Gå til innhold

Spising på kvelden

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lang historie kort; jeg har alltid hatt et vanskelig forhold til mat, og omsorgssvikt og mobbing er nok hovedårsakene til det. Det utviklet seg nesten til bulimi i tenåra, men jeg klarte å stoppe meg selv. Har aldri vært å pratet med noen om det.

Nå har jeg nylig tatt av meg 10kg ved å endre vanene mine til det bedre, ikke slanking altså, men en livsstilsendring. Jeg har 5kg igjen, og det er spisingen på kvelden som ødelegger for meg. Jeg vet ikke om jeg kjedespiser eller hva det er, men det er ALLTID på kvelden. Enda jeg prøver å holde meg selv opptatt med spill, film, tv-serier etc. De gangene jeg klarer det, så går jeg ned. Når jeg ikke klarer det, går jeg opp. Og jeg spiser ikke noe voldsomt usunt heller, er ikke chips og sjokolade. Er knekkebrød med vanlig pålegg, som regel bare to. Skulle tro det ikke gjør allverden i forskjell men jeg spiser det på natta(jobber litt freelance så jeg sitter ofte oppe sent).

ARGH! Jeg er lei av at dette skal ødelegge for meg! Jeg har allerede forandret forholdet mitt til mat så mye, så hvorfor i helvete klarer jeg ikke å holde pølsefingra vekk fra matskuffa bare fordi det er på kvelden?! :murvegg:

Anonym poster: 6b22ce2e4bb352d8544827a73e1454ce

Videoannonse
Annonse
Gjest GjestenS
Skrevet

Jeg har latt det gå 4 timer fra sist jeg spiste til jeg legger meg og har gått ned fra 70 lg til 66 på under 2 uker.. Jeg merker det hjelper å drikke te, kamomille eller grønn te siden det er på kvelden, men det gir en metthetsfølelse. Viss du absolutt må sette tennene i noe så la det bli noe frukt. :)

AnonymBruker
Skrevet

Ikke akkurat sunt å anbefale men snusen reddet meg. Jeg spiste alltid noe hele tiden på kvelden og våknet aldri sulten dagen etter. Har nå begynt å snuse istedenfor å spise mat eller godteri på kvelden. Har gått ned endel pga det :-)

Anonym poster: 0b762b084bac88f76de6e3ddfcef5f45

Gjest gulfugl
Skrevet

Te er veldig godt på kvelden. Slår ikke mumsing, altså, men for min del er greia at jeg bare må ha noe å dytte i kjeften og da blir det erstatningen. :)

AnonymBruker
Skrevet

Spis mindre på dagen da vel, så går det opp i opp.

Eller snus, som nevnt over. Det funker alt for bra.

Anonym poster: 6b0341e1ec59f0a5780a33d8f6061d98

Gjest gjestenS
Skrevet

Ville ikke anbefale å snuse, ikke bytt ut en dårlig vane med en annen..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har latt det gå 4 timer fra sist jeg spiste til jeg legger meg og har gått ned fra 70 lg til 66 på under 2 uker.. Jeg merker det hjelper å drikke te, kamomille eller grønn te siden det er på kvelden, men det gir en metthetsfølelse. Viss du absolutt må sette tennene i noe så la det bli noe frukt. :)

Vet jeg bør la det gå noen timer fra jeg spiste til jeg skal legge meg, men likevel gjør jeg det. *sukk* Drikker jeg te på kvelden får jeg ikke sove, er jo koffein i det:P Fruk har jeg stående, tilogmed oppskåret. Hjelper det? Neeeida>_<

Ikke akkurat sunt å anbefale men snusen reddet meg. Jeg spiste alltid noe hele tiden på kvelden og våknet aldri sulten dagen etter. Har nå begynt å snuse istedenfor å spise mat eller godteri på kvelden. Har gått ned endel pga det :-)

Anonym poster: 0b762b084bac88f76de6e3ddfcef5f45

Susing og røyking er uaktuelt:P

Spis mindre på dagen da vel, så går det opp i opp.

Eller snus, som nevnt over. Det funker alt for bra.

Anonym poster: 6b0341e1ec59f0a5780a33d8f6061d98

Jeg spiser alt bare 1200kalorier om dagen, jeg kan ikke spise noe mindre enn det.

Gjest gjestenS
Skrevet

Hmm.. hva med å pusse tennene når du føler deg sulten. Eller tygge tyggis. Peppermynte smak hjelper mot å føle seg sulten har jeg hørt..

Gjest Gjest
Skrevet

Drikker jeg te på kvelden får jeg ikke sove, er jo koffein i det:P Anonym poster: 6b22ce2e4bb352d8544827a73e1454ce

Koffein i te blir ofte kalt tein. Sort te inneholder mest tein, men du ble anbefalt grønn te eller kamillete. Grønn te inneholder en del tein, men også et stoff som heter thenanin som vistnok gir en avslappende effekt. Kamillete inneholder altså ikke et gram tein eller koffein og blir ofte brukt av folk som har problemer med å sove, da det også skal ha en avslappende effekt. Det finnes også andre tesorter uten koffein som er ment å være søvndyssende, men dette klarer du å google selv. :filer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...