Gå til innhold

Malas dagbok :)

Bolla!

Anbefalte innlegg

Så søtt magebilde, får frem magen godt med bånd rundt. Herlig. :hjerte:

Ja, enn at det er bare ca14 uker igjen nå. Kan skje både før og etter terminen, det som er så spennende! :) Hvordan er tankene rundt fødsel?

Du må ikke presse kroppen din for mye nå, mala. Ryggen og bekkenet ditt må du ta godt vare på, greit å ha krefter igjen til siste innspurt. :) Synes du var fornuftig som sa nei til de timene. Høres ut som om du holder på å få bekkenlåsning, for det du beskriver er slik som jeg var det. Prøvd kiropraktor/naprapat? Greit å ta tak i det nå før det blir tyngre for kroppen.

Hihi, så gøy med den matlisten! Var en del forandringer der ja. :fnise:

Håper helgen din var fin. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må signere peptalken med bekkenet her :)

Det er viktig å ta tak i det,jeg begynte for sent,og kan såvidt bevege meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for magekommentarer jenter :klemmer:

Og nå er det 99 dager igjen til termin, Herlig følelse å komme under 100 dager :strix::strix:

Har fått lånt et bekkenbelte, brukte det på jobb i går og føle virkelig at det støttet opp og hjalp veldig :jepp:

Har bestilt meg et varmebelte på enklereliv.no som jeg håper kommer i posten om ikke så lenge også, slik at jeg får prøvd det :)

M reiser bort i helgen og jeg gleder meg bare til han kommer hjem igjen på søndag! Det er veldig sjelden vi er borte fra hverandre i tre dager, så helgen tror jeg blir litt lang for min del, selv om jeg har masse på timeplanen: jobbing, julebord, julemesse og bursdagsselskap :)

Godt å kjenne at man savner hverandre også da, så det blir nok stor gjensynsglede på søndagskvelden :hjerte:

Ha en finfin torsdag alle sammen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, merkelig med kroppen, sier i fra når den har lyst på noe;-) her går det i frukt. Men ikke all slags frukt altså, veeldig nøye at det er riktig konsistens, at det er surt, at det er riktig smak osv. Et grønt eple er ikke bare et grønt eple! Grapefruktjuice er en slager, mannen tok feil og demplet neppå juicen, løpte til vasken og spyttet ut! Jeg syns det er himmelsk:-D da jeg var i Brasil nå, drikker de mye fersk juice med sukker. Jeg bestilte appelsinjuice med lime eller sitron, selvfølgelig uten sukker. Nammm! Surt og friskt;-) Mannen var snill og kom hjem med en stor pose med røde epler her en dag, han vet jo jeg har cravings på frukt. Men selvfølgelig var de ikke sure nok, og feil konsistems.... Stakkars mannen som bare skulle være snill;-)

Kjipt med ryggen din... Har du tilgang på badekar? I perioder (også når jeg ikke er gravid) sliter jeg med stiv og vond rygg, det låser seg liksom. Et varmt bad pleier å hjelpe. Både varmen og "vektløsheten" føles godt. Av og til har jeg hørt et høyt "knekk" fra bekkenet også, akkurat som om en spenning som slipper, og er mye bedre etterpå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, merkelig med kroppen, sier i fra når den har lyst på noe;-) her går det i frukt. Men ikke all slags frukt altså, veeldig nøye at det er riktig konsistens, at det er surt, at det er riktig smak osv. Et grønt eple er ikke bare et grønt eple! Grapefruktjuice er en slager, mannen tok feil og demplet neppå juicen, løpte til vasken og spyttet ut! Jeg syns det er himmelsk:-D da jeg var i Brasil nå, drikker de mye fersk juice med sukker. Jeg bestilte appelsinjuice med lime eller sitron, selvfølgelig uten sukker. Nammm! Surt og friskt;-) Mannen var snill og kom hjem med en stor pose med røde epler her en dag, han vet jo jeg har cravings på frukt. Men selvfølgelig var de ikke sure nok, og feil konsistems.... Stakkars mannen som bare skulle være snill;-)

Kjipt med ryggen din... Har du tilgang på badekar? I perioder (også når jeg ikke er gravid) sliter jeg med stiv og vond rygg, det låser seg liksom. Et varmt bad pleier å hjelpe. Både varmen og "vektløsheten" føles godt. Av og til har jeg hørt et høyt "knekk" fra bekkenet også, akkurat som om en spenning som slipper, og er mye bedre etterpå:-)

Selv har jeg blitt veldig glad i kiwi og klementiner, går litt av det for tiden :) Selv om det inneholder sukker, så er det bedre enn sjokolade i allefall! ;)

Jeg har ikke tilgang på badekar dessverre.. Jeg kunne dratt til svigers å lånt deres i grunn, for jeg vet at det hadde lindret og gjort godt med et varmt bad!

Hadde på bekkenbeltet på jobb i går også og jeg kjenner faktisk at det hjelper. Har sikkert en sammenheng med at det både støtter opp og holder det varmt under beltet. Ikke vet jeg, men godt er det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt helg :D

Er veldig sliten og trøtti dag, jeg sover så utrolig dårlig når kjæresten ikke er hjemme og jeg må ligge i den svære kalde senga helt alene.

Gudene må vite hvordan jeg hadde overlevd om mannen min hadde jobbet på Nordsjøen eller noe i den duren og jeg måtte sove alene i flere uker :fnise:

Sitter å koser meg med litt risgrøt etter jobb og skal ta meg en liten hvil på sofaen før jeg må ordne meg å drar på julebord. Heldigvis er det noen på jobb som er single, så det blir ikke bare meg som kommer alene. :)

Spent på å se hvor lenge jeg holder ut! :gjeiper:

Håper dere alle har en super helg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg hjemme fra julebord, og jeg må si meg fornøyd med å holde ut så lenge i og med at jeg begynte på jobb kl. 9 i dag altså!

;)

God natt!

:sove:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg hjemme fra julebord, og jeg må si meg fornøyd med å holde ut så lenge i og med at jeg begynte på jobb kl. 9 i dag altså!

;)

God natt!

:sove:

Det var et respektabelt klokkeslett å være hjemme på når man er edru og gravid på julebord!

En ting er at man (iallefall jeg) er ganske trøtt om dagen, en annen ting er at det begrenset hvor spennende det er å være sammen med fulle folk når man er edru selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes du hadde et imponerende godt tidspungt å være hjemme jeg! jeg hadde aldri klart å vert så lenge ute! Håper du fikk en god kveld ute og fikk kost deg mye på julebordet!

Håper du og har hatt en god helg Mala! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder som regel ikke ut så lenge på julebord når jeg ikke er gravid en gang, så syns det står respekt av det, Mala :fnise: I år blir det ikke julebord på meg, kjenner jeg. Får ta det igjen til neste år!

Er gubben tilbake ennå? Kjenner igjen den der med at det er tungt å være alene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er fornøyd med å ha hold ut så lenge som jeg gjorde, har vel en sammenheng med at jeg storkoste meg :jepp:

Kjæresten kom hjem i går kveld og det var godt å få han hjem igjen!

Hater å innrømme det, men jeg må vel egentlig bare innse at jeg er litt avhengig av ham... :sukk:

Bare avslapping nå, før jeg skal på jobb i ettermiddag.

M har sagt at han skal ha mat klar til jeg kommer hjem i kveld, men jeg må si jeg er spent på om han i det hele tatt har begynt på maten når jeg kommer hjem :gjeiper:

Ha en fin mandag alle som stikker innom :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 27 uker! :klemmer:

Godt å høre at du har det fint og at du koste deg på julebord i helgen. Jeg er som deg, litt avhengig av samboer.. Kan godt være hjemme alene på kveldene, men når natten kommer vil jeg helst ha han hjemme. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lizzie:

Tusen takk for det, følte meg litt fin selv også :fnise:

;)

Angel-A:

Takk :klemmer:

Det er best når de er hjemme ja :)

Nuttapia:

Takker :)

Ha en super tirsdag du også! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 uker og snart 3. trimester :strix:

Lille er ca. 32 cm lang og veier omkring 1100 g :hjerte:

I går kveld da jeg kom hjem fra jobb hadde M lagt taco til oss og det var kjempegodt! Spesielt godt ettersom jeg ikke spiste middag før jeg begynte på jobb :)

Han er så god! Etter middagen så lurte han på om jeg kanskje ville ha litt massasje av ryggen og føttene ettersom jeg hadde vært på jobb og gått på det harde gulvet. Etterfulgt av at han satt og holdt på magen under hele farmen, fordi han hadde savnet å kjenne lille sånn når han var borte i helgen :hjerte:

Jeg begynner ikke før i ettermiddag, og jeg må si jeg faktisk nyter at jeg kan ha litt rolige formiddager til tross for kveldsjobbing. Er litt sliten og trøtt og bruker lang tid på å våkne skikkelig.

Ønsker dere alle en fin dag! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...