Gå til innhold

Antibiotika

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt satt på en antibiotikakur av tannlegen min pga betennelse i en tann. Jeg har gått på antibiotika en gang før for mange år siden, men da hadde jeg lungebetennelse og skikkelig svekket immunforsvar. Jeg fikk da soppinfeksjon i underlivet... :( Men jeg har forstått det slik at soppinfeksjon kommer lettere når man har dårlig immunforsvar? Jeg har gått på antibiotika i 2 dager nå og er livredd for å få det. Har ikke sett snurten av det ennå, og håper det holder seg laaangt unna også!! Men det jeg lurer på er; Kan samleie under antibiotikakuren medvirke til at det kommer lettere? Jeg innbiller meg dette nemlig! Så jeg har en stk. veldig frustrert kjæreste her..!:P Jeg er selvsagt veldig nøye med hygienen og vasker en gang daglig med dr. Greve. (Skal jo ikke vaske for ofte heller). Og dusjer selvfølgelig med en gang jeg har hatt sex og han kommer inni meg. Han trenger jo forsåvidt ikke å komme inni meg heller, bare han får litt sengekos er han fornøyd!:P

Og om dere har noen generelle tips om hvordan man kan unngå soppinfeksjon under antibiotikakur, så ville jeg blitt veldig glad :) Jeg har forøvrig canesten i bakhånd! Sånn at jeg er forberedt! ;)

Anonym poster: 057be2019488f5f1787c4b321dab664b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Melkesyretabletter og/eller idoform! Og gjerne et glass biola om dagen under og noen dager etter kur :) Hjelper jo mest på magen, men grunnen til soppinfeksjon er jo at "de gode" bakteriene også blir drept av antibiotikaen. Så jeg synes det hjelper selv, hvertfall! :) God bedring!

Skrevet

Soppinfeksjon under antibiotikakur er så vanlig at det er deprimerende. Drikk Biola for å holde styr på magen, ta vaginatorier med melkesyrebakterier (Lactal eller lignende). Canesten kan hjelpe, men jeg ville heller brukt den først etter at antibiotikakuren er ferdig, siden du kan få flere soppinfeksjoner i løpet av samme antibiotikakur. :sukk:

Antibiotika er fint, men dessverre tar den også knekken på de snille bakteriene vi trenger i kroppen. :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for gode tips :) Da skal jeg teste melkesyretabletter i allefall! Biola yoghurt spiser jeg faktisk hver morgen! Får en mye bedre mage av det! Vaginatorier skal jeg også spørre om på apoteket :) Jeg hååååper så inderlig at immunforsvaret mitt er sterkt nok til å be den dustete soppinfeksjonen om å dra til h*lvete! :gjeiper:

Hadde vært så perfekt med en koselig ekstrem kløe i underlivet på toppen av dundrende, pulserende tannbetennelse som gjør at halve ansiktet mitt ikke kan bli tatt på uten at det gjør vondt og at jeg ikke kan spise omtrent en gang! :rodmer: Åh som jeg gleder meg til dette er over...

Igjen, tusen takk for hjelpen :klemmer:

Anonym poster: 057be2019488f5f1787c4b321dab664b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...