Gå til innhold

Normalt kosthold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er kostholdet til et vanlig menneske?

Jeg prøver å bli frisk fra en spiseforstyrrelse og skal holde vekten sånn den er nå (den er normal)

hva spiser man til vanlig, hvor ofte spiser man godteri og drikker alkohol?

Jeg vet det ikke finnes noen fasit men jeg trenger virkelig en pekepinn!

Hvis man spiser det man trenger hele uka, går man opp hvis man spiser godteri på lørdag da??

Anonym poster: 13cea0431cd6ca8650604772b85d4101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er kostholdet til et vanlig menneske?

Jeg prøver å bli frisk fra en spiseforstyrrelse og skal holde vekten sånn den er nå (den er normal)

hva spiser man til vanlig, hvor ofte spiser man godteri og drikker alkohol?

Jeg vet det ikke finnes noen fasit men jeg trenger virkelig en pekepinn!

Hvis man spiser det man trenger hele uka, går man opp hvis man spiser godteri på lørdag da??

Anonym poster: 13cea0431cd6ca8650604772b85d4101

Jeg kan ikke svare for hva "alle andre" gjør, men det vanligste er vel å spise 3-4 måltider om dagen. Middag er ofte hovedmåltidet for de fleste.

Alle er ulike med tanke på kaloriinntak; noen kan spise ca 2000-2200 kalorier for å vedlikeholde vekten, noen kan spise 1900 og andre 2400. Det er jo så forskjellig hva som er både aktivitetsnivå og treningsnivå hos folk.

Anslagsvis er det rundt 2000 kalorier som er vedlikeholdskalorier for kvinner. Da spiser man seg mett til alle måltider, og kan spise både proteiner og karbohydrater og fett uten at det er store problemer :)

Selv pleier jeg å spise mindre i ukedagene enn i helgene slik at jeg kan skeie ut på kvelden, men siden jeg liker å sove lenge så spiser jeg kanskje ikke f.eks frokost på lørdag. Da har jeg jo en del "kalorier til overs" som jeg kan legge på noe godt :)

Jeg drikker sjelden alkohol, men kjenner folk som drikker litt hver helg (noen glass vin) og folk som sjelden drikker (et par-tre-fire ganger i året).

Jeg skulle gjerne fortalt deg hvordan det er å ha et avslappet forhold til mat og kosthold, men jeg har ikke det selv. Jeg tar meg også (som deg) i å lure på hva som er "normalt". Tingene jeg nevner her er helt grunnleggende ting som du sikkert selv også har fått med deg, men utover det er jeg også blank. Selv må jeg være kjempestreng og følge kalorier for å holde meg til en normal vekt, så andre mennesker har kanskje mer slingringsmonn :)

Lykke til uansett, du er sterk som vil og har kommet dit du er nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som brukeren over meg sier så kan ikke jeg heller svare på hva som er "normalt" for alle andre. Men jeg kan jo fortelle hva jeg gjør.

Starter som regel dagen med frokost (Eple, banan, youghert, knekkebrød m/pålegg). Lunsj spiser jeg som regel bare når jeg er på skolen og da blir det kanskje en salat eller smoothie (rundt klokken 12). Så er det middag og da spiser jeg som regel ikke noe mer.

Jeg har også selv et anstrengt forhold til mat og sliter veldig med å spise mye og ofte. Jeg drikker svært sjeldent alkohol og jeg liker egentlig ikke noe godteri utenom tyggis og IFA pastiller. Vennene mine drikker omtrent hver helg og spiser alltid godteri i helgene :-) For meg er det bedre å spise godteri når jeg vil, fordi da overspiser jeg ikke i helgen :)

Kaloriier teller jeg ikke så det vet jeg ingenting om.

Anonym poster: a9a0c28c1e7fc79f3c4c67c82bb4fc18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser for det meste det jeg har lyst på og når jeg er sulten.. Spiser vel 3-5 ganger om dagen, gjerne et par brødmåltider, middag + frukt og snacks, nudler, yoghurt og liknende. Spiser nok noe søtt hver dag, litt smågodt, en is, en bolle, en muffins.. Drikker vann, te og saft. Alkohol drikker jeg ikke så ofte, kanskej et par ganger i måneden. Liker best øl da. Tenker ikke noe særlig på kalorier når jeg drikker, men det hender jeg kjøper LITE-øl.. :P

Vet ikke om jeg er normal eller ei.. jeg er ganske ofte sulten men spiser som regel ikke så veldig mye før jeg blir mett (med mindre det er noe veldig godt, da spiser jeg gjerne litt mer enn jeg trenger..heh :sjenert:)

Jeg teller ikke kalorier men jeg er litt bevisst på at jeg prøver å få i meg litt sunne matvarer, spesielt til middag, for eksempel magert kjøtt og grønnsaker, ikke for mye junk food osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...