AnonymBruker Skrevet 21. juni 2012 #1 Skrevet 21. juni 2012 Er 22 år gammel og lider så og si av Pcos. Har mange av symptomene ihvertfall har jeg fått beskjed om og driver att og fram hos lege. Jeg er litt forvirret. Som sagt følger det en del plager med, f.eks hormoner ute av balanse som kan gi økt uønsket hårvekst, uren hud osv (noe som er et stort problem for meg). Egentlig, hensikten med dette innlegget er for å høre fra andre som har dette, eller har lignende. Siden jeg ikke har kommet så langt når det gjelder til å få informasjon/behandlinger osv. det er fint å vite om evt utsikter til å bli bedre, og at jeg kankskje kan plassere meg et sted hvis andre har hatt det på samme måten. Unnskyld om det blir litt rotete innlegg men jeg er generelt litt rotete i huet 1. Hva kjennetegna din pcos/plage. Hva slags symptomer/plager har du fått pga det? 2. Hva slags behandlinger har du fått/tar og hvordan hjelper det deg? Er det mye forskjell? 3. Evt. råd jeg kan ta med meg? Vet noen anbefaler ting som spearmint te osv, anna kosthold... 4. I det fulle og det hele hvordan har det påvirket livet ditt? Nå har jeg ikke prøvd å bli gravid ennå. Men vet det kan være et problem. Også har jeg en mutasjon i blodet som gjør at jeg ikke "tåler" p-piller (økt blodproppsjanse). Hvis noen også har denne kombinasjonen hadde det vært fint og også høre erfaringer her Jeg hadde vært glad for å høre om erfaringer når det gjelder alle aspekter av pcos / hormon ubalanse... Tusen takk for svar. Anonym poster: 9b52a1106288f17828c761860fecefbc
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2012 #2 Skrevet 21. juni 2012 Er du overvektig? I så fall kan du bli kvitt noe/alt av symptomene hvis du klarer å gå ned i vekt. Anonym poster: c95cbc2975bbc206aa22692e01ec78f4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2012 #3 Skrevet 21. juni 2012 Jeg er ikke overvektig. Legen har sagt jeg har pcos, men ikke 100%..hva enn det måtte bety, men at jeg ikke har alle symptomene, men mange. Jeg avventer fortsatt mere svar. Vekta mi er forsåvidt litt under idealvekt så slanke meg gjør nok ikke noe bedre :/ Anonym poster: 9b52a1106288f17828c761860fecefbc
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2012 #4 Skrevet 21. juni 2012 Jeg er ikke overvektig. Legen har sagt jeg har pcos, men ikke 100%..hva enn det måtte bety, men at jeg ikke har alle symptomene, men mange. Jeg avventer fortsatt mere svar. Vekta mi er forsåvidt litt under idealvekt så slanke meg gjør nok ikke noe bedre :/ Anonym poster: 9b52a1106288f17828c761860fecefbc Å, da er du i samme situasjon som meg. Jeg er ikke utredet for PCOS helt ennå, men har mange av symptomene. Anonym poster: c95cbc2975bbc206aa22692e01ec78f4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2012 #5 Skrevet 22. juni 2012 Å, da er du i samme situasjon som meg. Jeg er ikke utredet for PCOS helt ennå, men har mange av symptomene. Anonym poster: c95cbc2975bbc206aa22692e01ec78f4 Da er vi i ganske lik situasjon ja Jeg prøver allerede å saumfarte nettet for evt løsninger. Eneste dumme for meg er at jeg leiden mutasjon, så kan ikke stappe i meg det de tradisjonelt behandler med...p-piller..østrogentilskudd osv.. Jeg har kommet over en side der de sa man burde drikke "ren" spearmint te hver dag. Noen som sa det hadde hjulpet dem. Også var det visst en urt som skulle hjelpe, men jeg husker ikke navnet akkurat nå. Jeg er ihvertfall villig til å prøve mye, for liker ikke alle disse symptomene. Må evt bli henvist til spesialist i en annen by for alle her sitter og øøh'er fordi jeg har denne pcosen (eller nesten pcosen) i kombinasjon med mutasjonen og det er en litt dårlig kombinasjon. Derfor jeg liker å spørre litt rundt. Jeg håper flere skriver her for det hadde vært en god ide å dele tips osv Det er ingen unormal ting egentlig. Vet det er mange som har det rundt om i verden Anonym poster: 9b52a1106288f17828c761860fecefbc
Gjest gunn Skrevet 22. juni 2012 #6 Skrevet 22. juni 2012 Hei!! Jeg har også helt nylig fått påvist pcos. Har jevn og stabil menstruasjon med eggløsning hver mnd. Sliter meg acne og uønsket hårvekst på hals/hake. Gyn jeg var hos sa det er vanlig for friske kvinner å ha opptill 10 cyster, jeg har 12,så jeg har en "lett" variant. (også tatt i betraktning den stabile syklusen min,og som sagt EL på egenhånd hver mnd) Hvordan er dine plager? Ønsker du å bli gravid i nærmeste fremtid? Har du tatt hormon blodprøver?? Mvh meg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå