Gå til innhold

Hvem åpner gavene for dere?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi var litt over 60 gjester og hadde to gaveåpnere. Det var to venninner av svigermor, som ikke var gjester i bryllupet. Akkurat hvor lang tid det tok, det vet jeg ikke. Men de pakket iallall opp under middagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har i utgangspunktet lyst til å pakke opp gavene selv, men skjønner jo at det ikke går... Kommer defor til å bruke noen av mine kollegaer som også blir invitert som gjester i bryllupet. Regner ikke med at de rekker å pakke opp alt før middag, men det bryr jeg meg ikke så mye om. Da pakker vi bare opp resten selv dagen etter :D .

Om det er frekt å ikke åpne alle gavene? Tja, kanskje i følge norske skikker. Men nå får vi mange gjester fra land hvor det er uhorvelig frekt å pakke opp gavene og sette de på utstilling. Så om vi pakker opp ca. halvparten tilfredsstiller vi kanskje begge parter? Eller ingen?

Det er nå i alle fall sånn det blir, og om folk henger seg opp i det så har de jo noe å diskutere. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei. Dette er en av tingene vi ikke blir enige om hjemme hos oss i forbindelse med bryllupet.

Samboeren min - som aldri har vært i bryllup før - kan ikke skjønne at vi ikke kan pakke opp presangene selv. Han ser visst for seg at vi skal ha en stor seremoni der vi pakker opp alle gavene selv og sier hvem det er fra. Men jeg har ikke tenkt til å stå i brudekjole midt i en haug med innpakningspapir. Nå tror jeg ikke at vi får så mange gaver, men det blir nok til at dette vil ta altfor lang tid.

Jeg hadde tenkt til å be en venninne og hennes samboer ordne dette, men så langt har vi ikke kommet ennå. Må jo bearbeide sambo først. Noen som har noen forslag til hvordan jeg skal gjøre det?

Skrevet

Det fikser personalet på stedet vi skal være :-)

Skrevet
Jeg hadde tenkt til å be en venninne og hennes samboer ordne dette' date=' men så langt har vi ikke kommet ennå. Må jo bearbeide sambo først. Noen som har noen forslag til hvordan jeg skal gjøre det?[/quote']

Hva med å si at han gjerne må pakke opp alle gavene men at du heller har lyst til å bruke kvelden på andre ting? Det var det jeg sa da min sambo ville at vi skulle pakke opp alle gavene selv, og det fungerte for oss. Men nå kjenner ikke jeg samboeren din, så om han er av den sta typen kan du jo risikere at han da virkelig får blod på tann og bruker hele bryllupsnatten på å pakke opp gaver. Ikke akkurat det du vil, kanskje...

Hvem tror han forresten er interessert i å stå og se på dere pakke opp, kanskje i timesvis? Synes i utgangspunktet andres gaver er ganske uinteressante, og det å skulle se folk pakke opp 2 tallerkner x 6, 2 kaffekopper x 10 osv høres for meg ut som en veldig kjedelig seanse for tilskuerene...

Skrevet

I Sverige er et vanlig at brudeparet pakker opp alle gavene under festen - som en slags seremoni ja. Der bruker de veldig mye tid på å pakke inn flotte gaver, så da vi var i bryllup i Sverige for halvannet år siden ble noen av gjestene veldig overrasket da brudens søster stod og rev av papiret på alle pakkene med en gang de ble levert.

Gjest Anonymous
Skrevet

Og i vårt bryllup kommer det flere gjester fra Sverige... Kanskje noen av dem forventer en gaveåpningsseremoni?

Jeg har ikke lyst til å bruke bryllupskvelden til å åpne pakker. Vi må nok snakke litt sammen hjemme om dette. Fortsatt god tid til bryllupet.

Skrevet

Vi får også gjester fra Sverige...

...men vi får noen til å pakke opp gavene for oss, slik det er vanlig her i Norge. Når vi har vært i bryllup i Sverige har brudeparene pakket opp gavene selv, slik det er vanlig der. Har i grunn ikke forventet at de skal gjøre annet enn det de er vant til bare fordi vi Norske gjester er vant til noe annet ;-)

Men når det er sagt så synes jeg at det er veldig hyggelig at gjestene leser alle kort og åpner gavene selv.

Men det tar jo usannsynlig lang tid hvis det er mange gjester, og jeg har ihvertfall hatt problemer med å holde interessen oppe gjennom en hel Svensk "gavesermoni" :oops:

Skrevet

Hvis vi skulle åpne alle gavene fra våre 100 gjester fikk vi ikke mye tid til å gjøre andre morsomme ting, som fex nye baren, hverandre og dansegulvet..... :sjarmor:

Skrevet

Vi skal spørre 3 venner om å ordne med gavene mens vi er hos fotografen.

Min kjære var i et bryllup i Sverige for et par år siden, hvor de hadde "gaveåpningssermoni". Hans erfaring er at de fleste gjestene rakk å bli gode å fulle mens denne lange sermonien foregikk (før middagen), og det vil vi helst unngå.

Skrevet
Har aldri hørt om noen som ikke har gaveåpnere...

Regner med at vi kommer til å ha to venninner av meg (som også skal være gjester i bryllupet ), og så får de en liten oppmerksomhet som takk for hjelpen.

De kommer til å gjøre dette i "dødtiden" mellom kirke og middag, så de går jo ikke glipp av noe av festen

Ditto!!

Vi "regna" på tidsbudsjettet og kom fram til at vi som brudepar ikke får TID til å åpne alle gavene før gjestene ankommer (da er jo vi hos fotografen)

Venninne mine (som jeg har spurt og som svarte ja) åpner gavene mens gjestene ankommer (og får servert en velkomstdrink) og før vi til slutt kommer. Burde funke greit det vel.....

Skrevet

To av mine beste venninder hadde den oppgaven. Fikk liste av meg i forkant og pakket ut og skrev ned hver enkelt ting etter beste evne :D

Skrevet

To venninner av meg har takket ja til å pakke opp våre gaver - og hvis det ikke holder med de to; så har jeg et par venninner til som gjerne tar i et tak.

Skrevet

Jeg har lyst til å åpne gavene selv, jeg! :P

men det går nok ikke... sukk....

og oppakkingen som er hele moroa..... :sur:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...