Gå til innhold

Kikhoste

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er det noen her som har hatt kikhoste? Hvor lenge varte det før du ble helt frisk igjen? Og hvor lang tid tok det fra du begynte å bli bedre (hanglet) til du ble frisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ts igjen.

Jeg lurer fordi jeg lurer på om jeg har det selv.

Jeg gikk og hostet veldig kraftig hele mars måned uten å ha særlig andre symptomer. Hostene kom i serie og jeg klarte ikke puste mellom dem. Det var mest hoste med slim, men og tørrhoste. Hostet til jeg kastet opp, hadde veldige pustevansker osv, helt blokkerte luftveier noen ganger, så jeg nesten kveltes. Det var helt forferdelig. Tror jeg bristet noen ribbein og, hadde hvertfall veldig vondt i ribbeina noen uker. Det ble tatt crp prøve på den tiden, men den viste OK.

Utover april gikk hosten litt over, men jeg hoster fortsatt en del, bare at det nå er tørrhøste for det meste. Får fortsatt en del slim i halsen da. Har ikke like mye pustevansker, men får det av og til. Blir veldig sliten i pusten ved anstrengelse og begynner ofte å hoste da. Men hoster og en del selv om jeg ikke har anstrenget meg.

Har vært til legen mange ganger for å finne ut hva det er, tatt spirometri to ganger. Spirometrien viste ikke typisk astma, sa legen. Så det er kanskje ikke astma jeg har fått heller?

Men jeg lurer på om det faktisk er kikhoste jeg har/har hatt da? Virker det sånn for dere som har hatt det? Legen min trodde ikke det var det. Men det går jo aldri over, og er ikke "typisk astma" så hva kan det være da? Føler jeg har vært syk i 4 måneder snart.

Skrevet

En ting til.. Hvis det er kikhoste, så er det litt rart at jeg ikke smittet samboeren min, er det ikke? Var jo med han hver dag og vi kysset jo selv om jeg var syk. Så burde ikke han blitt smittet av meg og fått kikhoste han og?

AnonymBruker
Skrevet

Det vaksineres mot kikhoste, sikkert derfor samboeren din ikke er blitt syk.

Anonym poster: aadedcfa4d4f36d1d8321e0574c163ff

AnonymBruker
Skrevet

Det vaksineres mot kikhoste, sikkert derfor samboeren din ikke er blitt syk.

Anonym poster: aadedcfa4d4f36d1d8321e0574c163ff

Man må fylle på. Kikhoste varer bare i ca 10 år. Derfor kan man bli smittet som voksen.

Anonym poster: fcf165aead6b93e70f2952e287c39c1c

Gjest Gjest
Skrevet

Kanskje du har infeksjonsasma? Jeg er sånn hver gang jeg hangler litt og ingen ting hjelper mot hosten. Min sønn har arvet det av meg. Vi hoster i det uendelig og kroppen vrenger seg og vi kaster opp. Min sønn har prøvd flere typer astmamedisin uten at det hjelper. Er luftveiene som er overfølsome. Jeg hoster ca tre fire mnd av året mer eller mindre i strekk... Veldig slitsomt men lite å gjøre med det og infeksjonsastma var i alle fall barnelegens dignose på oss.

Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg hadde kikhoste når jeg var 10-11 år. Jeg hostet (med slim) til jeg spøy, og gjerne hele natta. Fikk såvidt puste under hostekulene. Det varte vel noen måneder faktisk, tok tid før jeg kunne være med i gymmen igjen.

• 11 måneder senere...
Gjest Acceber
Skrevet

Jeg har hatt tørrhosting nå i 3 uker. Har tatt noskapin (flytende), men det hjelper ikke. Nå tar jeg ingefær som alle venninne mine har anbefalt og det hjelper. Du skal bare skjære en liten bit og ha det i munnen. Biter du litt og litt til det blir knust. Det er litt sterk da men det hjelper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...