AnonymBruker Skrevet 18. juni 2012 #1 Skrevet 18. juni 2012 Jeg og samboer tenker å dra til Puerto Rico i løpet av januar/februar. Men vi har noen spørsmål vi håpte at noen her kunne besvare. 1) Er det varmt der på denne tiden av året? Jeg tenker varmt nok til å bade, sole seg, osv. 2) Hvor lang tid tar reisen (flyturen)? Hvor langt unna ligger flyplassen, byen, stranden osv? Vi orker ikke ta mye buss/taxi, bare på korte avstander. 3) Kan dere anbefale noen hotell? 4) Ellers erfaringer med Gran Canaria, Puerto Rico? Anonym poster: fdbdc7d162e33ef31c58e41aa2e4452f
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2012 #2 Skrevet 20. juni 2012 ingen?? Anonym poster: fdbdc7d162e33ef31c58e41aa2e4452f
Lillah Skrevet 20. juni 2012 #3 Skrevet 20. juni 2012 (endret) 1) I Januar ligger vel temperaturene på rundt 20 grader. 2. Selv har jeg kun reist fra Tr.heim, og det tok vel ca. 6 timer. (om jeg ikke husker feil). 3. Har ingen hotell å anbefale, da jeg bodde i Amadores, som er naboplassen til Puerto Rico (20 minutters gange). Tam plass, men veldig fin badestrand. Anbefales! 4.Trivdes godt der, gode shoppingmuligheter, god mat osv.. Men selgerene er veldig plagsomme, særlig i de "butikkene" like oppom sjøen.. På shoppingsenteret var det bedre Endret 20. juni 2012 av Lillah
SmallTalk Skrevet 20. juni 2012 #4 Skrevet 20. juni 2012 1) Er det varmt der på denne tiden av året? Jeg tenker varmt nok til å bade, sole seg, osv. Ja. 2) Hvor lang tid tar reisen (flyturen)? Hvor langt unna ligger flyplassen, byen, stranden osv? Vi orker ikke ta mye buss/taxi, bare på korte avstander. Det tar 5t og 40min fra Gardermoen til LasPalmas. Derfra til PuertoRico så tar det ca 40 min med buss. Innad i Puerto Rico kan man stort sett gå, men du kan beregne at det er rimelig mye trapper og bakker. 3) Kan dere anbefale noen hotell? Marina Suites, men det er ikke direkte billig... 4) Ellers erfaringer med Gran Canaria, Puerto Rico? Det er et sted man drar for å få sol og varme, og det er i grunnen det. På denne tiden av året så er det et av de mer værstabile stedene man kommer seg til uten å reise til Karibien eller Thailand.
Miwey Skrevet 20. juni 2012 #5 Skrevet 20. juni 2012 1. Ja det er fin temperatur der på den tiden. 2. & 4. På gran ganaria tar det ca. 1 time fra flyplassen og inn til puerto rico. Dere bør velge et hotel som ikke ligger langt oppi heia, men nærmere sentrum og stranda kanskje. (Med mindre dere liker å labbe langt oppover til toppene). De fleste hoteller har svømmebasseng, så man trenger nødvendigvis ikke gå til stranda i puerto rico. Tror det kosta penger å leie sånn solseng. Men sentrum og stranda er ikke så langt unna hverandre heller. Dessuten går det busser nesten hvert kvarter også mange ganger helt tilfeldig når de kommer, så dere kan enkelt hive dere på mange busser som går innom de samme byene. Det er å anbefale å bruke buss. (sist jeg var der, 2-3år siden) så kosta det jo bare (omgjort til NOK) 8-15kr, for en busstur til nabobyene, Arguineguin og Amadores. 3. Trivdes greit på hotel Revoli. Litt rimelig etter det jeg husker, kanskje 200m å gå til sentrum, men ikke så veldig langt oppi heia.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå