Gå til innhold

Malas dagbok :)

Bolla!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tippeliste, fødsel:

29. januar - Malabror

30. januar - Malapappa

8. februar - Nuttapia

10. februar - Luremegpå

14. februar - CathrineMic

18. februar - Angel-A

19. februar - Daenerys

20. februar - My84

23. februar - Frøken Vims

27. februar - Tina_O

:)

Endret av -Mala-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vognen ble akkurat som jeg ville ha den, kommer vel bilde etterhvert ;)

Jeg sliter med å finne stellekommode. Den jeg aller helst vil ha, får de aldri inn. Og når jeg fant en på bohus sine nettsider som jeg syntes har helt ok, fant vi ut at vi skulle kjøre dit, det ble bomtur, for den var tatt ut av produksjon for en stund tilbake... Hvorfor i alle dager ligger den ute på nettet da!??!

Har vært på både barnas hus og babyshop i kveld, men blir ikke enig med meg selv, kresen som jeg er :gjeiper:

Håper alle får en fin helg, jeg skal kun slappe av og kose meg med magen, kanskje det blir en liten shoppingrunde i en naboby i morgen, kommer an på om jeg orker å kjøre 1,5 time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så teit at slike nettsider ikke er oppdatert?? :klo: Merkelige greier, altså..!

Håper du/dere orker 1,5 timer i bil imorgen, kanskje dere finner ei kommode som er helt perfekt?? :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Lykke til i siste innspurt :)

Tipper nurket kommer 10februar!

Stas med ny vogn, emmaljunga du bestilte?

God helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med stellekommoden da.. Bare et tips, velg en stellekommode der babyen ligger med bena mot deg, og ikke de der babyen ligger på siden. Skjønner? Er så flink til å forklare. Både de på helsestasjonen, fysio + manuellterapeuten sa det. Har noe med at babyen ikke skal få favorittside. :) Vi har kun løse stellematter, synes det har fungert veldig greit. Lykke til med valg av stellekommode. :) Og god helg til dere. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så teit at slike nettsider ikke er oppdatert?? :klo: Merkelige greier, altså..!

Håper du/dere orker 1,5 timer i bil imorgen, kanskje dere finner ei kommode som er helt perfekt?? :danse:

Trodde det var vanlig å slette ting som ikke er til salgs lenger på nettsidene jeg, men har vært borti det flere ganger i det siste faktisk. irriterende!!

Ble ikke shopping i dag, men vi får se på onsdag om vi får til en tur :) Begynner å stresse litt pga at vi ikke får tak i stellekommode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Lykke til i siste innspurt :)

Tipper nurket kommer 10februar!

Stas med ny vogn, emmaljunga du bestilte?

God helg:)

Takk for det :)

Helt greit om han velger å kommer da altså!

Ja, emmaljunga edge duo, veldig fornøyd foreløpig :)

God helg til deg også! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med stellekommoden da.. Bare et tips, velg en stellekommode der babyen ligger med bena mot deg, og ikke de der babyen ligger på siden. Skjønner? Er så flink til å forklare. Både de på helsestasjonen, fysio + manuellterapeuten sa det. Har noe med at babyen ikke skal få favorittside. :) Vi har kun løse stellematter, synes det har fungert veldig greit. Lykke til med valg av stellekommode. :) Og god helg til dere. :klemmer:

Det er en slik kommode jeg er ute etter ;)

Og så har vi ikke verdens største bad, så det er så mange vi ikke får plass til, skal ikke være enkelt når man er litt kresen i tillegg :ler:

God helg til der også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en slik kommode jeg er ute etter ;)

Og så har vi ikke verdens største bad, så det er så mange vi ikke får plass til, skal ikke være enkelt når man er litt kresen i tillegg :ler:

God helg til der også :klemmer:

Jeg kan lov deg du ikke er alene om det. ;) Vi har også meget lite bad så her har i hatt stellematten på vaskemaskinen + et skap ved siden av. Det har fungert som bare det. Nå har han blitt så stor så da er det ikke like enkelt å skifte i høyden lengre. Skal liksom litt over alt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan lov deg du ikke er alene om det. ;) Vi har også meget lite bad så her har i hatt stellematten på vaskemaskinen + et skap ved siden av. Det har fungert som bare det. Nå har han blitt så stor så da er det ikke like enkelt å skifte i høyden lengre. Skal liksom litt over alt. :fnise:

Hihi, ser for meg at det kan bli en utfordring med stell etterhvert som de blir litt større og vil utforske litt mer ja :ler:

Hvis vi ikke får tak i kommode før han kommer, så kommer vi til å bruke vaskemaskinen vi også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, ser for meg at det kan bli en utfordring med stell etterhvert som de blir litt større og vil utforske litt mer ja :ler:

Hvis vi ikke får tak i kommode før han kommer, så kommer vi til å bruke vaskemaskinen vi også :)

Er ikke lange tiden den blir brukt, de blir fort veldig aktive altså! :fnise: Om du gjør det, kjøp deg sklisikker matte å ha under. Da sitter det veldig godt. :)

God helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke lange tiden den blir brukt, de blir fort veldig aktive altså! :fnise: Om du gjør det, kjøp deg sklisikker matte å ha under. Da sitter det veldig godt. :)

God helg :klemmer:

Det er nok veldig individuelt, nevøen min er 2 år og de bruker fortsatt stellebordet. Tenker også at det er greit å ha en kommode slik at man kan ha klær, kluter osv i nærheten når man steller. Og så skal vi kjøpe tørketrommel og den må vi ha oppå vaskemaskinen.

Fikk svar fra NAV på fredag om at permisjonen er innvilget, kjempegodt å ha det i orden!

Kjenner at bevegelsene fra lille har blitt litt annerledes i det siste. Det er med rullende bevegelser i stede for store og bråe bevegelser. Nesten så jeg blir litt bekymret til tider, men det begynner vel å bli litt trangere om plassen :)

Det har tatt seg opp med kynnere og det stikker bra nedi der til tider. Merker også at det kommer væske (husker ikke hva det kalles) fra brystene, spesielt om natten.

Kommer ikke til å jobbe mer før permisjonen starter nå, er generelt tung i kroppen og det er slitsomt å stå lenge av gangen, dårlig kombinasjon med butikkarbeid!

Så nå blir det bare avslapping, selvpleie og de siste forberedelser før fødsel i tiden fremover :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært til frisøren og fått bort litt hår. :danse:

Noe av det beste jeg vet er å sitte i frisørstolen og bare slappe av mens frisøren gjør meg fresh og fin :laugh:

Ble bare klipping i dag, men etter at ungen er ute skal jeg tilbake for farging. Sikkert godt med en liten pause i frisørstolen da også :jepp:

Håper dere alle har en finfin mandag :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært til frisøren og fått bort litt hår. :danse:

Noe av det beste jeg vet er å sitte i frisørstolen og bare slappe av mens frisøren gjør meg fresh og fin :laugh:

Ble bare klipping i dag, men etter at ungen er ute skal jeg tilbake for farging. Sikkert godt med en liten pause i frisørstolen da også :jepp:

Håper dere alle har en finfin mandag :blomst:

Åh, så deilig Mala! Det er så deilig, det! Grattis :)

Gjorde det samme for et par uker siden! I forrige uke tok jeg jammen og farget øyebryna! I og med at jeg ikke har farge på bryna naturlig, så tenkte jeg at det var greit å få litt farge før fødsel, så slipper jeg å sminke bryna. ;)

Ha en fin kveld, snupp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så deilig Mala! Det er så deilig, det! Grattis :)

Gjorde det samme for et par uker siden! I forrige uke tok jeg jammen og farget øyebryna! I og med at jeg ikke har farge på bryna naturlig, så tenkte jeg at det var greit å få litt farge før fødsel, så slipper jeg å sminke bryna. ;)

Ha en fin kveld, snupp!

Skikkelig deilig å få ordnet seg litt, føler seg SÅÅÅ mye bedre etterpå :jepp:

Da er jeg 36 uker på vei og "lille" i magen er ca 44 cm lang og veier omkring 2800 g! :hjerte:

Begynner å bli stor gutt nå! :Nikke:

Jeg kjenner mer og mer kynnere og menssmerter, så jeg tror kroppen jobber fælt mot den store jobben.

Nå holder jeg på å vaske litt ammebher og ammetopper, greit å ha det klart til jeg finner på at jeg skal pakke fødebagen ;)

Ikveld tror jeg vi skal få opp sprinkelsenga på soverommet, kommer nok ikke til å re opp riktig enda, men jeg tenker at det er greit at sengen står klar.

I morgen skal vi på stellekommodejakt. 1,5 times kjøring nesten, så håper vi finner noe! Hvis vi ikke skulle finne en, så bestiller jeg en på nettet, har sett ut meg en som jeg syns er både fin, praktisk og som passer på badet vårt :)

Nå blir det litt strikking og en kopp kakao med den en katten på fanget :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 uker - du er hakk i hæl! :strix:

Håper dere finner stellekommode nå, asså :fnise: Syns du har snakka om den i mange måneder, jeg ;):ler:

Kos deg med kakao og strikking, her blir det regnskap og kaffe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 36 allerede? Hvor ble ukene av? :klo: Og papirene fra NAV i orden. Da er det jo snart tid for at tassen bare å komme, er du ikke enig? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 uker - du er hakk i hæl! :strix:

Håper dere finner stellekommode nå, asså :fnise: Syns du har snakka om den i mange måneder, jeg ;):ler:

Kos deg med kakao og strikking, her blir det regnskap og kaffe ;)

Jada, jeg kommer etter ;)

Har jo snakka om den i mange måneder :fnise:

Er ikke enkelt når man er kresen, vil stelle barnet "rett vei" og når badet ikke er så veldig stort. Men om vi ikke finner i morgen, legger jeg inn bestilling på nettet i morgenkveld. Det stresser meg litt nemlig, om han plutselig skal bestemme seg for å komme og vi ikke har stelleplassen klar.

Håper det ordner seg med NAV for deg nå da!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 36 allerede? Hvor ble ukene av? :klo: Og papirene fra NAV i orden. Da er det jo snart tid for at tassen bare å komme, er du ikke enig? ;)

Nei, si det!?

Ukene og månedene har flydd av gårde og jeg fatter ikke at det har gått så fort!

Godt å ha alt avklart med NAV :Nikke:

Han kan godt vente i to uker enda, men etter det så er han hjertelig velkommen :jepp:

Gleder meg sånn til å se han! :hjerte:

Etter fødsel er det vel bare å nyte hvert sekund, for plutselig er han vel et halvt år gammel, ikke sant!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...