Gå til innhold

Malas dagbok :)

Bolla!

Anbefalte innlegg

Hei! Titter innom ofte,men det er hektiske dager gitt!

Høres ganske fint ut og jobbe slik du gjør,så får du jo flexet litt :)

Men snakk me Jm angående sklilaken,det kan jo umulig gjøre det verre :)

P.s har du mulighet til å gå tur et par ganger i uken, do it..det blir så mye aent fokus enn tretthet og vondter :)

Dagens moralpreken!

Hehe

Ha en super dag!

Endret av Luremegpå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Titter innom ofte,men det er hektiske dager gitt!

Høres ganske fint ut og jobbe slik du gjør,så får du jo flexet litt :)

Men snakk me Jm angående sklilaken,det kan jo umulig gjøre det verre :)

P.s har du mulighet til å gå tur et par ganger i uken, do it..det blir så mye aent fokus enn tretthet og vondter :)

Dagens moralpreken!

Hehe

Ha en super dag!

Hei :)

Veldig grei jobbsituasjon jeg har syns jeg, og de er veldig behjelpelige på jobb og tilrettelegger slik at jeg får litt andre oppgaver de dagene jeg ikke fungerer helt optimalt :)

Tror jeg klarer meg uten sklilaken enda i allefall, men skal nevne det for henne.

Det som er problemet er at med en gang jeg kommer ut så blir smertene i bekkenet MYE verre pga å temperaturen og det låser seg helt.. Da blir det umulig å gå i bakker og variert terreng :( og det er bare det vi har rundt her vi bor, blir ikke jeg orker å kjøre et stykke for så å gå på asfalt, for så å få enda vondere...

Blir så jeg trøster meg med at jeg står og går hele dagene på jobb :sjenert:

Ha en fin dag du også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt kjæresten din er! Deilig å få litt oppvartning i hverdagen :jepp:

Kjipt med bekkenvondt :( håper jeg slipper unna det. Har du hatt vondt lenge eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt kjæresten din er! Deilig å få litt oppvartning i hverdagen :jepp:

Kjipt med bekkenvondt :( håper jeg slipper unna det. Har du hatt vondt lenge eller?

Godt med litt oppmerksomhet ja, merker jeg trenger litt mer av det også :)

De smertene jeg har kjent før graviditeten, hvis jeg for eksempel gikk lage turer på hardt underlag. Men etter jeg ble gravid, er det mindre som skal til før smertene kommer, noen dager kjenner jeg ingenting, mens andre dager har jeg vondt etter noen timer på jobb bare.

Hittil har det egentlig ikke vært noe problem, men det er mye takket være tilrettelegging på jobb, der jeg har noen dager sammenhengende fri slik at bekkenet får hvilt seg litt mellom øktene på det harde gulvet :)

Har vel egentlig ikke noe å klage over, for jeg har ikke noe problem med å fungere i det daglige, bortsett fra at det er vondt å bøye seg for å legge i/ta ut klær fra vaskemaskinen og at det blir verre om jeg kommer ut og det er litt kaldere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel egentlig ikke noe å klage over, for jeg har ikke noe problem med å fungere i det daglige, bortsett fra at det er vondt å bøye seg for å legge i/ta ut klær fra vaskemaskinen og at det blir verre om jeg kommer ut og det er litt kaldere.

Er jo en grei bivirkning at du kan slippe unna klesvasken da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, å bøye seg ned begynner å bli vanskelig nå, Mala, det er sikkert. Men godt at du fungerer godt til daglig. Det er veldig bra, og det er også bra at du får hvilt av deg vondten når du ikke er på jobb. Sånn funker jeg også. Det går over etter en dag med hvile.

Det skumle er, om den dagen kommer, at det gjør vondt hele tiden. Så det er godt at du har så bra tilrettelegging på jobb :klemmer:

Ha en feiende flott fredagskveld, Mala!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo en grei bivirkning at du kan slippe unna klesvasken da ;)

Hihi, heldigvis er M mer enn villig til å hjelpe til her hjemme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, å bøye seg ned begynner å bli vanskelig nå, Mala, det er sikkert. Men godt at du fungerer godt til daglig. Det er veldig bra, og det er også bra at du får hvilt av deg vondten når du ikke er på jobb. Sånn funker jeg også. Det går over etter en dag med hvile.

Det skumle er, om den dagen kommer, at det gjør vondt hele tiden. Så det er godt at du har så bra tilrettelegging på jobb :klemmer:

Ha en feiende flott fredagskveld, Mala!

Det begynner å kreve litt planlegging om man må bøye seg :gjeiper:

Og jeg føler jeg mister alt jeg tar i for tiden, kanskje det føles sånn bare fordi det begynner å bli vanskelig å bøye seg?!

Jeg håper formen holder seg, for jeg ønsker å holde ut på jobb så lenge som mulig og jeg kommer jo til å gå ut i permisjon på slutten av januar/starten av februar, så det er ikke lenge igjen altså!

Jeg synes det er helt snålt å tenke på at det er under 3 mnd til termin, synes ikke det er lenge siden jeg satt her med positiv test jeg!

Kjenner veldig mye bevegelser fra lille for tiden, han er helt vill når jeg legger meg og på morgenen. Jeg kan ligge lenge med hendene godt plantet på magen og bare kjenne de små herlig bevegelsene og glede meg over at jeg om ikke så alt for lenge blir mamma, og jeg blir rørt bare av å se for meg M med babyen vår :rodmer:

Tenker også mye på hvordan han er og hvordan han ser ut, hvordan vi blir som foreldre, hvordan vi vil takle den nye hverdagen og jeg har også begynt å tenke på hvilke ønsker jeg har for fødsel. Masse tanker for tiden altså :)

Om to uker skal jeg ta sånn sukkerbelastningstest for å se om jeg har utviklet svangerskapsdiabetes pga at jeg selv er overvektig og fordi det er veldig mye sukkersyke i pappas familie.

Har begynt å grue meg til det merker jeg...

Ønsker dere en kjempefin helg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdag morgen!

Jeg også synes tiden bare flyr av gårde! Synes ikke det er lenge siden jeg holdt på gå i bakken av sjokk på badet over at billigtesten viste 2 streker :fnise:

Jeg tenker også mye over hvordan livet blir fremover. Vi hadde ventet med prøvingen i 2 år pga studier og jobbting fra vi egentlig var klare, så jeg gleder meg masse til at hverdagen blir snudd på hodet, det blir så spennende! Gleder meg også til å se kjære med lillegutt, får helt klump i halsen av tanken. Og av familiene våre som jeg vet komme til å bli helt tussete :rodmer:

Tenk for en spennende tid vi har foran oss, og det er jo ikke en gang lenge igjen! Nå er jo snart desember her, og desembermåned kommer til å fly av gårde. Så da er vi i januar før vi vet ordet av det. Og når januar er her da er man jo nesten i mål! :sjokkert:

God helg til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er normalt å sitte med mange tanker når det sakte med sikkert nærmer seg termin vil jeg tro :jepp:

Før vi vet ordet av det er vi mamma begge to Frøken Vims, tenk det! :rodmer:

Endret av -Mala-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skrive under på at tankene tar av nærmere termin ja :)

Krysser fingrene for at sukkerbelastningstesten går fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 uker og 3. trimester!!

:strix::strix:

For en herlig følelse!

Jeg har det supert om dagen, og har masse energi for en gangs skyld :danse: Noe som går utover kjære på kveldstid :lur: hihi

Har ikke tid til å skrive mere nå, får se om det blir en oppdatering senere i dag :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:strix: Gratulerer med 28 uker Mala! :strix:

Herlig at formen er så bra som den er! NYT det. :) Hihi, så heldig dere er. NYT det og. ;)

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, jenter! :klemmer:

Har sett denne listen på veldig mange dagbøker her inne, så jeg stjeler den jeg også ;)

♥ Uker på vei: 28

♥ Uker igjen: 12

♥ Kjønn: Gutt

♥ Navn: Vi har noen alternativ og det er to det står om, men vi vil se han før vi bestemmer oss helt :)

♥ Utålmodig: Egentlig ikke, nyter å gå gravid og koser meg så lenge det varer. Men lengter veldig etter å holde den lille kroppen! :hjerte:

♥ Vektøkning: 4 kg

♥ Hodet ned: egentlig så vet jeg ikke, syns det er litt vanskelig å tyde hvordan han ligger...

♥ Hodet festet: Nei, det er nok litt tidlig enda..

♥ Aktivitet innenifra: Veldig aktiv liten krabat her gitt, og aktiviteten har tatt seg vedlig opp både i kraft og antall spark den siste uken. Er like fasinert hver gang magen hopper eller buler ut, like fasinerende hver gang å tenke på at jeg har en levende baby der inne som om ikke så veldig lenge kommer ut til oss :rodmer:

♥ Høygravid: Nei, er en liten stund igjen enda, men om det fortsetter i dette tempoet, så går det fort :)

♥ Søvn: Sover veldig tungt, men når jeg først våkner har jeg litt problemer med å få sove etterpå.. Og så må jeg opp på do en gang om natten for tiden, og det er veldig overkommelig! :)

♥ Form: Formen er egentlig bra og jeg skal i grunn ikke klage altså, men det hadde ikke gjort noe om ryggen hadde vært litt snillere, samt at det hadde vært greit å slippe halsbrann. (som til min store fortvilelse blir ille av klementiner, som jeg elsker!)

♥ Plager: Rygg/bekken og halsbrann

♥ Barnerom: Babyen skal sove inne hos oss det første året i og med at vi for tiden har bare et soverom og til vi kommer oss på plass i nytt hus etterhvert :)

♥ Utstyr: Har kjøpt masse, men det er litt som mangler enda.

♥ Mangler av utstyr: Stellekommode (som de ikke får inn før uke 5 på IKEA, så jeg blir litt stresset av det), og litt forskjellige ting til stell, ekstra dyne og litt sengeklær, madrass, sprinkelbeskyttere og forskjellig annet småtterier.

♥ Melk: Har litt skurv bare.

♥ Matkikk: Har en del forandringer i forholdt til ting jeg liker nå som jeg ikke liker til vanlig. Men det er vel kanskje bare Kiwi og annen litt sur frukt som kan betegnes som matkikk.

♥ Kynnere: Er noen av dem ja, mest på kveldstid og verst etter at jeg har vært på jobb.

♥ Tungt: Vil ikke kalle det tungt, men kjenner at det er forandringer i kroppen og at tyngdepunktet har endret seg :fniser:

♥ Strekkmerker: Har en del på hoftene, men de var der før graviditeten også.

♥ Tanker om fødselen: Fødsel er noe jeg har begynt å tenkt mere på nå i det siste. Foreløpig så ser jeg frem til det selv om jeg vet at det innebærer smerter fra en annen verden, det er jo livets mirakel! :hjerte:

Har tenkt litt på hvordan jeg vil gjøre det i forhold til smertelindring og vil gjerne bruke naturlige midler før eventuelt epidural, som vann, akupunktur og varme risposer. Men først av alt bare ta ting som det kommer og la jordmor gjøre jobben sin og ikke henge meg så alt for mye opp i hvordan jeg ønsker det da en fødsel er umulig i planlegge da den kan skifte retning rimelig fort.

♥Fødebagen: Har jeg ikke tenkt på enda gitt.

♥ Neste kontroll: Torsdag 6. desember, skal både på kontroll til lege og sukkerbelastning den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag starter jeg ikke før 16, HERLIG!!

Har ordnet en avtale med sjefen om kortere vakter, for etter onsdagens 8timers vakt var jeg ikke gangbar resten av kvelden... Så nå blir det kortere vakter slik at jeg kan holde ut lengst mulig på jobb :)

Og skulle det være krise med bemanningen på jobb en dag og jeg må jobbe lang vakt, så får jeg fri dagen etter for å hvile rygg og bekken.

Veldig greit ordning i mine øyne, så jeg er fornøyd ;)

I går kveld fikk jeg handlet litt julegaver, og så var jeg innom princess og kjøpte sengetrekk til både seng og vugge/vogn med 30% avslag og noen laken :) Siden jeg hadde så lite babytøy i str. 50 dro jeg en tur på cubus og kjøpte noen bodyer, bukser og strømpebukser med 40 % avslag. Greit å kjøpe litt billig når man ikke vet om man får bruk for str. 50 en gang!

På onsdag var det en løs hund som holdt til rundt her vi bor, og etter det så har begge kattene mine vært borte. Det er så ulikt dem, to kastrerte hannkatter som helst bare vil ligge i sofaen hele døgnet og så grøsser når de må ut i kulden.

Håper de kommer hjem snart!

God helg til alle som stikker innom :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...