Gå til innhold

The time of my life!


Puremercy

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter å ha lest litt dagbøker her på kvinneguiden fikk jeg ideen om å lage en selv. Kan jo begynne med å fortelle litt om meg selv. Jeg er ei 19 år gammel jente fra Tyskland, som har bodd i Norge i 9 år. Jeg har nettopp fullført 13 år med skole og den 23. Juni flytter jeg til Nederland for å bo nærmere kjæresten min og for å studere! :rodmer:

Jeg skal studere International Leisure Management, og jeg håper å kunne jobbe som bryllupsplanlegger o.l. etterpå! Interessene mine er musikk (spiller gitar og synger), å lese bøker, å reise, å møte venner og å bli kjent med nye folk.

Drømmen min er å få meg et liv med mye reising, kjærlighet, overraskelser og moro, og jeg føler jeg er på god vei dit!

I denne dagboken kommer jeg til å skrive en del om hvordan det er å utvandre og hvordan det er å bo i utlandet på godt og vondt. :jepp:

Nb! Har lagt ved et bilde så dere omtrent vet hvem det er bak disse ordene. ;)

post-30974-0-63775400-1340267881_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det bare 2 dager igjen til jeg flytter. Jeg ligger her og slapper av, i og med at jeg er nesten ferdigpakket for den store reisen. I går var skoleavslutninga mi og det var ganske vanskelig å si ha det til alle vennene mine. Det ble nok felt en tåre eller to. :sjenert:

Men nå gleder jeg meg utrolig til å se igjen min kjære etter å ikke ha sett han på 4 måneder. Endelig er den dumme avstanden over og vi får muligheten til å se hverandre når vi vil! Det er vanskelig å ha et hav mellom seg, men jeg føler vi har greid det ganske så bra! Selvfølgelig har det vært litt små-krangler innimellom, men det tror jeg er ganske vanlig i et forhold.

Jeg kjenner allerede nå at hjemmelengselen til mamma og pappa kommer, men det å savne er ikke til å unngå for meg. Jeg har familie i Tyskland, i Norge, og min kjærlighet ligger i Nederland. Så egentlig er jeg bare nødt til å velge.. :fnise: Jeg valgte etter hvor jeg tror jeg kommer til å trives best under studiene mine. Nederland for meg har fra første stund vært et utrolig fint land med veldig imøtekommende mennesker med åpent sinn. Det liker jeg! :jepp:

Dagen i dag skal brukes på så og si ingenting, jeg skal bare jobbe litt i ettermiddag. Dette blir mitt siste skift og nok en gang kommer jeg til å ta farvel. Huff, det er ikke lett å si ha det til alle. :(

Hva gjør dere i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på min siste jobbøkt! Fikk mange klemmer fra kundene i dag som ønsket meg alt godt og fikk til og med et smykke fra sjefen min som takk for innsatsen! Kan legge ut bilde av det en annen dag. Jeg kjenner at det bare blir tyngre og tyngre å si ha det til alle. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hei! :) Det går supert med meg her nede! Av og til kommer hjemmelengselen, men mesteparten av tiden går det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...