Anciol Skrevet 19. juni 2012 #1 Skrevet 19. juni 2012 Vi har fått en muslimsk innvandrer familie i nabolaget som jeg er blitt forbannet på, pga det har seg sånn at nedenfor oss står det en hund i bånd utenfor huset noen ganger, igår da jeg kom trett fra arbeid, så jeg deres sønn stå og kaste stein på hunden og terge den, mens faren stod og så på, jeg gav sønnen en skjennepreken om at han fikk se og slutte å plage hunden. Faren presterer å skjelle meg ut og kalle meg rasist! Så ja nå har vi en konflikt , og jeg får stadig stygge blikk av familien. 6
femme_pilot Skrevet 19. juni 2012 #2 Skrevet 19. juni 2012 Anmeld de til dyrevernet/politiet. Du er IKKE rasist men et menneske med empati for dyr noe man ikke kan si om den familien. Jeg er akkurat som deg og skjeller ut mennesker som er slemme mot dyr. Om de er rød,blå,brun.svart,gul eller lilla er for meg likegyldig. Du er ikke slem mot dyr. Hadde filleristet den ungen og gjort det samme med faren uten å nøle! Er så lei av at vi ikke kan si imot noen som ikke er hvit/kristne/vestlige osv uten å være rasist. 6
sebastianen Skrevet 19. juni 2012 #3 Skrevet 19. juni 2012 Har du sagt ifra til dem som eier hunden? Det kan jo hende den endrer atferd pga. plagingen.
Anciol Skrevet 19. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 19. juni 2012 Ja, og hun takket meg for å ha sagt ifra, hun sa og at hun ville anmelde det visst det skjedde enda en gang! 4
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2012 #5 Skrevet 20. juni 2012 Ja, og hun takket meg for å ha sagt ifra, hun sa og at hun ville anmelde det visst det skjedde enda en gang! si til henne at hun kan anmelde det, fordi det allerede har skjedd og du var vitne Anonym poster: 86f25b97a113cde556018f1c3faabc41 1
Nusseli Skrevet 20. juni 2012 #6 Skrevet 20. juni 2012 Idiot. Rasisten alltså! Han som inte klarar av annat än muslimer och uppfostrar sin son till att bli djurplågare. Tror jag hade bett polisen (om de har tid!) ta sig en tur dit och sätta dem på plats. Kanske förstår de allvaret då. Berätta hela historien också då om att skällde ut dig och kallade dig rasist. Tänk att de ville börja på det viset som nyinflyttade, kan ju nästan bara bli värre då om de inte förstår allvaret. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2012 #7 Skrevet 20. juni 2012 tåpelig å bli beskyldt for å være rasist pga de holder på med noe som er ulovlig uansett hvilken farge eller hvor man kommer fra! si fra til eieren så de får anmeldt det. det var noen som hadde plaget hunden til besteforeldrene mine da jeg var liten.og når jeg skulle kose med den beit den meg.dette var en hund som til vanlig var bare god og snill.hunden blir ødelagt av det. Anonym poster: 8e15514041622ee03bc4fefb19ce7a15
QueenOfTheSidewalk Skrevet 20. juni 2012 #8 Skrevet 20. juni 2012 Vi har fått en muslimsk innvandrer familie i nabolaget som jeg er blitt forbannet på, pga det har seg sånn at nedenfor oss står det en hund i bånd utenfor huset noen ganger, igår da jeg kom trett fra arbeid, så jeg deres sønn stå og kaste stein på hunden og terge den, mens faren stod og så på, jeg gav sønnen en skjennepreken om at han fikk se og slutte å plage hunden. Faren presterer å skjelle meg ut og kalle meg rasist! Så ja nå har vi en konflikt , og jeg får stadig stygge blikk av familien. Si at dyreplageri som de holder på med ikke er lov i norge.
Anciol Skrevet 20. juni 2012 Forfatter #9 Skrevet 20. juni 2012 Jeg sa det i tordentalen min til den lille ungen. I dag angrep han min sønn så de endte i slåsskamp .
QueenOfTheSidewalk Skrevet 20. juni 2012 #10 Skrevet 20. juni 2012 Og hva har du tenkt til å gjøre med det?
Anciol Skrevet 21. juni 2012 Forfatter #11 Skrevet 21. juni 2012 Ser meg desverre nødt til å melde til politiet! 2
yes2yes Skrevet 21. juni 2012 #12 Skrevet 21. juni 2012 Du gjorde helt rett, og det er sannelig ikke greit å plage dyr uansett hvor man skulle komme i fra. Dyreplageri skal ikke tolereres. Men jeg lurer nå på en ting: gitt at ho under deg har hunden utenfor døren, vil det si at dere bor i en bygning med flere leiligheter i høyden? Og denne familien som plager dyret, må de frivillig oppsøke hennes dør for å møte på hunden, eller vil de uansett komme i direkte nærvær dersom de skal komme seg hjem til sin leilighet(altså, at de bor over hennes leilighet)? 4
Anciol Skrevet 21. juni 2012 Forfatter #13 Skrevet 21. juni 2012 Vi bor i en enebolig, og hunden bor i en enebolig rett ved siden av bilveien og står utenfor døren som vender mot gaten, hvor alle kan se hunden. Og familien bor i et annet hus rett bortenfor hundeeierne , så de må går forbi hundeeieren hus .
yes2yes Skrevet 21. juni 2012 #14 Skrevet 21. juni 2012 Da så. Vel, om det er en åpen gate/fortau foran hundens hus, og den attpåtil er i bånd med begrenser frihet til bevegelse, så kan familien enkelt manøvere seg vekk fra hundens nærhet. Jeg tenkte mer i retning at dere bodde i 'blokker', men en tett gang mellom boligene og trappene, slik at man var garantert at hunden kom fysisk borti deg dersom du gikk forbi. Ikke at det på noe sett ville gjort dyreplageri det grann mer akseptert, men da hadde i alle fall tiltakene for fremtiden vært enklere, ettersom området utenfor eierens dør i det tilfelle ville vært 'fellesareal' og ikke noe til privat disposisjon. Så sant eieren eier området foran egen dør, så hr hun all rett til å fortsette i slike baner som hun gjør nå, og skal ikke trenge å bekymre seg for at unger kaster stein etter dyret. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå