Gå til innhold

kollenfest

Gjest kollenfestivalen

Anbefalte innlegg

Gjest kollenfestivalen
Skrevet

hei. Jeg har lyst til å reise på Kollenfestivalen, altså lørdagen, men mine to døtre. Er klar over at 3.5 åringen er for liten, og at hun må sove i vogna utover kvelden osv, men det er eneste.muligheten jeg har for at eldste på 13 skal få sett idolet sitt. Pga forskjellige ting som hun har måttet stå over, så fortjener hun dette.

Så er problemet mitt.. Er det trygt? Jeg er så redd store folkemengder etter 22.juli. Og spådde ikke AB et nytt angrep i sommer? Huff, er jeg helt på trynet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår usikkerheten din. Har selv lett for å tenke for mye på alt som i verste fall kan gå galt. Men jeg har bestemt meg for å begynne å trosse frykten, da jeg ser at mine bekymringer setter begrensninger på barna mine som de ikke burde ha.

I alt vi foretar oss ligger det en risiko. Man kan komme ut for bilulykker dersom man kjører en tur, tog kan spore av og fly kan styrte. Det er en viss fare for at hotellet man sover på brenner ned i løpet av natta, og det er en bitteliten risiko for at en eller annen gærning setter liv i fare, og at man tilfeldigvis er på feil sted til feil tid.

Men om man aldri løper noen risiko, hva slags liv får man da?

Jeg syns du skal la trettenåringen få se idolet sitt! Tenk hva det betyr for ei jente i den alderen :rodmer:

• Liker 3
Skrevet

Ja, det er det jeg tenker også.. Og Breivik og evt disippler retter vel sine angrep mot politiske sammenkomster og ikke en konsert, skulle man tro..

Det er ganske hemmende.

Hvordan er det å ta med seg et lite barn på en så stor konsert som Rihanna da tro? Tenker teppe, vogn og hørselvern? Blir man sett rart på?? Klokken blir vel sikkert midnatt før det er ferdig. Er det risikabelt, alene med to barn. Og hvor får jeg parkert?

Skrevet

Ja, det er det jeg tenker også.. Og Breivik og evt disippler retter vel sine angrep mot politiske sammenkomster og ikke en konsert, skulle man tro..

Det er ganske hemmende.

Hvordan er det å ta med seg et lite barn på en så stor konsert som Rihanna da tro? Tenker teppe, vogn og hørselvern? Blir man sett rart på?? Klokken blir vel sikkert midnatt før det er ferdig. Er det risikabelt, alene med to barn. Og hvor får jeg parkert?

Jeg ville glatt gjort det, hvis jeg ikke hadde muligheten for barnevakt. Bruk i så fall gode hørselsvern.

Parkering kan jeg ikke hjelpe deg med, da jeg alltid bruker t-banen når jeg er i oslo.

La 13-åringen få sin store glede, hun vil huske det for resten av livet. At 3.5-åringen "må betale" med en litt ukomfortabel kveld gjør ikke skade. Vil folk glane er de på konsert av feil grunn.

Kos dere masse!

Skrevet

Terrorisme er brukt for å kontrollere mennesker. Om du lar deg kontrollere av frykten, så har terroristene vunnet.

Sjansen for terrorisme i Norge er fortsatt ekstremt lave. Du har større sjans til å vinne i lotto. Gå ut og nyt livet ditt.

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar! Ja, jeg tror jammen jeg gjør det..

Men, praktisk hjelp ønskes. Overnatting. Trenger et ok sted å overnatte som er mulig å reise fra og til på en grei måte fra konsertområdet. Må jo komme.meg dit ved midnatt på en grei måte. (vil ikke fly rundt i oslo med barnevogn midt på natta..) Finnes det noen hoteller i nærheten der?

Hater også å kjøre i Oslo, så tror det er greit å bare parkere på bussterminalen eller noe natta over.

Skrevet

Soria Moria ligger like ved det er koselig og barnevenlig :)

Du kan kjøre di og parkere der så er det bare en eller to stopper med t-banen til konserten.

Skrevet

Takk for svar! Ja, jeg tror jammen jeg gjør det..

Men, praktisk hjelp ønskes. Overnatting. Trenger et ok sted å overnatte som er mulig å reise fra og til på en grei måte fra konsertområdet. Må jo komme.meg dit ved midnatt på en grei måte. (vil ikke fly rundt i oslo med barnevogn midt på natta..) Finnes det noen hoteller i nærheten der?

Hater også å kjøre i Oslo, så tror det er greit å bare parkere på bussterminalen eller noe natta over.

T-bane er eneste mulighet da det ved større arrangementer ikke ikke er egnet parkering der oppe. Du har jo Rica Holmenkollen Park hotell som steinkast fra hoppbakken. Men dette er et forholdsvis dyrt hotell. Men bor du der kan du sikkert og kjøre og parkere der.

Skrevet

Har sjekket og hotellene er fulle. Søren, men kan vel bo i sentrum også, eller er det skummelt/umulig e.l. å ta t-bane så seint, alene med to barn?

Skrevet

Dere er nok ikke de eneste som tar T-bane den dagen på den tiden, så det vil være veldig trygt. Det er ikke slik at folk blir automatisk angrepet bare fordi de tar T-banen sent på kvelden.

Så vidt jeg ser, så slutter T-banen å gå rundt 00:30-tiden.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske hemmende.

Jeg bor i Holmenkollen. Holmenkoll-hoppbakken er rett bak huset mitt, 1 minutt unna. (Jeg tenker ikke på bomber engang. :fnise:

Det er veldig trygt her. Ikke noe farlig. Hotellet er også rett ved siden av hoppbakken.

Jeg tar t-banen til og fra sentrum hver dag, og går fra t-banen og hjem. Ser hoppbakken fra huset mitt.

Ofte tar jeg siste t-bane hjem, og går alene hjem. Er ikke det minste redd. Det er så mange hus og bygninger her, så du vil ikke føle deg alene, akkurat.

Så ta t-banen. Det er ikke farlig i sentrum heller. Det er mange hoteller ved nationalteatret, stortinget og jernbanetorget.

Skjønner at Oslo s kan være skummelt, men det er trygt.

Jeg kjenner en av de vaktene som overvåker inne på Oslo s og rundt oslo s. De passer på hele tiden, og våkter døgnet rundt.

Nationaltearet og karl johan er trygge, for det er alltid mye folk der på kveldtid. Mange har vært ute å spist, vært på kino, på pub. Jeg tar ofte siste t-banen hjem. T-banen syns jeg er veldig trygg, kommer meg jo trygt fra A til Å. Du holder deg jo der det er folk. Jeg ville ikke gått alene på folktomme områder i sentrum midt på natten, iallfall.

Anonym poster: 2b6eeba2e3f24a70e699e32cef6fbff0

AnonymBruker
Skrevet

Har sjekket og hotellene er fulle. Søren, men kan vel bo i sentrum også, eller er det skummelt/umulig e.l. å ta t-bane så seint, alene med to barn?

Du kan fint bo på hotell i sentrum. Er mange hotell ved nationalteatret, stortinget og jernbanetorget(Oslo s)

T-banen er veldig trygg, syns jeg. Kommer seg jo dit man skal, og i sentrum er det trygt, for du går jo der det er folk. I hovedgaten, karl johans gate, er et iallfall trygt å gå når det er mye folk.

En venninne av meg bodde på et hotell som var rett ved siden av t-banen på Oslo s(jernbanetorget)

Det var et veldig fint hotell, men husker ikke hva det heter.

Skrevet

Siste t-bane til byen fra Holmenkollen går 01:10 - og jeg tror det settes opp ekstra busser og baner (hvis Ruter har vett i hodet sitt til å ville tjene litt penger, hvert fall).

Tenk deg hvor mange som skal ned fra Kollen akkurat de dagene, du er jo IKKE alene på buss og t-bane - men mange kommer nok til å mislike deg litt om du drar med barnevogn på buss/bane.

Park Hotel er nok fullbooket, samt Soria Moria. Bestill en taxi? Oslo er helt trugt på kvelder hvor det skjer noe - fordi det er så mange mennesker i byen.

Jeg bor rett nedenfor hoppet og har ikke en gang tenkt tanken på terror! Er som regel bare turister oppe hos meg uansett... haha!

KOS DEG på konsert og gled deg til å se hvor glad datteren din blir :) <3

AnonymBruker
Skrevet

Siste t-bane til byen fra Holmenkollen går 01:10 - og jeg tror det settes opp ekstra busser og baner (hvis Ruter har vett i hodet sitt til å ville tjene litt penger, hvert fall).

Tenk deg hvor mange som skal ned fra Kollen akkurat de dagene, du er jo IKKE alene på buss og t-bane - men mange kommer nok til å mislike deg litt om du drar med barnevogn på buss/bane.

Park Hotel er nok fullbooket, samt Soria Moria. Bestill en taxi? Oslo er helt trugt på kvelder hvor det skjer noe - fordi det er så mange mennesker i byen.

Jeg bor rett nedenfor hoppet og har ikke en gang tenkt tanken på terror! Er som regel bare turister oppe hos meg uansett... haha!

Ja, haha, det er kun turister oppe hos oss, ja, IKKE terrorister! :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville vært mer bekymret for all fylla (særlig på banen til byen igjen) enn for terrorisme. Det er vel også meldt dårlig vær, og hva om da 3,5-åringen blir kald og utrøstelig? Ingen steder å gå inn for å få igjen varmen ingen steder å komme unna all støyen. Jeg hadde ikke orket å dra med meg to unger, særlig når den yngste er så ung, på det arrangementet på kveldstid. 13-åringen overlever helt sikkert fint uten å få se idolet sitt.

Anonym poster: 3d13d9f1cd9285bd1dab71d7635104be

• Liker 2
Skrevet

Taxi er vel neppe noen god ide hvis man ikke er stinn av penger. For etter et slikt arrangement vil det sannsynligvis ta langt tid for en taxi å kjøre ned til byen, og det koster mye penger.

Skrevet

Taxi er vel neppe noen god ide hvis man ikke er stinn av penger. For etter et slikt arrangement vil det sannsynligvis ta langt tid for en taxi å kjøre ned til byen, og det koster mye penger.

Vel, er bedre med taxi og komme seg trygt til hotellet enn å ta buss/bane når TS skriver at hun syns det er en skremmende tanke? Var jo bare et forslag og ikke endelig svar avgitt....

Dessuten finnes det fler veier ned fra Holmenkollen enn Holmenkollveien - og det vet taxisjåføren. Start OVER arrangementet, altså på kapell-siden, og be han kjøre Hospitsveien. Enkelt og greit og går kjappere enn alt annet.

AnonymBruker
Skrevet

Dersom, og bank i bordet, noen skulle planlegge et nytt terrorangrep i Norge, så tror jeg det er mye enklere for terroristen å legge dette til arrangementer som har gått tidligere, og ikke kollenfesten som er ny i år.

Anonym poster: 2466b26b7a7ed51ae4b1009b57adc184

Skrevet

Jeg ville ikke dratt med en 3.5 åring i vogn på en festival. Det kommer til å være totalt knuff og kaos, fulle mennesker, for å ikke snakke om fulle Holmenkollbaner etc...Jeg bor i Holmenkollen, og kapasiteten på Holmenkollbanen er liten, så det kommer til å bli ekstremt trangt og uoversiktelig. Barnevogn inn på festivalområdet er også en dårlig ide.

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville ikke dratt med en 3.5 åring i vogn på en festival. Det kommer til å være totalt knuff og kaos, fulle mennesker, for å ikke snakke om fulle Holmenkollbaner etc...Jeg bor i Holmenkollen, og kapasiteten på Holmenkollbanen er liten, så det kommer til å bli ekstremt trangt og uoversiktelig. Barnevogn inn på festivalområdet er også en dårlig ide.

Jeg regner med at Ruter setter opp direkte- og ekstravogner under festivalen. Det er jo kapasitet til full bane fra majorstuen til holmenkollen. VM funket jo "sånn omtrent fint", og Kollen blir ikke like stort.

Men enig, jeg ville heller ikke dratt med barn i vogn på festival. Kollen er mye trangere enn Øya, Hove og Norwegian Wood. INGEN mulighet for barnevakt, TS?

Nå skal det sies at jeg har sett en 2-åring på Slipknotkonsert da... Med øretelefoner og på skuldrene til far. (Ganske så kult, faktisk)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...