Gå til innhold

Malas dagbok :)

Bolla!

Anbefalte innlegg

Dere er gode altså :Nikke:

Målte jo blodsukkeret litt over en time etter frokost dagen før testen, da fikk jeg 4,9 og da hadde jeg til og med drukket appelsinjuice, så jeg fikk det liksom ikke til å stemme at jeg hadde 7,8 to timer etter jeg drakk sukkervannet. Skal bli greit å følge med det fremover uansett da!

Det gikk greit på jobb, var såpass travelt hele tiden at jeg ikke rakk å tenke så mye, men merker jeg er litt skvetten.

Men sliten, det er jeg!

M lurte på om vi ikke skulle dra på restaurant ikveld, så skal ikke se bort fra at vi gjør det. Viktig å ha litt kjærestetid og gjøre ting som ikke blir like enkelt etter babyen kommer :hjerte:

Håper dere alle har en fin lørdag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, så skummel episode du hadde på jobb :( Skjønner at du ble litt satt ut av det...

Ha en fin-fin søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav!

Vel,man blir vel nesten ikke overraska over folks ustabile mentale helse lengre. Håper du fikk snakket med noen,ikke bra og gä rundt å være redd der man skal være trygg :/!

Nyt nyt kjærestetid,den er hellig!

Håper helgen er fin fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav!

Vel,man blir vel nesten ikke overraska over folks ustabile mentale helse lengre. Håper du fikk snakket med noen,ikke bra og gä rundt å være redd der man skal være trygg :/!

Nyt nyt kjærestetid,den er hellig!

Håper helgen er fin fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 uker! :hoppendeglad:

Tenk at det bare er ti uker igjen til termin, kan nesten ikke skjønne det! :gravid:

Lille skal nå være ca. 36 cm lang og veie rundt 1600 g. Babyen vår begynner å bli stor jo! :sjokkert:

Kjeden jeg jobber i har sammarbeid med en slags beredskapsgruppe, så det ble ordnet med en som jobber med traumer, stress og forskjellig etter slike hendelser, så vi har snakket med han en gang, og skal ha en samtale til før jul. Veldig greit at de ordner slikt syns jeg!

På lørdag ble det restaurant med oss og vi storkoste oss begge to og bare nøt å være sammen :)

M hadde fri både lørdag ettermiddag og kveld, samt hele søndagen. Så i helgen har vi fått vært masse sammen :hjerte:

(er ikke hverdags her i huset med mye tid sammen bare oss, når han har to jobber og jeg jobber mye kvelder)

I går fikk jeg handlet noen julegaver og litt forskjellig til babyen og begge listene krymper :danse:

Jeg er et listemennesket uten like, må ha oversikten over alt :fnise:

Nå skal jeg til mamma, vi skal bake litt til jul :nisseblunk:

Ha en fin tirsdag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HOHOOOO!!! Grattis med det første 30-tallet! Er det ikke ålreit følelse at alt har gått så fint?

:strix:

Høres ut som dere har hatt en deilig helg, Mala :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med runding av 30-tallet! :strix:

Ja, tiden fly og knøttene vokser. Han er ikke akkurat noen liten reke lenger når han er 36 cm lang og veier rundt 1600 gram nei :fnise:

Julebakst hørtes koselig ut :) Hva har dere bakt?

Jeg tenkte å lage noen av oppskriftene på Tine sine sider, synes havreboller, sjokoladefudge og sjokoladekarameller høres veldig nam ut :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 30 uker!! Tenk at det bare er 10 uker igjen! :strix:

Koselig meg innkjøp til jul og baby! :Nikke: Lister er alltid lurt, da får man sortert alle tankene man har oppi hodet på en gang. Tror jeg må bli litt mer listemenneske jeg også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsomt å bake mange timer når man er gravid kjenner jeg, slitsomt å stå så lenge av gangen at man blir svimmel. Men når man kan regulere det litt selv, så går det greit :)

Vi har bakt peppernøtter, sjakkruter og en type kjeks med sjokolade og nøtter i som jeg ikke vet hva heter.

I går kveld bakte jeg kolakaker, så jeg har 4 sorter hittil ;)

Har masse annet jeg vil bake, men vet ikke om tiden strekker til. Får se hvordan jeg gjør det.

Masse gode oppskrifter på tine.no ja, Frøken Vims. Peppernøttene vi lagde i dag er derfra blant annet og de ble kjempegode! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 uker :hoppe:

Tiden går sååå fort :hakeslepp: Klarer nesten ikke å henge med i svingen :fnise:

Håper sukkere holder seg lavt, å at det ikke er noe å bekymre/tenke på :)

Håper ellers du har det fint og at formen er grei :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hurra for å ha rundet 30 uker!!

Det er tungt å bake som gravid ja :fnise: Kudos til deg som klarte såpass mange sorter på en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er med julebakst, da! Imponert:-D

Her i huset har den vært rimelig enkel:

- Kjøpte ferdig pepperkakehus

- Lagde hjemmelaget konfekt

- Ja.... det var vel det!

Fikk en boks kakemenn av naboen da, men den spiste vi opp samme kveld :fnise:

Når jeg blir stor, derimot.... :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært litt fraværende her noen dager ser jeg... Blir fort glemt å skrive her hvis jeg ikke har noe på hjerte :)

Tenk at det bare er en uke igjen til jul! Får litt panikk med tanke på alt jeg skulle gjort her hjemme denne uka pluss de siste gavene som må kjøpes inn. Jeg har fri i dag, så skal prøve å få med M på litt vasking og smårydding i ettermiddag/kveld når han kommer hjem fra jobb. Og så har vi blitt enige om handlerunde i morgen kveld etter jeg er ferdig på et møte i 5tiden, så det er håp om at det faktisk blir jul i år også :gjeiper: Skulle gjerne bakt litt mere også, men vi skal jo nesten bare være på farten hele julen og vi blir lite hjemme, dermed også lite besøk å spandere på, så jeg tror jeg sier meg fornøyd i år :)

Ellers har helgen vært slitsom. På lørdag hadde jeg fri og hadde stor planer om å gjøre masse her hjemme, men jeg var så utrolig slapp at mesteparten av dagen ble tilbragt liggende i sofaen.

utover kvelden ble jeg skikkelig kvalm og uvel i magen og natt til søndag satt jeg i godstolen, for det var ikke noe å gjøre på å legge seg mellom de gangene jeg måtte på do.

Skulle egentlig jobbe i går, det ble det ikke noe av for å si de sånn. Slitsomt å måtte ha doen i nærheten hele tiden!

Jeg trodde ganske naturlig at det var omgangssyken jeg hadde fått, men i dag tidlig når jeg skulle ordne meg frokost fant jeg ut at jeg på lørdag hadde spis rødbetsalat som var gått ut på dato 5.11 :sjokkert:

Ikke rart om magen reagerte da! Jeg er bestandig flink til å følge med datomerking, men denne hadde gått meg hus forbi gitt...

Formen er mye bedre i dag, er bare slitt slapp i kroppen.

Håper dere har en fin mandag! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... Hørtes ikke kjekt ut :( Håper du er mye bedre i formen nå da :jepp:

Jeg har nesten ikke handlet noen julegaver enda, så om det blir jul her i år, er jeg ikke sikker på :ler: Neida, det skal nok ordne seg ;) Men nå har snøen regnet vekk :grine:

Håper du får en fin fridag, og at du får M med på noe vasking og rydding :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... Hørtes ikke kjekt ut :( Håper du er mye bedre i formen nå da :jepp:

Jeg har nesten ikke handlet noen julegaver enda, så om det blir jul her i år, er jeg ikke sikker på :ler: Neida, det skal nok ordne seg ;) Men nå har snøen regnet vekk :grine:

Håper du får en fin fridag, og at du får M med på noe vasking og rydding :hjerte:

Formen har bare blitt bedre og bedre utover dagen i dag, godt å få det ut av kroppen! :Nikke:

Har igjen en god del gaver enda vi også, så håper vi får kjøpt mesteparten i morgen. Greit å få unna flere i samme slengen, i stede for å holde på å kjøpe en og en etterhvert som jeg finner ut hva jeg skal kjøpe, det går jo så tregt!

Det blir jul hos deg også skal du se :nisseblunk:

Kjedelig at snøen er forsvunnet da, ser ikke ut til at det blir noen hvit jul her i år i allefall, men det er vel lov å håpe! Jeg er i utgangspunktet ikke så begeistret for snø, men i julen må de være snø for at julestemningen min skal være 100 %

:)

Dagen min har vært veldig fin og vi har fått ryddet en hel del i kveld, men selvfølgelig kom det besøk rett etter vi startet ryddinga, det er så typisk at det kommer noen når man har masse man skulle gjort! Men vi fikk gjort litt etterpå da og så fikk jeg byttet på sengen, det beste jeg vet er å legge meg i ny oppredd seng med rene sengeklær :danse:

Så nå skal jeg legge meg :sove:

Tenk det, 31 uker i morgen.

Litt skummelt å tenke på at om lille har det like travelt som mammaen sin til å komme til verden, så føder jeg om 3 uker.. Nei, han får holde seg der inne litt lengre! :gravid:

Men jeg begynner å kjenne at det er tyngre til kroppen nå, og det er ganske slitsomme dager på jobb med masse ståing og gåing på hardt gulv. Spent på om jeg holder ut helt til permisjonen starter :sjenert:

En ting er i allefall sikkert, jeg skal ikke slite meg ut, men heller føle på kroppen når det er nok, tjener ikke noe på å kjøre meg selv for hardt heller.

Begynner å kjenne at jeg er litt utålmodig etter å bli ferdig med graviditeten nå, men det har sikkert en sammenheng med at det begynner å bli tungt på jobb vil jeg tro. Gleder meg først og fremst til å møte lille klumpen min og over det å skulle bli mamma, men også til å få tilbake kroppen min og kunne fungere som normalt igjen uten at magen er i veien eller at bekkenet er for vondt og at jeg hele tiden må ta hensyn til det å være gravid. Og så gleder jeg meg til å spise rødvinspølse igjen :hjerte::fnise:

Nå bare babler jeg ivei..

God natt! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for 31 uker :strix:

Og tiden går fort hos deg også, Mala!! Men, håper med deg at tassen din blir i magehuset litt til! Nå skal han jo bare ligge og godgjøre seg :hjerte:

Viktig å passe på seg selv. Ikke noe godt å plutselig bli sittende der fordi man ikke lytter til kroppen sin.

Ønsker deg en fin dag med julegaveshopping :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 31 uker! HAn får bare holde seg inne til han ikke er prematur lenger :jepp:

Kjenner veldig igjen det du skriver om at det blir fint å få igjen et fungerende bekken og lunger det er plass til og alt det der :) den magen setter jammen begrensninger for oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 31 uker :strix:

Og tiden går fort hos deg også, Mala!! Men, håper med deg at tassen din blir i magehuset litt til! Nå skal han jo bare ligge og godgjøre seg :hjerte:

Viktig å passe på seg selv. Ikke noe godt å plutselig bli sittende der fordi man ikke lytter til kroppen sin.

Ønsker deg en fin dag med julegaveshopping :hjerte:

Tiden går veldig fort, og det er jeg så glad for ;)

Han får ikke komme riktig enda nei, vil ha han minst 6 uker til i magen!

Skal så absolutt lytte til kroppens behov fremover, er ikke verdt å slite seg ut frem mot fødsel.

Takk for det, Nuttapia :klemmer:

til vanlig elsker jeg å shoppe, men jeg kjenner jeg bare gleder meg til å bli ferdig med julegavene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 31 uker! HAn får bare holde seg inne til han ikke er prematur lenger :jepp:

Kjenner veldig igjen det du skriver om at det blir fint å få igjen et fungerende bekken og lunger det er plass til og alt det der :) den magen setter jammen begrensninger for oss!

Han får ikke komme ut helt enda gitt, vil ikke føde på minst 6 uker enda! :)

Er ikke like enkelt med denne magen nei, den blir liksom litt i veien uansett hva man skal og jeg dulter borti alt og alle med den for tiden :fnise:

Merker også det med pustekapasiteten veldig godt nå, høres ut som jeg har løpt maraton av å gå opp en trapp liksom :sjenert:

Nå heier jeg på deg og lillegutt, Rhiannon! Ønsker deg masse lykke til i dagene fremover :hjerte:

I dag har jeg vasket og ryddet alle kjøkkenskap og skuffer! *stolt*

Godt å få ryddet opp skikkelig, trenger jo ikke halvparten nesten, og da er det like så greit å bare kaste unna og få bedre plass! :jepp:

Så nå blir det en liten pust i bakken før jeg skal i møte kl. 16 og shopping etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...