Gå til innhold

Celleforandringer, ikke blitt innkalt..

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har de siste 2-3 årene vært regelmessig inn på GU da de oppdaget små celleforandringer. Sist i fjor sommer var jeg inne og jeg fikk til svar at det var minimale forandringer. Jeg var usikker på om jeg skulle inn igjen, og det har gått ett helt år. Jeg har vært jevnlig inn til legen pågrunn av andre ting og dumme meg har ikke spurt om jeg skulle inn til GU igjen. jeg var litt naiv og tenkte at han kom til å varsle meg om dette var aktuelt, det gikk litt i glemmeboken for min del etterhvert.

Plutselig begynte jeg å tenke på dette igår og idag ringte jeg og spurte om dette hvor sekretæren sier at jeg burde ha vært inn for 6 mnd siden og fikk ordnet med time til meg neste uke.

Nå har jeg litt angst kjenner jeg. Noia for å være full av kreft siden det er 1 år siden jeg var inne på GU.

Dette trenger vel ikke å være kritisk? vet det er dumt å spørre på et forum egentlig da ingen har noe svar..Man er vel bare ute etter trøst eller noen som har opplevd noe lignende.

Videoannonse
Annonse
Gjest Wolfmoon
Skrevet (endret)

Jeg har selv hatt celleforandring, og for å videreformidle det min lege sa til meg "celleforandringer er ikke kreft. det KAN være forstadiet til kreft".

Derfor går det nok helt fint at du ikke har vært inne, og du kan ta det helt med ro. Men flott at du får sjekket det nå, i tilfelle du trenger videre behandling :)

Endret av Wolfmoon
Gjest Eithne
Skrevet

Be om å få en ny undersøkelse heller. Bare for å få roet nervene dine litt også.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har selv hatt celleforandring, og for å videreformidle det min lege sa til meg "celleforandringer er ikke kreft. det KAN være forstadiet til kreft".

Derfor går det nok helt fint at du ikke har vært inne, og du kan ta det helt med ro. Men flott at du får sjekket det nå, i tilfelle du trenger videre behandling :)

Hei Wolfmoon.

Takk for betryggende svar :)

Jeg fatter ikke hva som skjer med meg for tiden. Jeg har blitt en skikkelig hypokonder det siste halve året og klarer ikke å slappe av lengre. Tenker på kreft hver dag og plutselig kom jeg på dette med celleforandringene. Jeg føler at en slags angst er i ferd med å prøve å ta over livet mitt, noe jeg nekter. Og så blir jeg litt paranoid og tenker at det er kanskje ikke angst men kroppen min som prøver å fortelle meg at noe er galt.

Dette ble litt utenfor temaet men :)

Gjest Gjest
Skrevet

Be om å få en ny undersøkelse heller. Bare for å få roet nervene dine litt også.

Mulig jeg var litt uklar, jeg har fått time til GU neste uke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...