Gå til innhold

Når klippes skiltene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror skiltene kan klippes selv om bilen står parkert.

Håper ikke bilen kjøres med når den er uten forsikring, for da står føreren for hele det økonomiske ansvaret.

Tenk bare på kostnadene hvis man skader en eller flere personer. Man kan bli stående igjen med milliongjeld.

Hvis du synes forsikringen blir for høy, så kan du be om å betale hver mnd. Det blir ikke så mye å betale pr fang som ved kvartalsvis.

Anonym poster: 94de425b3337d855cf6684077e92da3b

Bilen har selfølgelig ikke blitt kjørt med når det ikke var forsikring på den. den har heletiden stått parkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det forresten noen som vet hvordan kontroll på avskiltning foregår nå når vi ikke lenger har oblater?

Jeg skjønner selvsagt at det går ut avskiltingsbegjæring, men politiet kan umulig sjekke alle biler.

Tidligere var det jo lett å se om alt var ok siden oblatene var veldig synlige, men nå skjønner jeg ikke hvordan dette foregår... :sjenert:

Anonym poster: 94de425b3337d855cf6684077e92da3b

Nå kan politi og biltilsyn stå med skiltscanner etter veien og scanne skiltene på biler som kjører forbi, det kommer da opp på med en gang om bilen er godkjent eller ikke. Er det noe som mangler blir du vinket inn. Det fungerer på samme måte som når politet står med radar.

http://h-a.no/Tjenester/Videogalleri/tabid/320/MediaId/1364/CategoryId/1/Default.aspx

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

klipper dem av skiltene viss bilen står på en parkeringsplass?

har fått begjæring om avskilting pga forsikringen ikke er betalt?

tenkte å vente til jeg kommer fra ferie og betale den, men da tenker jeg vel

at skiltene er borte :/ 1200 kr itillegg.

Ja, hvis politiet sjekker registreringsnummeret vil de klippe skiltene, selv om bilen står parkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser masse avskiltede biler i nabolaget for tiden. Hender jeg ser tollvesenets biler kjørende rundt også.

Anonym poster: 29191310a33d399cd424928259ebad86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser masse avskiltede biler i nabolaget for tiden. Hender jeg ser tollvesenets biler kjørende rundt også.

Anonym poster: 29191310a33d399cd424928259ebad86

Det kan godt være at bileierne har levert inn skiltene til biltilsynet frivillig, av en eller annen grunn.

Anonym poster: 94de425b3337d855cf6684077e92da3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan godt være at bileierne har levert inn skiltene til biltilsynet frivillig, av en eller annen grunn.

Neppe, dersom de står langs offentlig vei. Biler uten skilter kan stå maks 14 dager på offentlig vei, før de blir tauet bort. (Eventuelt en virkelig lat måte å bli kvitt bilen på, men tviler på at det er så utbredt.)

Anonym poster: 37740d252fcc11c4b4e64641f4ae8cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være at bileierne har levert inn skiltene til biltilsynet frivillig, av en eller annen grunn.

Anonym poster: 94de425b3337d855cf6684077e92da3b

Det kan nok godt hende, men jeg tviler på at det er så mange som gjør det akkurat i den perioden biler avskiltes pga ikke betalt årsavgift. De uten skilter har også fått klistret på pålegg om å fjerne bilen.

Anonym poster: 29191310a33d399cd424928259ebad86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjører ihvertfall jeg trygt. Bet veiavg forrige torsdag, å igår så jeg på sms at betalingen var registrert ;)

Ts

Anonym poster: 94de425b3337d855cf6684077e92da3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Er det forresten noen som vet hvordan kontroll på avskiltning foregår nå når vi ikke lenger har oblater?

Jeg skjønner selvsagt at det går ut avskiltingsbegjæring, men politiet kan umulig sjekke alle biler.

Tidligere var det jo lett å se om alt var ok siden oblatene var veldig synlige, men nå skjønner jeg ikke hvordan dette foregår... :sjenert:

Anonym poster: 94de425b3337d855cf6684077e92da3b

Etter hva jeg har lest på toll.no så har politiet et apparat som på få sek. forteller om alt er i orden av veiavgift, forsikring og EU godkjenning. Politiet står i veikanten å scanner bilnummerene, å de som har mangler blir vinket inn til siden.

Begjæring om avskilting blir sendt ut i juni.

Anonym poster: 5ebefa075b0b1b008711bfd0fabba55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klipper dem av skiltene viss bilen står på en parkeringsplass?

har fått begjæring om avskilting pga forsikringen ikke er betalt?

tenkte å vente til jeg kommer fra ferie og betale den, men da tenker jeg vel

at skiltene er borte :/ 1200 kr itillegg.

Skiltene klippes uansett hvor bilen står

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen som vet hvordan kontroll på avskiltning foregår nå når vi ikke lenger har oblater?

Jeg skjønner selvsagt at det går ut avskiltingsbegjæring, men politiet kan umulig sjekke alle biler.

Tidligere var det jo lett å se om alt var ok siden oblatene var veldig synlige, men nå skjønner jeg ikke hvordan dette foregår... :sjenert:

Anonym poster: 94de425b3337d855cf6684077e92da3b

De bruker ANPR systemet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klipper dem av skiltene viss bilen står på en parkeringsplass?

har fått begjæring om avskilting pga forsikringen ikke er betalt?

tenkte å vente til jeg kommer fra ferie og betale den, men da tenker jeg vel

at skiltene er borte :/ 1200 kr itillegg.

Litt skummelt å kjøre rundt i en bil der forsikringen ikke er i orden eller?

Anonym poster: 5ebefa075b0b1b008711bfd0fabba55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å finne status på din bil, kan du sende sms med reg,nr til 2282.

Anonym poster: 5ebefa075b0b1b008711bfd0fabba55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

De har kamera langs veien eller de filmer alle skilt på parkeringsplassen mens kontrollbilen kjører forbi. En datamaskin sjekker bilene fortløpende og gir varsel ved mangler. Og ja - de tar gjerne skiltene på parkerte biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøssenavn, det var da fælt så prektig du er da. Alle kan faktisk komme i en situasjon der ikke alt går på skinner, men jeg håper virkelig at skinnhellige du noen gang slipper det.

Når det gjelder avskiltingsbegjæring så er det noe jeg ikke har fått, men nå er regningen betalt så da kan du spare deg for moralprekenen din å stige ned fra din høye hest...

Anonym poster: 94de425b3337d855cf6684077e92da3b

Ja, det skjer de fleste noen ganger i livet - men ingen på KG, det vil du nok lære etterhvert.

Anonymous poster hash: 767b4...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...