AnonymBruker Skrevet 20. juni 2012 #1 Skrevet 20. juni 2012 Jeg vet at KG ikke kan påvise en diagnose eller lignende, men kanskje noen kjenner seg igjen og kan hjelpe meg litt..? For tre år siden fikk jeg påvist kyssesyken. En liten tur på matbutikken var nok til at jeg ble utslitt. Jeg orket ingenting. I dag blir jeg fortsatt fort sliten. Siden jeg studerer, orker jeg sjeldent å jobbe mer enn to kvelder i uken (deltidsjobb). Fordi jeg blir så fort sliten, går det naturlig nok utover det sosiale. Jeg må hvile både før og etter et sosialt arrangement, rett og slett fordi det tar så mye krefter. Jeg vil så gjerne ha energi nok til å leve! Jeg er lei av å være så ofte sliten. Jeg har prøvd å trene for å få mer energi og styrke kroppen, men energien uteblir. Om noe så tømmes "energilageret" mitt enda mer. Er det noen som kjenner seg igjen i dette, eller har noen råd å gi meg? Anonym poster: de08aa767ec7183bf5c26ed34e3e660a
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2012 #2 Skrevet 20. juni 2012 Har du vært hos legen med dette? Har du tatt stoffskifteprøver? Anonym poster: cd6e92361665cd84e1289663db86c915
Gjest Kjærleik Skrevet 20. juni 2012 #3 Skrevet 20. juni 2012 Har du vært hos legen med dette? Har du tatt stoffskifteprøver? Anonym poster: cd6e92361665cd84e1289663db86c915 Nei, har ikke gjort noen av delene. Hva er stoffskifteprøver?
Minya Skrevet 20. juni 2012 #4 Skrevet 20. juni 2012 Begynte du å trene for tidlig etter at du ble frisk? Mange som får kyssesyken i voksen alder og ikke tar det nok med ro, kan ha langtidsvirkninger i mange år etterpå. Ta en tur til legen igjen og fortell akkurat hvordan du har det. Det kan hende du har fått tilleggsdiagnoser i forbindelse med kyssesyken, eller du har rett og slett ikke blitt bra igjen enda.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2012 #5 Skrevet 20. juni 2012 Begynte du å trene for tidlig etter at du ble frisk? Mange som får kyssesyken i voksen alder og ikke tar det nok med ro, kan ha langtidsvirkninger i mange år etterpå. Ta en tur til legen igjen og fortell akkurat hvordan du har det. Det kan hende du har fått tilleggsdiagnoser i forbindelse med kyssesyken, eller du har rett og slett ikke blitt bra igjen enda. Det tok vel et år før jeg hadde ork til å gjøre noe mer enn å gå på butikken, så begynte ikke å trene før det. Når jeg tenker meg om hadde jeg en instruktørjobb en kveld i uken i løpet av det året hvor jeg selv deltok, så det er jo trening. Får ta en tur, ja. ..og der forsvant anonymiteten. jaja.. :gjeiper: Anonym poster: de08aa767ec7183bf5c26ed34e3e660a
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2012 #6 Skrevet 20. juni 2012 jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver, spesielt det med at jeg må hvile før og etter sosiale aktiviteter, som tapper meg helt for krefter. Har alltid fått høre at man må trene når man er trøtt, men dette gjør også meg verre, tror kanskje det kan være en av kjennetegnene, at trening ikke hjelper men tvertimot gjør en mer sliten. Hadde kyssesyken for over 10 år siden, og trøttheten kom etter dette, men opplever ikke at lege er noe opptatt av dette. For meg hadde det forklart MYE av det jeg har slitt med, hvis det ble påvist ettervirkninger av kyssesyken. Hvilke prøver ber man om hos legen? Anonym poster: cbc33e9c7cef8616ba35045adc7e9321
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå