Gjest Marsvinet Skrevet 21. juni 2012 #1 Skrevet 21. juni 2012 Trenger tips til krydder som får slankekuren min til å suge litt mindre Hva er ditt favorittkrydder, og hvordan bruker du det?
Gjest Uanonymbruker Skrevet 21. juni 2012 #2 Skrevet 21. juni 2012 Som i alle de andre kryddertrådene så svarer jeg dill. Bruker det på alt.
hobbychef Skrevet 29. juni 2012 #3 Skrevet 29. juni 2012 Timian, bruker det til både kjøtt og fisk og salater og gryteretter og supper++++, men jeg bruker andre krydder også, altså....
dobby Skrevet 29. juni 2012 #4 Skrevet 29. juni 2012 Kvart til sitt bruk, men kanel er jo stas då! På graut (seff), på vafler/pannekaker/lappar/lefser, på cottage cheese (slankekur-vennelg), i bakst, som ein eksotisk vri på middagen, ... Lykke til!
Coffee_Cup_ Skrevet 30. juni 2012 #5 Skrevet 30. juni 2012 Trenger tips til krydder som får slankekuren min til å suge litt mindre Hva er ditt favorittkrydder, og hvordan bruker du det? Jeg elsker alt av krydder/urter! Chili, hvitløk, basilikum, oregano, persille, timian, estragon, kummin, paprika, dill, gressløk, cayennepepper, gurkemeie, kanel, kardemomme, koriander, ingefær, lavendel, mynte, safran, salvie, anis, vanilje, hel pepper osv... Ta en tur innom en innvandrerbutikk, der har de masse billig gode krydderblandinger som tandoori, garam masala, madras, curry osv. Jeg bruker krydder til alt og fersk chili, hvitløk og friske urter kan heve et måltid til de store høyder! Prøv deg frem, det blir sjelden feil! Lykke til! -CoffeeCup
Gjest Frk.Franzen Skrevet 30. juni 2012 #6 Skrevet 30. juni 2012 Grillkrydder! Litt kjedelig, men godt. Også kan det brukes på omtrent alt.
Gjest _La Femme Skrevet 30. juni 2012 #7 Skrevet 30. juni 2012 Urter, og siden det er dyrere og vanskelig å få tak i ferske urter må det bli tørket urter. Og det funker helt fint til matlaging. Jeg bruker ofte bare pizzakrydder (det er bare forskjellige tørka urter, litt salt, osv) og det passer i omtrent alt. Får jeg tak i ferske urter, kjøper jeg det. For det er fantastisk! Om jeg ikke bruker alt, noe jeg aldri gjør, tar jeg restene å legger i en boks i fryseren så har jeg lenge. Et annet favorittkrydder er kanel. Til litt søtere mat. Det kan selvfølgelig brukes i salt-mat også, men jeg bruker kanel på frukt, i yoghurt, med cottage cheese, kesam og litt forskjellig. Nå som jeg har lagt om til en sunnere livsstil, er kanel et godt krydder å eksperimentere med.
caroprins Skrevet 30. juni 2012 #8 Skrevet 30. juni 2012 Hvitløk. Da fersk hakket. Bruker det i supper, på tomater,poteter, pizza, gryteretter, kjøtt ,fisk ja alt det går ann å ha hvitløk på. Skulle vært obligatorisk for alle å spise hvitløk så hadde ingen kjent lukta hehe. Ellers bruker jeg mye krydder som oregano, timian, gressløk, koriander og persille og basilikum. Er heldig for jeg har en hageinteressert mann som dyrker disse til meg. Bruker også mye av grønnsaker som sellerirot, vårløk, paprika og sopp som gir gode smaker i matlaging.
Gjest hva som helst Skrevet 30. juni 2012 #10 Skrevet 30. juni 2012 Røkt paprika har fantastisk lukt og smak. Liker også spisskummen og cayenne pepper på mye rart.
momo Skrevet 30. juni 2012 #11 Skrevet 30. juni 2012 Chilli explosion er helt klart min favoritt. Ellers bruker jeg mye fersk chilli og hvitløk. På fisk mye sitron.
-Fisken- Skrevet 1. juli 2012 #12 Skrevet 1. juli 2012 Hvitløk, chili, ingefær, kaffirlimeblad, sitrongress, koriander, spisskummen, oregano, estragon, rosmarin, basilikum, timian, bladpersille, cayennepepper, kanel, stjerneanis, garam masala.. For å nevne noen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå