Gå til innhold

Kjent i London?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som er ganske kjent i London og som har lyst å hjelpe meg litt ?..

Jeg skal dit på en tur ganske snart, men jeg aner ikke i hvilket område jeg burde bo.

Jeg ser at noen av de fine hotellene "i sentrum" er beregnet på business og gjester forteller i anmeldelsene at det var helt tomt i gatene etter 4, fordi det var forretnings-strøk. Det vil jeg altså iKKE ha. Det må gjerne være slik at man går ut døren og har butikker, kafeer, spisesteder osv rett utenfor døren.. Det trenger ikke å være noe uteliv - strøk. Hvilket område burde jeg sjekke ut ? Og hvilke deler av byen blir betegnet som sentralt ?

Vil gjerne ha gangavstand til det meste ...

på forhånd takk!

Anonym poster: 9a07bf7853cae4710fdf07bda38a60b7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd på hotellet, St. Giles, flere ganger. Rommene er små, men de er rene og hotellet er sentralt. Det ligger rett ved Oxford Street, og det tar 1 minutt å gå til nærmeste undergrunn (Tottenhan Court Road). Der er det kort vei til det meste. I tillegg er det en liten dagligvarebutikk rett over gaten fra hotellet, som er kjekt å ha.

Prisene er heller ikke så ille. Og det er gangsavstand til det meste, f.eks. Covent Garden, British Museum osv.

Har også bodd andre steder i London, f.eks. Bayswater. Koselig sted, men føler at det ble for usentralt, siden jeg brukte mye tid ved Oxford, Bond Street og områdene rundt der. Men det ligger også nærme undergrunnen, som gjør det lett å komme seg rundt.

Anonym poster: b8769f0209ae687abb98e49da9c107a8

Skrevet

Alle gangene jeg har vært i London har jeg bodd i Paddington/Bayswater, synes det er et kjempefint strøk :)

• Liker 2
Gjest Solsmil
Skrevet

jeg har vært en del i london, og bodd på mange forskjellige hoteller i flere forskjellige områder. Anbefaler området rundt Tottenham Court Road. Jeg vet ikke hvilket område du mener med "sentrum" - men for meg er ihvertfall dette blitt det jeg regner som sentrum. Det er rett ved oxford street, covent garden, liecter square, british museum osv. Og det er butikker og spisesteder rett utenfor omtrent:)

Jeg vil derimot IKKE anbefale St.Giles, som en over her gjør, og som jeg har sett flere andre gjør også. Jeg har bodd der en gang, og aldri mer. Jeg trenger ikke å bo på luksushotell, men jeg har visse krav til ok standard. Blant annet vil jeg at badet skal være ok - det skal ikke være ekkelt å dusje. Det kravet infridde ikke st.giles. Desutten gikk det nesten ikke ann å se ut av vinduet, fordi de er bygd på en helt teit måte. Du viste liksom ikke om det regnet om morgenen når du skulle ut.... Og dessuten er hotellet så stort at du får skikkelig sånn "rullebånd"-følelse når du skal sjekke inn eller spørre om noe - omtrent som når du skal betale i kassene på primark liksom.

De hotellene som jeg er mest fornøyd med fra London er stort sett raddisonhoteller. Raddison edwardian bloombury street hotel er det jeg har likt best. Det er ganske dyrt, men du kan ofte få gode priser hvis du bestiller via hotels.com. Jeg skal bo på dette hotellet igjen når jeg drar til london i august. Jeg er også veldig fornøyd raddison edwardian kenilworth hotel. Begge disse hotellene ligger rett ved tottenham court road :)

AnonymBruker
Skrevet

Alle gangene jeg har vært i London har jeg bodd i Paddington/Bayswater, synes det er et kjempefint strøk :)

Slenger meg på denne. Paddington/Bayswater er et perfekt område i forhold til det du er ute etter. Det er massevis av butikker og spisesteder der, så det er aldri dødt i gatene. Samtidig er det helt trygt, og stille nok til at man får sove i fred. Det kryr av hoteller (de fleste av dem er små) og det koster ikke spesielt mye. Veldig greit å ta t-banen direkte inn til sentrum.

Anonym poster: f019577eea00a514203dc626e076db51

Skrevet

jeg har vært en del i london, og bodd på mange forskjellige hoteller i flere forskjellige områder. Anbefaler området rundt Tottenham Court Road. Jeg vet ikke hvilket område du mener med "sentrum" - men for meg er ihvertfall dette blitt det jeg regner som sentrum. Det er rett ved oxford street, covent garden, liecter square, british museum osv. Og det er butikker og spisesteder rett utenfor omtrent:)

Jeg vil derimot IKKE anbefale St.Giles, som en over her gjør, og som jeg har sett flere andre gjør også. Jeg har bodd der en gang, og aldri mer. Jeg trenger ikke å bo på luksushotell, men jeg har visse krav til ok standard. Blant annet vil jeg at badet skal være ok - det skal ikke være ekkelt å dusje. Det kravet infridde ikke st.giles. Desutten gikk det nesten ikke ann å se ut av vinduet, fordi de er bygd på en helt teit måte. Du viste liksom ikke om det regnet om morgenen når du skulle ut.... Og dessuten er hotellet så stort at du får skikkelig sånn "rullebånd"-følelse når du skal sjekke inn eller spørre om noe - omtrent som når du skal betale i kassene på primark liksom.

De hotellene som jeg er mest fornøyd med fra London er stort sett raddisonhoteller. Raddison edwardian bloombury street hotel er det jeg har likt best. Det er ganske dyrt, men du kan ofte få gode priser hvis du bestiller via hotels.com. Jeg skal bo på dette hotellet igjen når jeg drar til london i august. Jeg er også veldig fornøyd raddison edwardian kenilworth hotel. Begge disse hotellene ligger rett ved tottenham court road :)

Er faktisk totalt uenig med deg, rommene er små ja. Men hvis man ikke vil betale veldig mye så er det vannskelig å få store rom i London. Helt greit å se ut av vinduene selv om de er smale.

Faktisk er hotellet helt genialt bygd. Det er bygd på en måte som gir veldig mange flere rom enn det det vill vært ved en vanlig løsning. For ved en vanlig løsning så har du rom på en rekke på hver siden i ytterkant av bygget. Her har man istedet en lang gjennomgående gang i midten som gjennombores av 4 tverrgående ganger. I hver av disse tverrgående gangene er det 16 rom i hver etage, 8 på hver side av midgangen. 64 rom pr etg. altså. Hadde man brukt den vanlige måten å bygge på hadde man sannsynligvis ikke hatt mer enn 40 i hver etg.

Gjest Solsmil
Skrevet

Er faktisk totalt uenig med deg, rommene er små ja. Men hvis man ikke vil betale veldig mye så er det vannskelig å få store rom i London. Helt greit å se ut av vinduene selv om de er smale.

Faktisk er hotellet helt genialt bygd. Det er bygd på en måte som gir veldig mange flere rom enn det det vill vært ved en vanlig løsning. For ved en vanlig løsning så har du rom på en rekke på hver siden i ytterkant av bygget. Her har man istedet en lang gjennomgående gang i midten som gjennombores av 4 tverrgående ganger. I hver av disse tverrgående gangene er det 16 rom i hver etage, 8 på hver side av midgangen. 64 rom pr etg. altså. Hadde man brukt den vanlige måten å bygge på hadde man sannsynligvis ikke hatt mer enn 40 i hver etg.

Jeg har ikke nevnt med et ord at rommene er små. Ja de er det, men det er ikke noe problem for meg og jeg har ikke omtalt det i det heletatt. Og vinduene gikk ikke greit å se ut av for min del, da det var en vegg foran nesten hele vinduet. Det er mulig du ser ut av vinduene der, men jeg gjør ikke det. Jeg sa også at badet var ekkelt, og det står jeg for. Det skal ikke være ekkelt å dusje, det blir bare... ekkelt. Og det punktet er mitt viktigste punkt når jeg bor på hotell. Og det at hotellet er bygd på den måten er sikkert vel og bra i og med at flere kan bo der, men jeg likte ikke å bo på et så stort hotell, fordi jeg fikk samme følelsen som når jeg er inne på primark. i tillegg tar jo heisen en eeeevighet.

Skrevet

Jeg har ikke nevnt med et ord at rommene er små. Ja de er det, men det er ikke noe problem for meg og jeg har ikke omtalt det i det heletatt. Og vinduene gikk ikke greit å se ut av for min del, da det var en vegg foran nesten hele vinduet. Det er mulig du ser ut av vinduene der, men jeg gjør ikke det. Jeg sa også at badet var ekkelt, og det står jeg for. Det skal ikke være ekkelt å dusje, det blir bare... ekkelt. Og det punktet er mitt viktigste punkt når jeg bor på hotell. Og det at hotellet er bygd på den måten er sikkert vel og bra i og med at flere kan bo der, men jeg likte ikke å bo på et så stort hotell, fordi jeg fikk samme følelsen som når jeg er inne på primark. i tillegg tar jo heisen en eeeevighet.

Jeg har bodd der 3 ganger, og har ikke hatt noen problemer med dusjen. Det eneste jeg irriterer meg over (men det tror jeg er vanlig i hele England så vidt jeg har skjønt) er at man ikke har blandebatteri på vasken. Slik at man har en kran for kalt og kran for varmt vann. Lenge siden vi hadde det i Norge. Men vist nok vanlig i England fortsatt.

Skrevet

Anbefaler området Tottenham Court Road/Soho hvis du ønsker å være i et område som ikke føles øde etter 20:00!

Har bodd i Sheperd's Bush, Oxford Street, Westminster, Victoria og Tower Hill. Alle disse områdene var ganske øde og spesielt Westminster var dødt!

Tror også Marylboyne er et sted hvor det er liv på kveldene :)

Skrevet

Jeg har bodd på St. Giles mange ganger, og har aldri hatt problemer med at dusjen har vært ekkel, rommet har vært rent og pent alle gangene jeg har vært der. Kommer helt sikkert til å bo på dette hotellet igjen. Ellers har jeg bodd endel i Kensington, gjerne på litt finere/dyrere hoteller enn St. Giles. Synes også dette området er veldig kjekt å bo i.

Skrevet

Skal forresten bo her i august, VELDIG fint og koselig hotell!

Skrevet

Jeg har skjelden blitt så skuffet over et hotell som st.giles.... :/ vi hadde oppgradert rom (fordi vi hadde hørt de var så små) men allikevel.... det var som et bøttekott....! sure folk som jobbet der og ikke videre hyggelig!

Anbefaler dermed på det varmeste The cumberland.... Ligger ved Marble arch/oxford street. Flotte rom, kjempeservice hos betjeningen, du kan kjøpe frokost på hotellet som er helt grei, matbutikk "rett over gata" lett å få taxi, 50 meter til undergrunnen uten at du hører bråk, 50 meter til oxford street :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...