AnonymBruker Skrevet 21. juni 2012 #1 Skrevet 21. juni 2012 Hei. Jeg skal begynne på p-pillen, og har noen spørsmål ang. dette. Er første gangen jeg skal gå på det, så har ingen erfarning. Har hørt/ lest mye om at man går opp i vekt av det? Jeg har noen kilo ekstra, og går sakte men sikkert ned nå.. vil ikke p-pillen skal ødelegge dette. Har også en del humørsvingninger, og vil helst ikke ha mer av dette.. Så hvilken anbefaler dere? Noen jeg bør unngå? Og når man går til helsestasjon for ungdom, for å få de, får man si hvilke man ønsker da, eller skriver legen bare ute noen? Anonym poster: 85b0533fa0567f309b6ae8f75022bb75
Gjest Peaches Skrevet 21. juni 2012 #2 Skrevet 21. juni 2012 jeg har kun brukt yazmine .ikke opplevd noen bivirkninger av det. og ja du kan gå på helsestasjonen for ungdom å få der. jeg har ikke fått derfra selv men har vært med venninner og da spør de noen spørsmål og de har alle fått forskjellige typer.
Gjest avocadoen Skrevet 21. juni 2012 #3 Skrevet 21. juni 2012 På helsestasjon for ungdom, vil legen mest sannsynlig skrive ut microgynon på grunn av at sjansene for blodpropp osv er lavest. Det er bra for de som skal starte, så jeg anbefaler det jeg og. Går på microgynon selv, og gikk opp ca 2 kilo, men om man trener går det fint. Har ikke fått humørsvigninger
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2012 #4 Skrevet 21. juni 2012 Du kan ikke selv velge hvilket merke du vil ha, men dersom du har ønske om et spesielt merke av en grunn er det jo ingenting i veien for å fortelle legen om dette. Anonym poster: e41a8ecc3f9f098b7c351690a8907dd3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2012 #5 Skrevet 21. juni 2012 Går på microgynon og tror jeg har mindre humørsvingninger på den enn den forge pillen jeg gikk på (eller så har jeg bare vokst opp). Den forge har de sluttet å selge hvertfall. I forhold til vekt på microgynong så klarer jeg fint å legge på meg om jeg ikke trener og spiser normalt sunt, men om du gjør det så skal det ikke være noe problem. Anonym poster: 820e6e6c03a6c35cf69209c0a4c56185
Gjest _La Femme Skrevet 21. juni 2012 #6 Skrevet 21. juni 2012 Du kan gå opp i vekt av p-piller ja. Det kan være av flere årsaker. Det kan være at du får økt sultfølelse, og spiser oftere og mer enn før. Men det kan også være at kroppen holder på vannet. I så fall er det bare vannvekt som blir borte ganske raskt igjen. Humørsvigninger er også en ganske vanlig bivirkning av p-piller. Legen vil anbefale hvilken type du trenger. Hvis p-pillene er bare for prevensjonens skyld, kan du nøye deg med en av de som inneholder minst hormoner. Trenger du p-piller som derimot skal hjelpe på f.eks. mensutrasjonssmerter trenger du sannsynligvis p-piller med mer hormoner. Men alt dette forteller legen deg.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2012 #7 Skrevet 21. juni 2012 Det er selvsagt noen som går opp pga. det hormonelle i p-pillene, men en av grunnene til at ryktet går om at aaaalle legger på seg så innmari mye av p-piller stammer nok fra at man ofte begynner på det når man er 16-18 år gammel, som for mange er da man får litt mer former og legger på seg av naturlige årsaker. I tillegg har man jo da for lengst sluttet å løpe rundt og leke og klatre i trær, og kroppen begynner å bli litt mer bedagelig anlagt i hverdagen. Anonym poster: f4d845fcf65d476a4aeef7fd72b49b61
alibi Skrevet 21. juni 2012 #8 Skrevet 21. juni 2012 Som regel får man en "standard" type p-piller når man skal ha for første gang. Jeg fikk iallefall det, men måtte bytte senere da de ikke funket som de skulle. Nå går jeg på microgynom, og har ikke merket noen bivirkninger. I tillegg koster de bare 4 kr pr pakke
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå