Gå til innhold

Malas dagbok :)

Bolla!

Anbefalte innlegg

I går fikk vi faktisk kjøp ferdig alle julegavene! Godt å bli ferdig med det!

Har begynt å pakke de inn i dag, så er jeg i allefall i gang ;)

Har fått brettet en del klær i dag og vasket to maskiner, skjønner ikke hvor alle klærne kommer fra noen ganger, og hvordan i alle dager blir det når det kommer en liten en med stort forbruk på klær :vetikke:

Kommer til å henge over klesvask hele uken jeg da :fnise:

Tror jeg bevilger meg en liten cowboystrekk nå gitt, kjenner det hadde gjort godt før jeg skal på jobb. :veslejenta:

Ha en fin onsdag dere, snart er det JUL :nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å pakke julegaver er noe av det koseligste som fins!

God onsdag, Mala! :klemmer:

Ja, det er veldig koselig å pakke inn julegaver, med julemusikk i bakgrunnen og en stor kopp med herlig gløgg :nigo:

Skal prøve å få gjort de siste juleforberedelser i dag, men kjenner at det verker i ryggen etter jobb, så M har fått streng beskjed om å hjelpe meg i ettermiddag/kveld ;)

Har fri på lørdag, men har lyst til å være helt ferdig med alt til da, så jeg bare kan nyte fridagen, magen og en julepyntet leilighet :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul til deg også!! :) er du ferdig med alle juleforberedelsene da? Håper M har hjulpet deg litt for det er ikke noe særlig å bevege seg så mye når det verker i ryggen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag kom jeg hjem fra jobb til en nyvasket leilighet og han hadde også hengt opp julegardiner :hjerte:

Håper dere alle får en god jul med familie, venner og masse god mat :klem:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jenter :klemmer:

Julen har bare rast avgårde! Vi har vært i middagsselskap fra julaften og hver dag til og med 5. juledag, så det har blitt mye god mat og alt for sene kvelder :)

Jeg var på jobb 3. og 5. juledag og jeg merker at tålmodigheten min med vanskelige kunder ikke blir bedre :fnise: Jeg skjønner ikke hvorfor folk (ikke alle vel og merke) skal være så sure og snerpete før jul og i mellomjulen når de er i butikker. Tror folk er stresset jeg og at det er derfor de går rundt seg selv og kjefter for alt og ingenting!

Jeg trodde alle visste at truser ikke kan byttes, det er jo vanlig praksis i alle butikker! I vår butikk tilbyr vi å plombere undertøy sånn at det faktisk skal gå an å bytte da og det står på kvitteringene våre av badetøy og undertøy som ikke er plombert, kan ikke byttes.

3. juledag kom det i alle fall ei dame til meg og ville bytte en boxer hun hadde kjøpt til mannen i julegave. Den var ikke plombert, og jeg er svarer høflig at jeg ikke kan ta i mot den da den ikke er plombert. Hun tenner på alle plugger med en gang og begynner å skjelle meg ut om hvor dårlig service det var og diverse annet vås. Jeg sier deretter at å bytte en vare ikke er en rettighet kundene har, men en service som er opp til hver enkelt butikk og at jeg gjerne kan hente noen andre slik at hun kan få høre det fra noen andre også. da spyttet hun meg nærmest opp i ansiktet at hun skal dra tilbake til den butikken hun kjøpte den i (kjedebutikk), jeg forklarer henne at hun vil få akkurat samme svar i den butikken da vi har samme regler i en kjede.

Hun slår hånden ned i disken til meg å begynner å marsjere mot utgangen mens hun roper " jeg skal ikke komme tilbake til denne drittbutikken i allefall, makan til frekk betjening"

Blir helt sjokkert over hvordan enkelte får selg selv til å være jeg altså!

Jaja, må jo bare le av det :)

Ellers begynner jeg å bli litt forkjølet, potte tett og vond hals. Håper det går fort over, for det er ekstra slitsomt å være dårlig og få i seg lite mat når man er gravid! det skal være sikkert.

Er straks 33 uker, og jeg skjønner ikke hvor alle ukene ble av! Rart å tenke på at han er her om toppen 9 uker! :hjerte:

Skal til legen på kontroll på torsdag og det blir jeg dropper glukosetesten før timen, da blodsukkeret mitt har ligget på en fint og stabilt nivå etter siste kontroll. Har målt 2-3 ganger i uken og det høyeste jeg har målt er 6.1 og da hadde jeg spist brunost på brødskiven til frokost. ellers ligger jeg på mellom 4.5 og 5.5 to timer etter et måltid :)

Ikveld fikk jeg servert middag av M, han hadde lagt kalkunbryst, poteter, saus og waldorfsalat og det var nydelig :spise:

Jeg ELSKER waldorfsalat!!!

Skikkelig godt å bare være oss to rundt bordet også!

Håper alle har en fin jul! En ting er sikkert, neste år skal vi ha en litt roligere jul, et stort slit å skulle gjøre alle fornøyde slik at det blir selskap hver dag hele jula!

Stor klem fra meg og lillegutt i magen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, Mira :)

Nå har magen min nesten ikke blitt større på 2mnd, bare blitt spissere. Magen kom veldig fort hos meg og har nesten stått stille de siste månedene så du skal ikke se bort fra at du kan ha like stor mage :)

Har du hatt en fin jul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 uker da gitt!! :strix:

Her går det unna, men på samme tid syns jeg tiden kan gå raskere. Begynner å bli litt utålmodig nå, ja jeg vet, det er litt tidlig å bli utålmodig :gjeiper:

Godt nyttår alle sammen, måtte 2013 bli et flott år for alle :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for 33 uker :strix:

Skjønner utålmodigheten din godt jeg, Mala :klemmer:

INGEN tvil om at 2013 blir et rart, spennende og ekstremt innholdsrikt år :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hipp hurra for 33 uker :strix:

Skjønner utålmodigheten din godt jeg, Mala :klemmer:

INGEN tvil om at 2013 blir et rart, spennende og ekstremt innholdsrikt år :hjerte:

Takk :D

Det er godt å høre! Det er så mange jeg treffer for tiden som sier: Du begynner vel ikke å bli utålmodig, det er lenge igjen vet du! :sjenert:

2013 blir spennende for oss begge to, med en ny hverdag som mammaer og masse nye erfaringer!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :D

Det er godt å høre! Det er så mange jeg treffer for tiden som sier: Du begynner vel ikke å bli utålmodig, det er lenge igjen vet du! :sjenert:

2013 blir spennende for oss begge to, med en ny hverdag som mammaer og masse nye erfaringer!

:klemmer:

Teitinger de som sier sånt, de lever vel ikke ditt liv, og vet ikke hvordsn DU føler det! :Nikke:

Max 9 uker igjen, Mala :hoppendeglad: Synes du det hår fort eller sakte?

Hvordan er det, ligger tassen med hodet ned hos deg ell? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teitinger de som sier sånt, de lever vel ikke ditt liv, og vet ikke hvordsn DU føler det! :Nikke:

Max 9 uker igjen, Mala :hoppendeglad: Synes du det hår fort eller sakte?

Hvordan er det, ligger tassen med hodet ned hos deg ell? :)

Rart hvordan folk har en mening om alt når en går gravid! Spesielt de som kommer med fæle fødselshistorier og legger ut om at det er helt jævlig og bla bla bla...

Ingen fødsel er lik ,så det er ingen grunn til å høre på slike historier, men det er uansett unødvendig å si slik til noen som er gravide i mine øyne! :Nikke:

Syns tiden går fort og sakte på samme tid nå. For den går jo fort, men tiden kan ikke gå fort nok til jeg får se den lille herlige skapningen som har bodd i meg i 9mnd. :hjerte:

Jeg er egentlig ikke sikker jeg, men jeg tror han ligger med hodet ned, for jeg får noen skikkelige spark opp mot ribbeina, nesten så han sparker pusten ut av meg noen ganger!

:)

Får håpe at din har planlagt å snu seg snart også :klemmer:

Hadde egentlig en plan om en handlerunde i dag, men jeg hoster som jeg skulle hatt kols og halsen og hodet verker, jeg blir hjemme!

I morgen skal jeg på kontroll igjen, og det er satt opp glukosebelastning for meg før legetimen, men som jeg har skrevet tidligere så dropper jeg den i og med at jeg har hatt fine verdier i 3,5 uke etter jeg tok den testen på desember. Tar med det arket jeg har notert på slik at legen får se det jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...