Gå til innhold

komplisert sorg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

min bror døde for snart 11 år siden, og jeg klarer ikke komme meg videre. Jeg har så mye savn, bitterhet,sinne og frustrasjon knyttet opp mot dødsfallet hans. Jeg er så sint og bittrer på familien min fordi de har holdt tilbake viktig informasjon som f.eks at min bror lå i koma i 12 før han døde. min søster sa til meg i begravelsen at hun hadde større grunn til å sørge over han enn det jeg har. :grine:

Jeg mistet min nærmeste venn i en tid hvor hele familien var i utgangspunktet splittet. broren min var min støtte og motivator til å stå i og prøve å få familien samlet.

Nå 11 år seinere er familien ganske samlet, men det er en ting som ødlegger for meg. Jeg sliter ennå med at min bror har gått bort, og prøver jeg å ta opp at jeg trenger støtte og hjelp for å komme meg videre er tilbakemeldingen jeg får negativ.

jeg får bekjed om å ta meg sammen. at jeg må komme meg videre, og at de har komt seg videre så da må jo jeg også klare det snart....

Men hvordan klarer jeg det? det er så mye vonde følelser knyttet til det at noen ganger mister jeg helt livsgnisten.

Anonym poster: 6fb191351dee6f1d1b7375045f468f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var trist å høre, jeg har også mistet ett søsken og føler mange ganger avmakt, også pga. splittelse i familien. Synes også du bør oppsøke lege, helsestasjon e.l., det kan hjelpe å snakke med noen. Ofte klarer ikke venner å sette seg inn i en slik situasjon. Og det er ikke lett å snakke med noen som skal bestemme hva du skal føle, det vet jeg alt om. La det være sagt at det er ingen som har mer rett til å sørge enn andre. Og det er ingen som skal bestemme deg hva du føler eller har rett til å føle. Lykke til...

Anonym poster: ed6faa5af8227d6661291e1a4e890392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...