Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg farger håret jevnlig, et par nyanser mørkere enn jeg egentlig har fordi håret mitt er så fargeløst i seg selv og jeg ser direkte syk ut hvis jeg ikke farger det litt mørkere.

Men problemet er at jeg synes hårfargen sitter så dårlig! Noen få vask så er håret blasst og stygt igjen. Og det er snakk om hårfarge som liksom skal være permanent....

Hvorfor er det sånn??

Anonym poster: 405de2fabc6540639047a496c905652c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke direkte HVORFOR det er sånn, man må nesten bare godta det :P fargen fades desverre fort ut. På noen hårtyper går fargen fortere bort, på andre sitter den bedre. Hvis du farger en mørk farge oppå et blondt, ufarget hår f.eks, vil nok fargen gli ut ganske fort. Fargen sitter som regel bedre hvis håret er farget et par ganger før. Mørke kalde farger blir fort mye varmere, og veldig røde farger vaskes også fort ut.

Etter at du har farget håret, vent minst 48 timer før du vasker det, da får fargen satt seg litt bedre. Prøv generelt å ikke vaske håret for ofte. Bruk shampo, balsam og hårkur beregnet for farget hår. Et produkt som har gjort at min farge har klart å holde seg i lengre, er denne: http://www.kerastase-usa.com/_en/_us/reflection-chroma_sensitive.htm . Det er en rense-balm, en slags mellomting mellom en shampo og balsam. Den skummer ikke/svært lite, så den "sliter" ikke ut fargen av håret, den er veldig varsom. Samtidig som håret blir rent blir det også ganske mykt og godt. Bruker å ha denne i hodebunnen (for det er jo der det blir fett), også en balsam for farget hår i lengdene, så lar jeg det sitte i samtidig. Du bør også ha en vanlig shampo for farget hår også da, som du bruker hver 4.-5. vask, for å vaske håret skikkelig rent, og da kan du gjerne bruke en kur for farget hår også. Dette høres kanskje veldig mye og slitsomt ut, men det blir rutine ganske fort. Jeg har i alle fall funnet ut at det hjelper ganske mye på fargen - det tar mye lengre tid før den forsvinner. Da slipper jeg å farge håret så ofte, og sparer penger sånn sett :-)

Anonym poster: 0e43e5bb817367a602e52c920f4a515c

Skrevet

Hvilken farge bruker du? Jeg er faktisk veldig fornøyd med toningen fra H&M - jeg farger også håret mitt (etterveksten) noen nyanser mørkere og denne sitter helt supert.

AnonymBruker
Skrevet

nå i det siste har jeg brukt natural&easy fra swarzkopf, men har prøvd mange forskjellige før. Og har egentlig samme problem med frisørfarge.

Så det er jo sikkert håret mitt som er problemet:P

Anonym poster: 405de2fabc6540639047a496c905652c

AnonymBruker
Skrevet

jeg har farget håret mitt i mange år. og brukt alt mulig av hårfarger. aldri har jeg opplevd det. jeg tror det har mye med hvordan du behandler håret i ettertid å gjøre.

Anonym poster: 7436adce4afe3a7403c18425d26b3d39

Skrevet (endret)

Har det samme problemet. Derfor har jeg gitt opp å farge det.

Lite vits å bruke 7-800 kr hos frisøren (ja, må farge det hos frisøren siden jeg har så langt hår) når fargen forsvinner etter noen uker.

Endret av Susih89
Skrevet

Mulig du har glasshår! Spør frisøren din du! ;)

Skrevet

...og ikke vent 48 timer med og vaske det, da blir fargen liggende og oksidere. Ikke braaa

AnonymBruker
Skrevet

[quote name=frisørmester :)' timestamp='1340346653' post='11166412]

...og ikke vent 48 timer med og vaske det, da blir fargen liggende og oksidere. Ikke braaa

AnonymBruker
Skrevet

Huh? Enhver frisør jeg noen gang har vært hos sier ALLTID at jeg må vente 48 timer med å vaske håret, for at den skal sitte. Tar de helt feil? Og hva vil det si at fargen oksiderer? :-)

dytter denne siden jeg også alltid har hørt dette rådet om å vente med å vaske håret

Anonym poster: 389145b74009a5ec176ea595a42b7bd8

Gjest "gjest"
Skrevet

Man må bruke shampoo for farget hår.

Gjest Candy Pie
Skrevet

Har samme problem :P

Jeg farger håret mitt brunt ( er brunette fra før, men farger det mørkere ) og jeg blir SVART så og si med en gang. Venter litt, skyller ut og etter noen dager har det blitt lysere ( det er også meningen, for jeg skal ikke være svart) så går det en liten stund og plutselig har jeg sånne gule "striper" i håret og må farge det igjen :P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også prøvd mange mange forskjellige farger, og de har alle falmet fort, uansett merke, eller om det er permanent farge eller ikke.

Så kjøpte jeg en farge fra Wella (Color touch) og den sitter! Den er ikke en permanent farge, men i håret mitt er den det. Koster ikke så mye heller, 179 for en boks.

Og fargen okdyderer da bare mens den er i håret før utskyllingen? Den fortsetter ikke å oksydere i flere dager.

Anonym poster: 6afedc5dfc934923c63aab435112ba14

Skrevet

Huh? Enhver frisør jeg noen gang har vært hos sier ALLTID at jeg må vente 48 timer med å vaske håret, for at den skal sitte. Tar de helt feil? Og hva vil det si at fargen oksiderer? :-)

Om du ikke vasker håret etter en farging kan rester av fargen ligge igjen og oksidere. At den oksiderer vil si at den enda "virker", og kan derfor bli mørkere enn antatt, ikke holde bedre.

Du kan jo heller kjøpe deg en color fresh og helle i shampoen din, så får du litt farge påfyll hver gang du vasker det :) Det kan og være lurt og styre unna shampo med SLS.

• 2 uker senere...
Gjest Kariannne
Skrevet

Tror de fleste farger som blir brukt i frisør salonger har en viss virketid. At den stopper å virke etter 20 min. Det sa en frisør til meg, at jeg trengte ikke bekymre meg for det. Men ikke vet jeg, er ikke frisør selvom jeg vet litt.0

• 11 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Dytter opp denne tråden igjen jeg. Har nøyaktig samme problem som dere snakker om her. Bruker natural & easy fra svarzkopf, elsker den fordi den gjør håret mitt utrolig fint og mykt, MEN fargen holder knapt i to uker.
Dere som nevner "glasshår", hva vil det si??

Anonymous poster hash: 06afc...8a2
Skrevet

Hvilken farge bruker du? Jeg er faktisk veldig fornøyd med toningen fra H&M - jeg farger også håret mitt (etterveksten) noen nyanser mørkere og denne sitter helt supert.

Jeg har samme problemet som ts og syns toningen fra h og m vasket ut spes av hodebunnen etter 4 vask, men den er mild da.

Skrevet

Man må bruke shampoo for farget hår.

Det har jeg prøvd og det har ingenting å si.

Skrevet

Jeg har samme problemet, har gitt opp å farge håret. I følge frisøren min så har jeg "glasshår", så all farge slipper etter noen hårvasker. Tok t.o.m permanent engang jeg satt hårmodell, og etter ei uke så var permanenten ute av håret!

Gjest Gjest
Skrevet

Det har jeg prøvd og det har ingenting å si.

Vel, det fungerer på meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...