Gå til innhold

AtB for dummies


Gjest Crow

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Håper noen kan hjelpe meg å forstå et par ting.

Jeg har tkort med det jeg forstår er verdi. Spurte dem om hvordan jeg kan finne ut av saldoen på kortet, og fikk dette svaret: " Saldo på verdien står i displayet på bussen hver gang du reiser". Finnes det virkelig ingen mulighet til å sjekke det på en annen måte? Synes det er vanskelig å se hva som står på skjermen, og når jeg skal skynde meg for å ikke stå i veien for alle andre som skal på er det rent fram umulig. Er redd jeg står der en dag uten penger på kortet, så derfor fyller jeg (for) rikelig på det.

Spørsmål nummer to: Jeg får bare kortleseren rett foran sjåføren til å virke. Virker ikke min type kort på det som henger på siden/bak sjåføren?

Håper å få litt bedre forståelse av det hele :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får ikke bare en annen vinkel når du kommer til den andre kortleseren? Har selv "månedskort", men tror da de skal fungere på begge. Det er også ofte at noen av dem er ute av stand...

Har du prøvd å logge inn på sidene deres, mulig du kan se hvor mye du har igjen der, du kan i alle fall fylle på nytt så da ville det jo vært fornuftig å kunne se hvor mye man har igjen.

Anonym poster: 0491db5fc0363b2fb01bf3dbdc2645b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på hvordan man kan sjekke saldo på tkortet! Sist jeg skulle ta buss funket ikke kortet, men jeg får jo ikke til å sjekke om det er tomt... Vet at man kan gå innom kundesenteret deres, men det gidder jeg jo ikke hver gang jeg lurer på hvor mye som er på kortet.

Tidligere kunne jeg sjekke på tkort.no, men det funker visst ikke nå som jeg har begynt å fylle på via nettbutikken på atb.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker periodekort, så vet ikke helt om jeg kan hjelpe, men jeg vil jo tro at du skal kunne bruke alle typer t-kort bak også, ettersom det står "t-kort" på bakdøra, ellers ville det jo stått "t-kort periode" eller noe sånt.

Men har du prøvd flere ganger? Ofte er det rusk med kortleserene. Jeg får ofte falsk feilmeldinger fordi kortet slår seg inn to ganger på rad, og da står det "Feil, kort allerede benyttet" ellernoe. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om man kan minske sonen på periodekortet? Jeg har alltid bare fylt på automatisk for trondheim, men den sonen er jo så stor. Jeg trenger ikke å feks. betale for reiser til Tiller, Melhus osv. da jeg aldri er der uansett :P

Anonym poster: d30cb6f47237fe250e409a5a43b28f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...