Nuttapia Skrevet 26. juli 2012 #141 Del Skrevet 26. juli 2012 Hehe, helt enig med Ninnin! Rare greier Ønsker deg en fin, og våken dag, Mala! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 26. juli 2012 #142 Del Skrevet 26. juli 2012 Er en påkjennelse for kroppen å være gravid, helt klart! Men er så verdt det til slutt. Og du, en blir ikke mindre trøtt etter fødselen altså.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 26. juli 2012 Forfatter #143 Del Skrevet 26. juli 2012 Regner med å være trøtt i noen år fremover ja Men det er utrolig slitsomt når man skal kunne fungere normalt både på jobb og privat. Har vært bort i besøk en tur i kveld, og gjespinga startet hyppig rundt 20- 20.30 tiden :gjeiper: Orker ikke skrive mer nå, jeg MÅ gå å legge meg hvis jeg skal komme meg opp halv 7 i morgen igjen... En arbeidsdag igjen til helg :D! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 27. juli 2012 #144 Del Skrevet 27. juli 2012 Ønsker deg en deilig helg, Mala! Imorgen er du 10 uker! Wow, som tiden flyr Kos dere på middag ikveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 27. juli 2012 #145 Del Skrevet 27. juli 2012 Ja, jeg ser du snart er 10 uker på vei!! Ikke lenge til den magiske 12:D Spennende! Bare 2 måneder igjen til UL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 27. juli 2012 #146 Del Skrevet 27. juli 2012 Håper du får en kjempefin helg! Jeg er litt dårlig på å kommentere og skrive tilbake, men leser selvfølgelig alt sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 28. juli 2012 Forfatter #147 Del Skrevet 28. juli 2012 Ja, da kan jeg for 10 uker! Litt rart å skrive det, for tiden har gått så veldig fort! Og nå er det bare to uker igjen til jeg kommer over i andre trimester og alt blir litt tryggere og jeg kan senke skuldrene litt. Veldig godt å tenke på! Har fri i dag, og dagen skal egentlig bare brukes til å slappe av og lade opp til en ny hektisk uke på jobb. Håper dere har en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 28. juli 2012 Forfatter #148 Del Skrevet 28. juli 2012 (endret) Herlig å kunne streke ut litt her, og nå er det faktisk et foster der inne Unnfangelsen finner sted omkring: 2. juni Hjerte begynner å slå: 27. juni Embryoet beveger seg: 21. juli Alle indre organer er ferdig formet: 28. juli Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 28. juli Risiko for spontanabort avtar: 11. august Kvalmen avtar for de fleste: 18 august Kjønnet begynner å blir tydelig (ikke på ul): 25. august Fosteret svelger og tisser: 8. september Tid for ultralyd: 15. september Du kan kjenne fosterets bevegelser: 22. september Fosteret begynner og få et søvnmønster: 6. oktober Fosteret begynner å høre: 27. oktober Ni av ti barn overlever om de bli født nå: 24. oktober Mange fostre legger seg med hodet ned: 29. desember Svangerskapspermisjonen begynner: 4. februar Antatt termindato: 25. februar Endret 28. juli 2012 av -Mala- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 28. juli 2012 #149 Del Skrevet 28. juli 2012 Så herlig at du kan begynne å krysse av på listen! Hvordan føles det å være gravid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 28. juli 2012 #150 Del Skrevet 28. juli 2012 Hurra!!! 10 uker!! KUN 2 UKER IGJEN TIL DEN MAGISKE UKA og snart starten 2.trimester Ha en herlig kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 28. juli 2012 Forfatter #151 Del Skrevet 28. juli 2012 Angel-A: Det føles veldig godt å være gravid og jeg gleder meg til å fortelle det til flere! Den ene broren min fikk høre det i går og han ble helt i fyr og flamme og omtalte lille frøet som "han" med en gang. Kan da skjønne at det er en liten gutt der inn som skal læres opp til mye rart! Moro å se reaksjonene man får når man forteller nyheten! Var ikke planlagt å si det til han, men vi var på besøk mamma vår og spiste is, da han søler på skjorten sin, og jeg sier at han skulle ha hatt en smekke. Jeg bruker å søle på meg hele tiden og fikk selvfølgelig til svar at da måtte han låne en av meg. Så da bare glapp det ut: " om drøye 6 måneder skal du få låne" Etterfulgt av litt stillhet før han utbryter i ekstase : "ska æ bli onkel!?" Når jeg da sa at jeg var 10 uker på vei ble han litt snurt, måtte da forstå at det var 10 uker for sent å si fra! Hihi, han er litt søt altså! Håper det er bare bra med deg og familien din Nuttapia: Ja det nærmer seg nå og jeg har stor tro på at de neste 14 dagene går fort unna! Og nå er jeg jo ferdig med 1/4 av svangerskapet :gjeiper: Håper du har en fin lørdag også ** Skal til min beste venninne i morgen å lage mat og jeg er veldig redd for at jeg ikke klarer å holde igjen overfor henne lengre! Hver gang jeg treffer henne holder jeg på å bli gal av å holde det hemmelig, så det spørs om jeg kanskje forteller henne det i morgen, selv om jeg egentlig vil vente litt i og med at jeg fortsatt føler at det er litt tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 28. juli 2012 #152 Del Skrevet 28. juli 2012 Så herlig reaksjon av broren din Jeg fortalte det til min beste venninne allerede i uke 8/9 en gang. Jeg tenkte at dersom vi mister, så trenger jeg henne såpass mye at det var like greit å dele gleden med henne enn så lenge Hun var også gravid samtidig, men 2 uker kortere på vei. Dessverre mistet hun i uke 11 + 3/4 og hun angret mye på at hun hadde fortalt det til folk. Godt å snakke ut om det, men tror også det var veldig vondt å måtte si "nja, det gikk ikke som forventet" til slekt og venner... Følg magefølelsen din der Om det kjennes rett ut, så fortell alt og juble sammen!!! HURRA for 10 uker! Tia går fort når du passerer 12, og ENDA fortere når du passerer 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 28. juli 2012 Forfatter #153 Del Skrevet 28. juli 2012 Skulle ikke tro at man kunne få en slik reaksjon av en på 20 år nei, men nå har vi et veldig godt forhold da, og han har jo sagt i minst to år nå at han kunne tenke seg å bli onkel, for han kommer til å bli den kuleste onkelen på jord i følge han selv! Hun venninnen fikk jo høre det like før jeg mistet i uke 6-7 på april i år, og hun vet at vi "tar det som det kommer" :gjeiper: Når jeg var gravid da, ville vi si det til foreldrene våre i tilfelle det skulle gå galt med tanke på den støtten som i allefall jeg kom til å trenge. Og i etterkant ville jeg ikke vært foruten det støtten og oppmuntringen vi fikk av de som visste om det den gangen. Denne gangen har jeg ikke hatt samme behovet, har liksom følt hele tiden at dette skal gå bra, så derfor vil vi bare ha denne hemmeligheten litt for oss selv.. Men nå begynner det som sagt å krible veldig etter å si det til våre nærmeste. Syns ukene har gått utrolig fort frem til nå også jeg, så om det skal begynne å gå fortere nå, så har jeg nok født før jeg vet ordet av det omtrent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 30. juli 2012 #154 Del Skrevet 30. juli 2012 Så søt bror du har!! Har du begynt å få en liten bul på magen eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #155 Del Skrevet 30. juli 2012 Ja, han er veldig søt Kjenner at det er en liten hard kul helt nederst på magen, veldig koselig og rart på samme tid å kjenne at det er noe som vokser! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 31. juli 2012 #156 Del Skrevet 31. juli 2012 Gratulerer med ti uker! Så gøy med kul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 31. juli 2012 #157 Del Skrevet 31. juli 2012 Kulen vokser fort Kos deg masse med den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 1. august 2012 #158 Del Skrevet 1. august 2012 Ja, han er veldig søt Kjenner at det er en liten hard kul helt nederst på magen, veldig koselig og rart på samme tid å kjenne at det er noe som vokser! Så herlig, Mala! Nå er det jammen meg ikke lenge til de magiske 12! Når skal du på kontroll for første gang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 1. august 2012 Forfatter #159 Del Skrevet 1. august 2012 Så herlig, Mala! Nå er det jammen meg ikke lenge til de magiske 12! Når skal du på kontroll for første gang? Ukene går veldig fort og det er absolutt ikke lenge igjen til 12 uker! Skal på kontroll neste uke når jeg er 11+3 Det blir spennende og jeg lurer litt på hva som skjer på en sånn kontroll. Om det bare er å veie meg, måle blodtrykk, blodsukker og levere urinprøve eller om det er noe mer enn det. Skal til fastlegen min og har som inntrykk at de som regel har dårlig tid til sv.skapskontroller. Håper jeg får med meg noe lesestoff *** I går var jeg en tur på H&M etter jobb og kjøpte en mammabukse, har ALDRI i hele mitt liv prøvd en bedre bukse enn dette, dette er luksus! Etter det lagde jeg og mamma jordbærsyltetøy av 24 kurver jordbær, NAM Formen i går var ikke veldig bra da jeg var veldig tett og hadde vondt i halsen og når jeg er generelt er veldig sliten og slapp til vanlig for tiden så var jeg veldig sliten i går kveld. La meg med ullsokker, to dyner og mange puter i håp om at forkjølelsen skulle slippe taket til i dag, det gikk ikke helt som planlagt! Pga at jeg var så tett sov jeg minimalt i natt og ble egentlig bare gående frem og tilbake på kjøkkengulvet før jeg prøvde å sove litt igjen, uten hell. Hver gang jeg fikk til å sove våknet jeg av at jeg måtte tisse. Så det var en lag og slitsom natt. Sto opp i morges å lurte virkelig på hvordan jeg skulle kommer meg gjennom dagen på jobb fra 12 til 8 ikveld.. Fikk spist litt mat og kom meg nedover på jobb etterhvert. Og det var ikke liten tvil om at jeg ikke var meg selv da jeg troppet opp på jobb med blusen på vranga og begynte å gråte til sjefen pga formen og lite søvn. Hallo hormoner! Sjefen fikk derfor noen andre til å komme på jobb for meg slik at jeg kunne kjøre hjem å hvile og prøve å bli frisk! La meg på sofaen under to ulltepper og sov i litt over 3 timer, tydelig at jeg trengte det! Skal bare spise litt middag nå, for så å legge meg nedpå igjen tror jeg! Håper det går over snart, slitsomt å være forkjøla på sommeren og spesielt nå som jeg er gravid kjenner jeg! - Det var dagens syting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 1. august 2012 #160 Del Skrevet 1. august 2012 Men lillevennen, god bedring!! Godt at noen kunne jobbe for deg idag, da -første svangerskapskontroll er lik den du beskriver + at du skal ta blodprøver og dere skal fylle ut helsekort. Det blir nok en koselig time Jeg fikk en tykk bok som heter "gravid for første gang", fra Libero eller Pampers. Den er veldig ålreit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå