier å kalle inn til informasjonsmøte, hvor man får møte flere i området med termin ca samme tid. Alt av legetimer og jordmor er gratis som gravid Greit å vite, samt at barnet har gratis lege fram til 16 eller 18 år. Det er gratis alt du får av tilbud om svangerskapskontroller og slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 2. august 2012 #163 Del Skrevet 2. august 2012 Uffa, kjipern å være syk! Men så bra at sjefen din er fornuftig og sender deg hjem, sånne sjefer er gull verdt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 2. august 2012 #164 Del Skrevet 2. august 2012 Huff, god bedring Mala! Er nok ikke bare-bare å være syk under svangerskapet nei. Godt du har en snill sjef som forstår deg og passer på deg, som Rhiannon sier, så er de gull verdt! Håper formen kommer seg kjapt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 3. august 2012 Forfatter #165 Del Skrevet 3. august 2012 Tusen takk jenter Veldig slitsomt å være gravid og forkjøla! Var hjemme i går også, men skal prøve meg på en firetimers vakt i kveld Slike sjefer er gull verdt ja, og jeg er veldig fornøyd med sjefen min! Mye bedre form i dag, er fortsatt tett, men har ikke vondt i halsen og smertene i brystet er borte. Litt greit å vite litt hva som kommer til å skje på kontrollen, så takker for svar Bare 4 dager igjen til jeg skal dit nå, og jeg er veldig spent, kanskje først og fremst fordi jeg har noen kilo for mye på kroppen. Håper dere alle får en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 3. august 2012 #166 Del Skrevet 3. august 2012 God vakt ikveld, Mala! Spennende med kontroll, altså, er flott å se frem til Herlighet, du er jo snart 11 uker, jo!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 3. august 2012 Forfatter #167 Del Skrevet 3. august 2012 God vakt ikveld, Mala! Spennende med kontroll, altså, er flott å se frem til Herlighet, du er jo snart 11 uker, jo!! Takk for det Nuttapia, jeg håper de fire timene går fort! Blir spennende med kontroll, blir litt med virkelig også når man har vært til legen Ja, tenk at jeg er 11 uker i morgen, helt rart å tenke på! Hvor ble alle ukene av liksom!? Veldig greit at tiden har gått fort også i grunn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 3. august 2012 #168 Del Skrevet 3. august 2012 Takk for det Nuttapia, jeg håper de fire timene går fort! Blir spennende med kontroll, blir litt med virkelig også når man har vært til legen Ja, tenk at jeg er 11 uker i morgen, helt rart å tenke på! Hvor ble alle ukene av liksom!? Veldig greit at tiden har gått fort også i grunn Jeg gråt av glede da jeg gikk ut fra min første kontroll. Det begynte nemlig å gå opp for meg. Jeg er HELT enig i at det er HELT greit at ukene går fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 4. august 2012 Forfatter #169 Del Skrevet 4. august 2012 Da er jeg faktisk 11 uker på vei og går inn i den 12. uka, veldig følelse å ha kommet så langt! Håper bare alt er som det skal der inne nå da! Blir jo helt paranoid av å lese historier om damer som kommer på UL og finner ut at fosteret har vært dødt i noen uker... Prøver å ikke tenke så mye på det da De dagene jeg har vært forkjøla, har jeg våknet mellom 03 og 04.30 på natten og er da så skrekkelig sulten, så sulten at jeg er svimmel og kvalm om jeg ikke står opp å finner meg noe... Håper dette går over når jeg blir frisk igjen altså, kan ikke holde på å spise om natten i et halvt år til :gjeiper: Gikk forresten på vekten i dag (det gjør jeg hver lørdag faktisk) Og den siste uka har jeg gått ned 600 g og veier nå 1,5 kg mindre enn det jeg gjorde før jeg ble gravid. Ikke prøver jeg å gå ned i vekt heller, vet jo at det er fyfy å slanke seg når man er gravid. Er egentlig helt greit for min del, jeg har mellom 10 og 15 kg for mye å drasse på så (men har gått ned 10 kg, sakte men sikkert det siste året, og håper å fortsette etter at den lille er her) Har tenkt en del på fødsel den siste uke jeg faktisk, for det er forsket på at damer som selv er født for tidlig vil med stor sannsynlighet føde for tidlig selv. Jeg ble født nesten 7 uker for tidlig, og jeg har ikke noe lyst å føde i uke 33-34! Kommer nok til å snakke om dette med jordmor, når jeg kommer i kontakt med en etterhvert Håper dere alle har en fin lørdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 4. august 2012 #170 Del Skrevet 4. august 2012 Hurra for elleve uker! :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lizzie88 Skrevet 5. august 2012 #171 Del Skrevet 5. august 2012 Ser at du snakker om fødsel og sånnt, og hiver meg på: Man skal se på hvordan/når din mann ble født, for å få ei formaning om hva man går imøte. Var noen som snakka om det der jeg jobba før, og det stemte vissnok. Har ikke peeiling selv såklart, men man vet aldri. Gleder meg til å høre om kontrollen imorgen, og gratulerer med å være inni den 12.uka. Jeg er inni ei ny EL uke jeg, og mannen har skjønt alvoret, for her er det ikke fred til å gå i ro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 6. august 2012 Forfatter #172 Del Skrevet 6. august 2012 Lizzie: Det er nok med mye annet, veldig forskjellige svar rundt dette da jeg har hørt at man skal gå ut fra når damen er født og at dette vissnok skal stemme. Får vel bare vente å se når h*n har tenkt seg ut Så bra at du ikke får være i fred! Jeg heier på dere og krysser fingrene for at dette er deres pp! Det er bare å kjøre på! *** Begynner på jobb kl. 12 og må vel bare ordne meg ferdig å komme seg avgårde, må innom apoteket før jeg starter å kjøpe uringlass så jeg har til jeg til jeg skal på kontrollen i morgen Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 6. august 2012 #173 Del Skrevet 6. august 2012 Oi, 11 uker allerede mala Håper formen er bedre, så må du jo også huske på og slappe masse av Jeg har tenkt masse på deg! Å ikke minst lykke til på kontrollen imårå, kjempe spennende!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 6. august 2012 #174 Del Skrevet 6. august 2012 Hurra for 11 uker! Nå er du snart der, Mala! Tror dette kommer til å gå kjeeempebra jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 6. august 2012 #175 Del Skrevet 6. august 2012 Jipppi!! Ikke lenge til 12 uker! Jeg føler forresten på meg at du får en gutt!! Av eller annen grunn er jeg ganske så sikker på det:p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tingeling90 Skrevet 6. august 2012 #176 Del Skrevet 6. august 2012 OOh, jeg og føler det blir guttebaby på deg!! Håper du får vite det, jeg er så nyskjerrig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 6. august 2012 Forfatter #177 Del Skrevet 6. august 2012 CathrineMic: så utrolig koselig å høre fra deg igjen! Har tenkt masse på deg også og håper at det går bra med deg! Formen er veldig fin, men jeg vet ikke om jeg er så flink til å ta livet med ro, det går i ett kjør hele tiden Blir litt bedre når de andre på jobb kommer tilbake fra ferie neste uke og jeg går ned noen timer i uka på jobb i allefall Ser virkelig frem til å ha noen fridager i uka nå! Angel-A: Ja, nå går det raskt mot den magiske "grensa"! Det er utrolig godt å se at tickeren går fremover Har troen på at dette skal gå bra selv også nå Marielle171: Går fort til jeg passerer 12 uker nå ja, og jeg har ikke ord for hvor mye jeg gleder meg til å passere den uka! Har skrevet om det litt tidligere selv også at jeg tror det er en gutt, så det blir spennende å se Selv om både sjefen og svigermor er bombesikre på at det er en jente :gjeiper: Tingeling: Koselig å "se" deg igjen! Har på følelsen at det er en gutt selv også, så det blir spennende å se! Er noen uker før jeg kan få vite det uansett enda da, så håper ukene frem mot den ordinære ultralyden! *** Her er det forresten flere som har fått fortalt nyheten : - Den andre broren min (17 år) fikk vite det like før helgen, og da fikk jeg til svar at det hadde han skjønt for lenge siden, men han hadde ikke turt å spørre! Raringen! - Søsteren til kjære og hennes samboer, ble veldig glade! - Bestevenninnen min har spurt meg 4 ganger etter jeg ble gravid om jeg er det, tydelig at hun har vært litt opptatt av det i og med at hun vet at jeg mistet på april. Forrige helg klarte jeg ikke lyve til henne mer og svarte bare ja når hun spurte denne gangen. Ble litt stilt før jubelen gitt, hun ble nok litt med seg - foreldrene til kjære ble også veldig glade og ser frem til et nytt barnebarn å skjemme bort OG svigermor er helt overbevist om at det er en jente De kommende oldeforeldrene står snart for tur tenker jeg og pappa får vente litt til enda. (Det er pga av hvordan han oppførte seg når han fikk vite det, før jeg mistet.) Veldig koselig å se reaksjonene på folk man er glad i! Nå blir det etterhvert natta tror jeg. Har kost meg med litt jordbær, bringebær og blåbær etter jobb, det er så GODT Og så tror jeg at jeg har fått en liten dille på isbiter, jeg har begynt knaske isbiter og jeg elsker det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 6. august 2012 #178 Del Skrevet 6. august 2012 Så koselig at de ble glade på deres vegne godt å få fortalt det til folk! Er formen fortsatt bra? Veldig glad på dine vegne for at du ble gravid igjen så fort! og nå er du jammen meg snart i uke 12 Sov godt, Mala Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 7. august 2012 Forfatter #179 Del Skrevet 7. august 2012 Så koselig at de ble glade på deres vegne godt å få fortalt det til folk! Er formen fortsatt bra? Veldig glad på dine vegne for at du ble gravid igjen så fort! og nå er du jammen meg snart i uke 12 Sov godt, Mala Veldig koselig å se at andre blir glade på våre vegne, og det er veldig godt å dele det med noen også kjenner jeg Formen er fin den, men håper jeg får tilbake litt energi snart, det hadde ikke gjort noe i allefall Jeg setter så stor pris på at det klaffet så fort igjen at du aner ikke! Og jeg syns ukene flyr av sted, tiden har gått kjempefort! *** straks klar for kontroll og jeg er veldig spent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 7. august 2012 #180 Del Skrevet 7. august 2012 HVordan gikk det på kontrollen, Mala? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå