AnonymBruker Skrevet 20. juni 2012 #1 Skrevet 20. juni 2012 Var ute på skogstur søndag, og mandagen oppdaget jeg en flått bak kneet mitt. Fikk nappet den ut, og nå er det en rød flekk (ca 2mm) der flåtten satt fast. Bør jeg gå til legen å sjekke meg for sykdom eller skal jeg vente å se om den røde flekken forsvinner? Usikker på hva jeg skal gjøre Anonym poster: 79fada5702b658090b3a7a9ad81f2def
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2012 #2 Skrevet 20. juni 2012 Var ute på skogstur søndag, og mandagen oppdaget jeg en flått bak kneet mitt. Fikk nappet den ut, og nå er det en rød flekk (ca 2mm) der flåtten satt fast. Bør jeg gå til legen å sjekke meg for sykdom eller skal jeg vente å se om den røde flekken forsvinner? Usikker på hva jeg skal gjøre Anonym poster: 79fada5702b658090b3a7a9ad81f2def Jeg ville ikke dratt til legen, men bare ventet. Jeg har kommet ut av tellingen på flåttbitt jeg har vært borti, og de har alle forsvunnet akkurat slik et feks mysstikk forsvinner. De kan klø ja, men det er oftest det. Vil tro du allerede hadde sett en annerledes reaksjon om du trengte en legetur. Anonym poster: b9e73ee855f4aa666ed0af1859d46318
Sugerøret Skrevet 20. juni 2012 #3 Skrevet 20. juni 2012 http://nhi.no/livsstil/reisemedisin/sykdommer/borreliose-flattbitt-1737.html
Sinner Skrevet 20. juni 2012 #4 Skrevet 20. juni 2012 Jeg og nappet ut en flått på hofta (eller rettere sagt samboeren nappa den ut mens jeg sto og vræla naken i dusjen ) Og har fremdeles en rød flekk der den var, selv om det er snart en uke siden. Det er ganske normalt at du er litt rød etterpå, den har jo tross alt gravd hodet sitt ned i huden din. Men rød ring eller feber og "forkjølelsesymptomer" er noe man skal være obs på. Du kan jo høre med legen for sikkerhets skyld.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå