Gå til innhold

Uromantisk å fri selv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg har alltid hatt den gammeldagse oppfatningen at det er mannens oppgave å fri..

Men nå ser det jo som om dette aldri kommer til å skje, så jeg lurer rett og slett på å ta saken i egne hender. Min kjære er ikke så romantisk av seg, men vi har snakket om bryllup og han vil gifte seg.. Engang... :Gjesp:

Så hva syns dere? Er det feil av meg å fri selv. istedet for å bare gå å vente? Jeg vil gifte meg før jeg blir for gammel liksom.. :biggrin:

Anonym poster: 495bfda4268289df14c7ef2bfba3a567

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt ikke. :) Du kan jo gjøre det romantisk.

AnonymBruker
Skrevet

Tips til hva jeg kan gjøre for å få et minneverdig frieri, til en IKKE romatisk mann mottas med takk ;)

Skrevet

Selvfølgelig kan du fri selv :) Hvis du ikke tror han kommer til å gjøre det, er vel alternativet at du tar initiativ til en "kanskje vi skulle gifte oss snart"-samtale, og da er det vel minst like romantisk om du frir. Hvis det er romantikk du er ute etter da :)

• Liker 2
Gjest Ellab
Skrevet

Jeg synes det er kjempe tøft å ta saken i egne hender å fri selv. Tror ikke jeg hadde gjort det, men vet at samboeren min har litt planer alt :P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er pinglete av en mann å ikke ta ansvar og fri hvis han ønsker å gifte seg med damen.

Anonym poster: 9585e212ee3101fbbf748aa2fe575d7b

AnonymBruker
Skrevet

jeg hadde aldri gjort det selv. men nå har vi begge troa på tradisjonelle kjønnsroller hjemme.

Anonym poster: 2ddbbc8beed35a15982e2d8e8d3cbbbd

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt kan det være romantisk det, hvis du gjør det romantisk! Dere har ikke et spesielt sted eller noe som betyr mye for dere to som par? Du kunne i så tilfelle gjort det der. Noe som blir litt personlig? :jepp:

Anonym poster: cea09c45167f4ba1871fd3a6a3d79581

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er pinglete av en mann å ikke ta ansvar og fri hvis han ønsker å gifte seg med damen.

Anonym poster: 9585e212ee3101fbbf748aa2fe575d7b

Er vel ikke noe mer "pinglete" det enn at en kvinne ikke tar ansvar og frir dersom hun vil gifte seg med en mann? Ikke alle har den samme oppfatningen om at kun mannen kan fri.

Skrevet

Skal ikke være pessimistisk her altså, men bare vær helt sikker på at han vil.

Ett par jeg kjenner er idag forlovet tross hans ønske fordi han ikke følte han kunne si nei. De har barn sammen, og han tok ikke sjangsen på alternativet som kunne være at hun gikk dersom han ikke sa ja.

Bare noe å tenke på...

Masse lykke til!

Skrevet

jeg har alltid hatt den gammeldagse oppfatningen at det er mannens oppgave å fri..

Men nå ser det jo som om dette aldri kommer til å skje, så jeg lurer rett og slett på å ta saken i egne hender. Min kjære er ikke så romantisk av seg, men vi har snakket om bryllup og han vil gifte seg.. Engang... :Gjesp:

Så hva syns dere? Er det feil av meg å fri selv. istedet for å bare gå å vente? Jeg vil gifte meg før jeg blir for gammel liksom.. :biggrin:

Synes absolutt du skal ta saken i egne hender! :jepp:

Hva med å finne på noe som virkelig vil overraske han veldig at du har funnet på, ta han med på noe som han vil bli veldig glad for, noe som feks har med hans interesser, felles historie eller noe sånt å gjøre? (Litt vanskelig å komme med konkrete forslag når vi ikke vet mer, men du forstår sikkert hva jeg mener) Og overraske ham der med et frieri - tror han vil synes det er fint og romantisk på sin måte? :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mann selv, og jeg hadde ikke bekymret meg for det romantiske aspektet ved det. Det er ikke romantikk jeg er ute etter ved selve frieriet, det tenker nok kvinner mye mer på enn vi gjør. Det høres brutalt ut, men er det ikke.

Det betyr ikke at vi har følelser rundt det, og gjør ikke at vi ikke er mindre lykkelige med å ha forlovet oss, det må du ikke tro. Det bare gjør at akkurat hvordan det skjer betyr mindre, det viktige er at vi ender opp forlovet. Jeg hadde brydd meg minimalt om hun bare spurte meg om det i en bisetning mens hun sto på badet, eller om det var en romantisk aften som ledet frem til det. Det hadde ikke gjort noe med gleden over forlovelse eller med sjansene for at jeg sa ja. Selve frieriet hadde jeg ikke ofret en tanke, det er forlovelsen som betyr noe.

Det jeg heller ville bekymret meg for, er om han føler seg dum av det. For oss gutta kan det virke som om dama da har gått rundt i flere år og ventet på at jeg skal få ut finger'n. Nå stemmer jo egentlig det, men det er greit å unngå at den holdningen lyser ut til ham. Ingen kan forvente et frieri, det må du vite. Det kan fort være at han tolker det som at du har gått rundt og vært sur for å aldri få den forbanna ringen, som om du hadde "forventet bedre av ham".

Så lenge du ikke sender det signalet, og kjenner ham godt nok til at du vet han sier ja, er det bare å kjøre på. Jeg hadde ikke vært mindre fornøyd med en forlovelse fordi det er dama som til slutt fridde. Kun dersom det virket som hun gjorde det mer for å vise meg hvor mye jeg hadde skuffet med å aldri fri selv enn for forlovelsen i seg selv.

Bottom line: Du må gjerne fri, det hadde ikke plaget meg om det var dama som gjorde det. Men da må det være fordi hun ønsker det mer enn at hun er lei av å vente på mitt frieri.

Anonym poster: 234b8ec972d03cc201135ee6cb84de01

Gjest BettyBoop
Skrevet

Er vel ikke noe mer "pinglete" det enn at en kvinne ikke tar ansvar og frir dersom hun vil gifte seg med en mann? Ikke alle har den samme oppfatningen om at kun mannen kan fri.

Når det kommer til frieri så syns jeg ikke likestilling passer inn. Romantikken må jo ikke dø bare pga likestilling syns jeg. Jeg syns ikke noe om at dama må fri, da blir jo hun snytt for å bli fridd til, og siden jenter er mer romantisk enn menn har kvinner mer glede av å bli fridd til enn omvendt.

AnonymBruker
Skrevet

Når det kommer til frieri så syns jeg ikke likestilling passer inn. Romantikken må jo ikke dø bare pga likestilling syns jeg. Jeg syns ikke noe om at dama må fri, da blir jo hun snytt for å bli fridd til, og siden jenter er mer romantisk enn menn har kvinner mer glede av å bli fridd til enn omvendt.

Men dette er jo helt inviduelt. Mannen min er mer romantisk enn meg. Jeg føler ikke at det å bli fridd til er noe stort for meg, jeg vil heller gjøre det fint for ham og overraske ham. Og så lenge det passer for oss som par, ser jeg ikke noe pinglete eller rart med det. Det er ikke noe mindre romantisk i mine øyne enn om han hadde fridd til meg. Også synes jeg likestilling passer inn på alle områder, ikke bare noen få utvalgte. Og da dreier det seg jo rett og slett om å kunne velge selv hva man ønsker gjøre, også i situasjoner som dette. :jepp:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...