Gå til innhold

Stor bollemage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Dette kommer til å bli litt oforståelig da jeg skal spare dere for masse, masse tekst, så jeg forkorter en del sånn at det er klart.

Jeg har lav selvtilitt, livet står på vent og det er pga magen min.

Jeg har en bollemage uten like, jeg må holde den inn hele tiden, selv når den ikke er oppblåst. Når den er oppblåst er den diger, virkelig stor altså. Jeg har store problemer med å finne klær som passer. Eller, jeg bruker som regel L i bukser og M i overdeler, men magen er et problemområdet. Buksene strammer over magen, går jeg opp en størrelse sitter den for løst ellers på bena. Jeg kan omtrent ikke gå med genser, jeg føler meg "kvælt" og kan heller ikke gå med lange t-skjorter. De går litt ut over ved brystet, og da forsvinner alt av midje osv, den legger seg stygt over rumpen som også er stor...

Hadde jeg fått vekk magen, hadde kroppen min vært grei nok den. Men den ødelegger så utrulig mye.

Jeg har gått ned i vekt. Var større før. Men jeg har fått litt problemer med forholdet mitt til mat. Jeg har blitt en del bedre, men har nå perioder hvor jeg spiser litt for masse, men jeg klarer å hente meg inn igjen ganske kjapt. Så jeg holder vekten ganske stabil.

Jeg vet jo at for å gå ned i vekt igjen nå må jeg spise mindre igjen ( trener nå og da) men dette er et problem for meg. Blir for langt og uintressant for dere å lese om det, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre ? Skulle nesten lagt ut bilde, men vet ikke om jeg tør...

Jeg har i noen år nå vurdert fettsuging av magen, men vet ikke om det er noe hjelp ? Jeg føler meg så dum og håpløs. Er jo mange mennesker der ute som har det verre enn meg, og her sitter jeg å syter over noe så dumt. Men tro meg, jeg prøver å forbedre meg og jeg går nå på cipralex. Føler det hjelper, men den tar ikke vekk kulemagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei bollemage! Jeg har jo ikke sett deg - og jeg syns ikke du skal legge ut bilde av deg selv, men jeg tenker umiddelbart at jeg også hadde MYE større mage før jeg begynte med Glutenfri mat. Det er ikke så vanskelig, nå finnes det både knekkebrød og brød (de beste baker du selv!)- å få kjøpt. Og så må du sjekke at annen mat ikke inneholder hvetestivelse. Men før du begynner, be fastlegen din om å sjekke deg for glutenallergi, det er bare en blodprøve, - for hvis du virkelig har det, får du tilskudd til glutenfri kost fra NAV!!!! Ca 1800,- pr mnd. Blodprøven må tas FØR du legger om kosten. Jeg håper det ordner seg for deg, jeg vet veldig godt hvordan det er å alltid ha en mage som er større enn man ønsker + at klær er et problem. Likevel, vi er jo damer, vi har faktisk LOV til å ha former, ikke glem det! Underlivet vårt er laget for å kunne verne om en voksende livmor med innhold, så vi bør ikke se ut som de avmagrede modellene. De har store spiseforstyrrelser alle sammen! Masse hilsen og trøsteklem fra Ho Eva

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så lettvint å få diagnosen glutenallergi/cøliaki. Da skal det tas en biopsi og så skal du over på glutenfri kost for å ta en til. Viktig at dette gjøres skikkelig da det er en livslang diagnose.

Jeg merker at jeg blir veldig oppblåst noen ganger. Har ikke helt funnet ut hva det er i kosten, men jeg har heller ikke brydd meg så mye om det.

Det jeg ser er at magen er minst når jeg spiser hyppig og lite og rene produkter og ikke loff/lite fiberrikt brød. Knekkebrød går helt fint. Mulig at hvete i mengder gjør noe også. Skriv opp hva du spiser og når og noter hvor oppblåst du er og når. Kanskje finner du et mønster.

Anonym poster: d3224b1238474edf598abc690ab0ec87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...