Gå til innhold

For ensformig med bare spinning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trener spinning 4-5 dager i uka, og elsker det. Men det er kanskje for ensformig? Vet jeg egentlig burde trene styrke også, men syns det er ufattelig kjedelig... Trener forskjellige spinningtimer da, både intervall, langkjøring og vanlige timer med varierende intensitet. Hovedmålet mitt med treningen er å holde meg i form, gå ned i vekt og å få bedre kondisjon...

Merker også at jeg har utrolig dårlig "gåkondis". På sykkelen blir jeg lite anpusten selv om jeg er oppe i 95% og mer av makspuls, men allikevel blir jeg anpusten bare av å gå i en motbakke. Hvorfor er det sånn? Burde man ikke få bedre kondis generelt av spinning?

Anonym poster: 6902b3cfc44f5fe4f7cef0d095e54315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør trene styrke i hvertfall en gang i uka. Det vil gi deg bedre holdning, motvirke belastningsskader i hverdagen og gi sterkere skjelett. Det øker også forbrenningen.

Sannsynligvis er det noe galt når du ikke blir andpusten av 95% av maxpuls. Da er med andre ord målingen feil.

Man bruker andre muskler når man går enn når man sykler, så litt forskjell vil du merke, men du vil selvfølgelig få bedre kondis av spinning. Slik sett er spinning en litt for ensformig treningsform, for du trener noen muskler mer enn andre, men det er ikke noe galt i og for seg å trene spinning ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...