Gå til innhold

kollenfest

Gjest kollenfestivalen

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Vel, er bedre med taxi og komme seg trygt til hotellet enn å ta buss/bane når TS skriver at hun syns det er en skremmende tanke? Var jo bare et forslag og ikke endelig svar avgitt....

Dessuten finnes det fler veier ned fra Holmenkollen enn Holmenkollveien - og det vet taxisjåføren. Start OVER arrangementet, altså på kapell-siden, og be han kjøre Hospitsveien. Enkelt og greit og går kjappere enn alt annet.

Man ender ut i hovedveien etterhvert uansett og der er det gjerne kaos. Hender vel og at man faktisk stenger småveiene ved store arrangementer.

Og jeg vil vel ikke ta det for gitt at alle taxisjaførene nødvendigvis kjenner til hvordan du skal ta deg ned via disse småveiene heller. Er jo en kjent sak at det er man en taxisjafør som ikke vet å finne frem selv i langt mer sentrale deler av byen en Kollen.

Endret av Kjetil E
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Man ender ut i hovedveien etterhvert uansett og der er det gjerne kaos. Hender vel og at man faktisk stenger småveiene ved store arrangementer.

Nei, man ender ikke opp på hovedveien hvis du vet hvor du skal kjøre. Du ender opp i Ankerveien, et stykke nedenfor Besserud. Der er det ikke like mye kaos.

Kan godt være de stenger sideveier, det vet man jo ikke enda. Men det er jo fremdels et FORSLAG som TS spurte etter.....

Edit: skrev hovedveien og ikke sideveien... Wops. Rettet nå.

Endret av grethe91
Skrevet

Så vidt jeg har forstått ABB så angrep han utøya for hva det representerte. Samhold og toleranse på tvers av etnisitet. Kollen festen er jo noe helt annet så jeg hadde ikke vært engstelig for at det skulle skjedd noe der.

Ang sted å bo så hadde jeg leid rom i byen og tatt banen opp. Det er mange andre som tar banen og oslo by er ikke farlig. Du kan jo finne hotell på steder som er helt fine. :)

Skrevet

Jeg regner med at Ruter setter opp direkte- og ekstravogner under festivalen. Det er jo kapasitet til full bane fra majorstuen til holmenkollen. VM funket jo "sånn omtrent fint", og Kollen blir ikke like stort.

Men enig, jeg ville heller ikke dratt med barn i vogn på festival. Kollen er mye trangere enn Øya, Hove og Norwegian Wood. INGEN mulighet for barnevakt, TS?

Nå skal det sies at jeg har sett en 2-åring på Slipknotkonsert da... Med øretelefoner og på skuldrene til far. (Ganske så kult, faktisk)

Har du tatt Holmenkollbanen i forbindelse med Kollen??Er fullstendig kaos, og meng selv om de setter inn ekstra vogner.

Gjest Gjest
Skrevet

Har du tatt Holmenkollbanen i forbindelse med Kollen??Er fullstendig kaos, og meng selv om de setter inn ekstra vogner.

Bor ikke langt unna Holmenkollen selv, og jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier. Et kaos uten like. VM var grusomt. Ruter feiler jo alltid. Hadde aldri dratt med meg barnevogn og en liten tass på Rihanna uansett, synes det er uforsvarlig. Få noen til å passe småttisen.

Må også si at jeg tar en del taxi hjem fra byen. Ikke er det veldig dyrt, iallefall ikke når det er en engangssum, og jeg har, i løpet av den tiden jeg har bodd her, ikke kommet over en taxisjafør som ikke finner frem her.

Når det kommer til trygghet har jeg bodd litt rundt om i Oslo fra jeg begynte å studere for mange herrens år siden, og dette er det tryggeste stedet jeg har bodd. Rolig og fredelig, ja, sånn med unntak av VM og kollenfest og sånn.. Da rømmer jeg ut i marka.

AnonymBruker
Skrevet

Banen var kaos under VM, ja. Men da var det 150 000 der oppe. Blir vel noe andre tall på rihannakonsert. De kjører nok til det er tomt

Anonym poster: cc868bdf6035913751be653653984639

Skrevet

Banen var kaos under VM, ja. Men da var det 150 000 der oppe. Blir vel noe andre tall på rihannakonsert. De kjører nok til det er tomt

Det gjør de nok. Men å stå på plattformen der uvisst hvor lenge midt på natten med en (overtrøtt) tass i vogn og en 13-åring, blant en haug fulle folk..? Nei, det hadde jeg ikke gjort.

Gjest Gjest
Skrevet

Øh, what? De kjører til det er tomt?? Ruter kjører til de har tenkt å kjøre. Står det flere igjen kommer da ikke Ruter til å gjøre noe med det.. Det var en ting under VM, hvor de hadde forpliktet seg til en del avtaler (som de ikke klarte å overholde, og heller ikke da "kjørte de til det var tomt"), men har ikke lest noe om at de har lignende avtaler under Kollenfest?

Skrevet

Jeg elsker festivaler, men jeg ville aldri tatt med meg min 3,5-åring på festival sent om kvelden, særlig ikke hvis jeg måtte ta t-banen med masse fulle folk etterpå. Når en festival slutter, blir det masse dytting mot utgangen, og da er det rett og slett uforsvarlig med barnevogn, spør du meg. Jeg er på Øya hvert år og bor et steinkast unna, men datteren min har aldri vært med. Hadde ikke hatt noe problem med å ta henne med på dagtid, men ikke om kvelden blant fulle folk.

Hvis dere drar, må dere i hvert fall sørge for å forlate området FØR siste konsert er ferdig. Er Rihanna siste artist ut, så må dere sørge for å gå før konserten er slutt, slik at dere slipper den verste trengselen.

Skrevet

JA, Ruter dummet seg ut under VM; men det blir jo helt andre folketall under Kollenfestivalen! Selvfølgelig har jeg vært der under Kollenarrangementer - jeg har vært der under hvert. eneste. arrangement gjennom 17 år!!!!!

Nei, jeg ville ikke tatt med meg barnet mitt på 3,5 år. JA jeg ville tatt med meg datteren min på 13 om det var hennes største ønske!!!!

Jeg beklager at jeg ikke vet noen ting (tydeligvis; hinter til innlegg sitert over meg....), jeg har bare bodd der i 17 år.... Rett ved hoppbakken og t-banestasjonen. Jeg vet selvfølgelig INGENTING..... For deres engangsopplevelse sier jo alt?! Eh, altså, HALLO?! :filer:

AnonymBruker
Skrevet

Blir det noe Rihanna på 13-åringen (og 3,5-åringen), trådstarter?

Anonym poster: 3d13d9f1cd9285bd1dab71d7635104be

Skrevet

Hei og takk for alene alle svar. Jeg hadde tinga på billetter og alt, men plutselig ombestemte 13 åringen seg. Nei, hun ville heller vente og se om Bieber kommer senere og heller dra på det. Rihanna var tydeligvis ikke det store idolet lengre, selv om hun var det forrige uke.. Jaja.

Skrevet

Hei og takk for alene alle svar. Jeg hadde tinga på billetter og alt, men plutselig ombestemte 13 åringen seg. Nei, hun ville heller vente og se om Bieber kommer senere og heller dra på det. Rihanna var tydeligvis ikke det store idolet lengre, selv om hun var det forrige uke.. Jaja.

Høres ut som en 13-åring. Jeg skiftet også idol oftere enn undertøy da jeg var 13. :fnise:

Men da er jo problemet løst, da. På en måte. Bieber kommer nok ikke til Norge igjen på en stund, så da er hun vel litt eldre og kan evt dra på konsert med venninnen sin også. Han arrangerer vel kun alkoholfrie konserter og da blir det hvert fall ikke ølservering.

Skrevet

Jeg håper hun har vokst fra Bieber da, og heller blir med mamma på en skikkelig konsert hehe.

Skrevet

Det åper jeg og, for din skyld ;) hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...