wiper Skrevet 21. juni 2012 #1 Skrevet 21. juni 2012 er det noen som har noen gode råd for å lindre smertene mot halsbetennelse? og forslag til mat som er myk og lett og få ned siden jeg strever med og svelge?
Gjest ann.k Skrevet 21. juni 2012 #2 Skrevet 21. juni 2012 (endret) Off, sliter mye med halsbetennelse selv. Utrolig irriterende. Masse honning i te! Jeg fikk en urtete beregnet til halsbetennelse fra en helsekostbutikk, som var helt fantastisk! Ingen anelse hva den het, men den hjalp mer enn noe annet. Unngå melkeprodukter og kald mat. Suppe er nok det beste å få i seg. God bedring Endret 21. juni 2012 av ann.k
wiper Skrevet 21. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 21. juni 2012 Off, sliter mye med halsbetennelse selv. Utrolig irriterende. Masse honning i te! Jeg fikk en urtete beregnet til halsbetennelse fra en helsekostbutikk, som var helt fantastisk! Ingen anelse hva den het, men den hjalp mer enn noe annet. Unngå melkeprodukter og kald mat. Suppe er nok det beste å få i seg. God bedring da skal jeg gå på en helsekostbutikk og få meg en sånn te drikker riccola te nå og har masse honning i, men syns ikke det hjelper :/ får gå i et storinnkjøp av forskjellige supper kan jeg ta paracet eller ibux sammen med apocillin?
Anehan Skrevet 22. juni 2012 #4 Skrevet 22. juni 2012 Dersom du sliter med å få i deg væske så kan det være lurt å ha isbiter tilgjengelig. Det lindrer halsen samtidig som du får i deg væske
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2012 #5 Skrevet 22. juni 2012 Mange synes is/isbiter hjelper. Selv synes jeg det irriterer mer enn det lindrer i lengden, og at lunkent drikke gjør minst vondt å drikke. Her må man nesten prøve seg fram. På de vondeste dagene er det ikke enkelt å få i seg fast føde. Det kan være en idé å spise suppe for å få i seg noe næring og væske. La den gjerne avkjøles litt før den spises. Paracet eller Dispril kan brukes for smertelindring. Jeg har forresten oppdaget at om jeg gurgler halsen med saltvann, så varmt jeg orker, med en gang jeg kjenner halsbetennelsen kommer snikende, så pleier det å gjøre sykdommen kortvarig og ikke så hard. Det samme KAN hjelpe litt etter at man er blitt ordentlig syk også. Ikke svelg - det er helt pyton!
Pia82 Skrevet 22. juni 2012 #6 Skrevet 22. juni 2012 Kaldt vann funker best på meg, varm drikke hjelper litt og. Honning syns jeg ikke at hjelper, men det skal vist drepe noen bakterier. Ang mat så er det vel suppe som er lettest å svelge, ellers så kan du prøve ris og kutte i bittesmåe biter det du har ved siden. Brød uten skorpe med et smørepålegg. Du kan ta paracet eller ibux ja. Melk er slimfremkallende så hvis du har slim i halsen så unngå melk, man skal heller ikke svelge antibiotika med melk fordi melken kan binde seg med virkestoffet så antibiotikaen funker dårligere. Du kan også gurgle vann med noen dråper vademecum, den kan drepe bakteriene i halsen. God bedring!
wiper Skrevet 22. juni 2012 Forfatter #7 Skrevet 22. juni 2012 takk for mange forslag! skal prøve ut alt
wiper Skrevet 22. juni 2012 Forfatter #8 Skrevet 22. juni 2012 takk for mange forslag! skal prøve ut alt
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2012 #9 Skrevet 22. juni 2012 Spis litt is og drikk så noe varmt osv. Bakteriene liker ikke denne vekslingen. Is kan også virke litt lindrende. Og tror fint du kan ta ibux og paracet ved siden av, har gjort det flere ganger. Kan det ikke kombiners hadde det stått i pakningsvedlegget. Ellers er te og honning som de andre har nevn ett godt tips. Men gå til legen igjen om det ikke bedrer seg på noen dager. Da kan det hende du trenger annen type antibiotika. God bedring.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå