Gå til innhold

Malas dagbok :)

Bolla!

Anbefalte innlegg

Veldig godt å høre at tassen din sparker oppover, Mala! Han blir nok der nå, frem til fødsel :jepp:

Gruer du deg til det skjer, eller er det ok synes du?

Pakket fødselsbagen enda? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan gikk det på kontroll? Er innom å sniker her titt og ofte :)

Det gikk veldig bra! :)

Alt var fint, bare blodtrykket mitt som er litt på kanten, men det har det bestandig vært hos meg.

Vektoppgangen har kommet på 6,6 kg totalt og det er akseptabelt ;)

Håper du har hatt en fin jul og at 2013 blir et innholdsrikt år med forhåpentligvis en spire i magen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt å høre at tassen din sparker oppover, Mala! Han blir nok der nå, frem til fødsel :jepp:

Gruer du deg til det skjer, eller er det ok synes du?

Pakket fødselsbagen enda? :)

Legen kunne bekrefte at han lå med hodet i bekkenet, så han får bare holde seg der nå altså! :)

Jeg gruer meg litt naturligvis for jeg vet jo ikke hva jeg går til. Men jeg er egentlig mest spent på hvordan jeg takler det når fødselen er i gang.

Hva med deg?

Har faktisk så smått begynt å tenke på fødebagen, men har ikke pakket den enda, bare startet på en liste. Greit å ha en liten plan hvis han plutselig bestemmer seg for å komme litt tidligere!

Blir litt svett av å tenke på at jeg ble født denne uken! Nei, han får holde seg inne litt lengre altså! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at han ligger med hodet ned :)

Enig med deg! Jeg er spent på å se hvordan jeg takler det. Blir det hyl og skrik, eller klarer jeg å puste og ta det med ro.. Blir jeg redd eller full av adrenalin? Blir absolutt spennende å se! Jeg satser på, at med musikk på i bakgrunn, ei god jordmor og en sambo med god energi, så vil det gå veldig bra :Nikke:

Her henger ei enkel liste på kjøleskapet. Enig i at det er kjekt å ha! Sambo lagret nr til føden idag.. Det hade han ikke tenkt på, gitt ;) Selvom det henger på kjøleskapet det også :fnise:

Oi, satser på at tassen din blir der inne litt til, vel! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at han ligger med hodet ned :)

Enig med deg! Jeg er spent på å se hvordan jeg takler det. Blir det hyl og skrik, eller klarer jeg å puste og ta det med ro.. Blir jeg redd eller full av adrenalin? Blir absolutt spennende å se! Jeg satser på, at med musikk på i bakgrunn, ei god jordmor og en sambo med god energi, så vil det gå veldig bra :Nikke:

Her henger ei enkel liste på kjøleskapet. Enig i at det er kjekt å ha! Sambo lagret nr til føden idag.. Det hade han ikke tenkt på, gitt ;) Selvom det henger på kjøleskapet det også :fnise:

Oi, satser på at tassen din blir der inne litt til, vel! :jepp:

Greit å lagre nummeret til føden ja! plutselig trenger man det!

Blir spennende å se hvordan det går med oss og jeg gleder meg til å høre fødselshistorien din :jepp:

Og, ja, han får ikke komme ut riktig enda, syns han får holde seg der inne i minst 3 uker til :Nikke:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse spørsmål som sirkler oppe i hodet for tiden merker jeg!

- Klarer jeg å bestemme meg for hvilken smertelindring jeg ønsker under fødselen?

- Hva trenger jeg og hva trenger jeg ikke å ta med på sykehuset?

- Hvordan vil jeg takle fødselen og tiden etterpå?

- Vil morsinstinktet komme umiddelbart eller vil det la vente på seg?

- Hvilken mme skal jeg kjøpe?

- Hvilket vaskemiddel skal jeg vaske babyklærne med?

- Vil ammingen fungere?

- Hvordan blir vi som foreldre?

- Hvordan vil kattene reagere når det kommer en baby i hus?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse spørsmål som sirkler oppe i hodet for tiden merker jeg!

- Klarer jeg å bestemme meg for hvilken smertelindring jeg ønsker under fødselen?

- Hva trenger jeg og hva trenger jeg ikke å ta med på sykehuset?

- Hvordan vil jeg takle fødselen og tiden etterpå?

- Vil morsinstinktet komme umiddelbart eller vil det la vente på seg?

- Hvilken mme skal jeg kjøpe?

- Hvilket vaskemiddel skal jeg vaske babyklærne med?

- Vil ammingen fungere?

- Hvordan blir vi som foreldre?

- Hvordan vil kattene reagere når det kommer en baby i hus?

:)

Ditto, Mala! :klemmer:

Jeg er blitt anbefalt MME fra Hipp, så jeg kommer til å forsøke det først.

Jeg har googlet og "kikket i" forskjellige fødebager. Jeg har nok skrevet opp et par ting for mye på min liste, men er ganske sikker på at det er bedre å ha med et par ting for mye, enn for lite.. Til babyen må man jo ha det han/hun skal ha på seg på hjemreisen. Ellers så kan man velge om man vil bruke babytøyet som tilhører sykehuset, eller bruke eget. Jeg tar med 2-3 bodyer + hentesettet til tassen, samt varmedressen til bil-turen. Smokk kan være ok, brystkrem, ammeinnlegg og skift til deg selv, samt toalettsaker.

Også har jeg skjønt at en hårføner er gull etter en fødsel, slik at det er lettere å tørke seg på såre steder etter en dusj.

Her går vaskemaskinen nå for fulle mugger ;)

Jeg vasker babytøyet med Blenda sensitive, og jeg bruker sensitive tøymykner. Man kan jo bruke neutral eller hva det heter også :Nikke:

Barseltiden blir uhyre spennende :jepp:

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for uke 34! :klemmer:

Bare skrive noen stikkord til alle spørsmålene dine jeg. Husker jeg satt med de samme selv! Du har en spennende tid i vente. :)

- Smertelindring. Ta det som det kommer, du samarbeider godt med jordmødrene som er der. De er veldig flinke til å snakke om smertelindring og komme med tips. :) Men greit å vite hva som finnes av type smertelindring.

- Det som er viktig å ha ta med er: tannbørste+ tannkrem, fuktighetskrem(du vasker deg en del på hendene), lipsyl(veldig kjekt under fødsel pga mye pusting.), sokker + lette sko/sandaler, ammebh + ammeinnlegg(i tilfellet du får masse melk fort), stor og behagelig bukse(er et must!), sjampo+balsam+dusjsåpe uten parfyme(i tilfellet du får rifter, auau), mobillader+mobil. Drikke, noe energirikt! Dette er det som er viktigst. Truser er ikke noe vits i å ha med seg, du kommer garantert til å bare bruke de stygge, men veldig behagelige, trusene de har på sykehuset. :) Til babyen er det greit å ha med hentesett, bodyer og strømpebukser. + yttertøy og bilsete.

- Er ikke noe vits i å planlegge fødselen, når den starter er alt glemt likevel. Glad jeg ikke planla noe, tror jeg hadde mistet litt kontroll om jeg hadde gjort det. Med snakk med jordmor når du er der, si hva du føler. Og er det ikke bra kjemi er det lov å spørre om noen andre er på vakt. :)

- Det med morsinstinkt er veldig variabelt. Alt er like normalt. :) Kom med en gang til meg, men fikk det virkelig kastet over meg etter 2-3 uker. Satt og gråt fordi jeg var så stolt og glad i lille W. :hjerte: Kunne virkelig ikke fatte at han var min, noe så perfekt. Hehe.

- Kjøp bare noen ferdigbokser fra NAN på butikken, for det er jo ikke sikkert du har behov for det. Jeg kjøpte inn 1-2 stykker og de ligger fremdeles urørt på kjøkkenet. Må vel kaste de nå da W er over 6 mnd.

- Noe allergivennlig og parfymefritt er greit. :) Vasket også klærne til W alene den første tiden, og mye på 60 grader. Mye utvalg i vaskemiddel på butikken.

- Amming, det tar du også som det kommer. Ikke stress med det. :)

- Tror dere kommer til å bli noen flotte foreldre jeg. :hjerte:

- Her brydde ikke kattepusen seg så veldig faktisk. Men når W gråter pga smerte, da kommer hun løpende og skal passe på han. Lukter på han og blir veldig nysgjerrig. Ser det på henne at hun blir bekymret, mjauer og det hele. Ellers bryr hun seg ikke så veldig. W synes hun er veldig morsom til tider, hun kan gå forbi oss og han bare begynner å le. :fnise:

Selv om jeg vet kattepusen ikke ville ha gjort W noe så lar jeg aldri de være alene på samme rom. Uansett. En vet aldri.

Du har sååå mye å se frem til Mala, virkelig. :)

Stooor klem til deg. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 uker, tenk det!! :strix:

Om max 8 uker er han her og selv om 8 uker føles uendelig lenge, så tror jeg tiden vil gå fort. Er jo bare 3 uker til jeg går ut i permisjon, og jeg skal kjøpe inn det siste vi trenger til han kommer og så har jeg en stor plan om å bake masse god gjærbakst som kan være litt greit å ha i frysen til det kommer besøk i tiden etter fødsel. Må også gjøre klart på soverommet og vaske de små klærne. Gleder meg til å vaske babytøyet, uvirkelig å tenke på at de små klærne jeg har kjøpt skal brukes av han i magen, og at han er faktisk VÅR baby, helt uvirkelig i grunn :fnise:

Tusen takk for kommentarer og tips begge to :klemmer:

Kattepusen deres er søt da Angel, som skal passe på W! Håper det går greit med våre også, men tror nok det kan bli litt mye i starten, for to kastrerte hannkatter som er vant med rolige bedagelige dager og så er de vant med 100 % kos og oppmerksomhet fra alle som kommer hit på besøk, så det kan nok bli litt spennende hvordan de takler at noen andre står i fokus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Innom og sier "hei", jeg! Hvordan står det til med deg? Jammen ikke lenge igjen nå!! Ser du har begynt å forberede deg, og det er bra :jepp: Lurt å lese litt og sette seg inn i det som skal skje! Spesielt siden det er den første fødselen din. Det kommer til å gå kjempebra! Vondt mens det står på (er ikke til å stikke under en stol det...:sjenert:), men guuuuud så godt etterpå!! :jepp: Da har du plutselig verdens skjønneste lille gutt i armene dine!

Håper alt står bra til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:goodbye:

Innom og sier "hei", jeg! Hvordan står det til med deg? Jammen ikke lenge igjen nå!! Ser du har begynt å forberede deg, og det er bra :jepp: Lurt å lese litt og sette seg inn i det som skal skje! Spesielt siden det er den første fødselen din. Det kommer til å gå kjempebra! Vondt mens det står på (er ikke til å stikke under en stol det...:sjenert:), men guuuuud så godt etterpå!! :jepp: Da har du plutselig verdens skjønneste lille gutt i armene dine!

Håper alt står bra til :klemmer:

Hei Ninnin! :klemmer:

Nå går det mot slutten ja, og det er både rart og godt på samme tid! Gleder meg masse til å se hvem som har bodd i dette magehuset, men jeg syns ikke det er lenge siden jeg satt der med positiv test i midten av juni! :)

Er forberedt på at det kommer til å bli det vondeste jeg noen gang vil oppleve, men at det kommer verdens beste "premie" ut av det ;)

Gleder meg bare til å bli ferdig nå, ser frem til å få tilbake kroppen min :gjeiper:

Håper alt er bra med både deg og lillegutt, det var skikkelig koselig å høre fra deg altså! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det tre uker til jeg går ut i permisjon, og jeg GLEDER meg veldig! Begynner å bli tyngre på jobb, ryggen verker når jeg kommer hjem, men det hjelper å jobbe annenhver dag slik at jeg får hvilt meg litt mellom vaktene.

Jeg sover dårlig for tiden, sliter en del med halsbrann og dobesøk to ganger hver natt, problemet er at når jeg våkner, bruker jeg så lang tid på å sovne igjen og det er slitsomt...

Nå skal jeg bare slappe av og ta det med ro før jeg begynner på jobb senere i dag, kjenner at det tar med urolige netter. Men på den andre siden så får jeg øvd meg litt til nattevåk, får prøve å se det positive i det ;)

Klumpen har tatt hikking til et nytt nivå, det hikkes skal jeg si dere :fniser:

Ellers er det masse bevegelser for tiden og jeg elsker det! Beste følelsen som finnes tror jeg, kommer nok til å savne det litt etter han kommer ut. :)

Ønsker dere alle en god helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at du har fri imellom, Mala! Nattevåkingen tar virkelig energi, så er bare bra at du får slappet av!!

Koselig med hikking :fnise: Bevegelsene nå på slutten er heftige og utrolig herlige!! Ser små føtter som nesten danser over magen :rodmer:

God helg, Mala!! Ta vare på deg selv :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig med masse bevegelser Mala! Gleder meg til lille tulla mi blir enda større og jeg merker det enda mer (uansett om hun turner der inne ganske ofte nå også) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bevegelser fra de små er herlige! Vi får vel bare nyte de så lenge det varer, plutselig er de små på utsiden :hjerte:

Nå er jeg offisielt høygravid! :strix:

Det er litt rart å tenke på at det er bare 40 dager igjen til termin. Går utrolig fort nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bevegelser fra de små er herlige! Vi får vel bare nyte de så lenge det varer, plutselig er de små på utsiden :hjerte:

Nå er jeg offisielt høygravid! :strix:

Det er litt rart å tenke på at det er bare 40 dager igjen til termin. Går utrolig fort nå!

Spennede! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...